Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Je zou er altijd alles aan moeten doen om je data binnen je volledige mar-tech stack volledig op orde te hebben: vanaf je website t/m je verschillende marketing kanalen. Alleen op die manier kan je de juiste beslissingen nemen en de grootste impact maken met je campagnes.
Eerder organiseerde we al een Measurement-event bij ons op kantoor.
Measurement binnen online marketing is een steeds ingewikkelder, maar tegelijkertijd belangrijker wordend onderwerp. Onze visie omtrent meetbaarheid is dat we er voor onze klanten alles aan moeten doen om alle data te achterhalen die we nodig hebben om onze campagnes beter te maken, zodat die campagnes meetbaar meer impact maken.
Samen met onze klanten moeten we ons daarom afvragen: Wat moeten we allemaal meten? Wat kunnen we allemaal meten? Welke data willen we hebben? En welke data is er überhaupt echt relevant? Dit doen we doormiddel van een Taggingplan.
Het meetbaar maken van de juiste touch-points in de klantreis wordt dus alsmaar ingewikkelder. Development resources zijn noodzakelijk om dit goed in te richten. Met ons team aan developers zijn we blij dat we een team voor specialisten in huis hebben die onze klanten hierbij kunnen ondersteunen.
Er is vrijwel geen sterker veranderend onderwerp in het online marketing landschap dan de verandering rondom de manier waarop je data online verzameld en inzet.
Blokkade van cookies leidt al tot 10-30% minder data. First Party Data wordt daarom steeds belangrijker.
Het aantal online platformen groeit voortdurend en daarmee neemt de diversiteit aan data ook alleen maar toe. Van Google Tag Manager naar de platformen van van de platformen naar GA4.
Compliance met de cookiewetgeving en GDPR is cruciaal. Het compilance zijn is essentieel en de risico’s zijn groot. Tegelijkertijd maakt dit de meetbaarheid een stuk ingewikkelder. De Consent Modes V2 is vanuit Google daarbij een vereiste voor het volledig in kunnen zetten van alle mogelijkheden in Google Ads.
Eigenlijk overbodig om te benoemen, want je hoeft geen marketeer uit te leggen dat goede measurement de basis vormt van je online marketing succes, maar toch nog even op een rijtje.
Meetbaarheid en het gebruik van Data is hetgeen ‘online’ onderscheid van ‘offline’. Dit is dan ook de USP van het gebruik van online marketing. Wanneer we toegang hebben tot de juiste Data dan kunnen we simpelweg betere beslissingen maken. Én dus betere resultaten halen voor jou als klant!
Enkele voorbeelden hiervan:
Third party cookies zijn een superpower voor marketeers, maar een nachtmerrie voor de privacy van internetgebruikers. Steeds meer browsers, software en smartphones blokkeren third party cookies. Dit maakt o.a. Remarketing niet meer mogelijk… In 2024 zullen alle grote partijen (Chrome, Firefox, Internet Explorer & Safari) dit type cookies blokkeren. Server Side Tagging is een geweldige oplossing om je tracking 100% nauwkeurig te houden.
Wat zijn de risico’s als we dit niet goed voor elkaar hebben?
“Met Server Side Tagging kunnen we tot wel 30% meer data terugschieten naar de campagnes.”
Onze werkwijze voor het goed inrichten van de measurement voor je online campagnes bestaan uit een Taggingplan, Development inrichting van het GTM account en de data versturen naar de verschillende kanalen.
In de wereld van meetbaarheid is er in de afgelopen jaren veel verandert. Het wordt dan ook steeds ingewikkelder om schone en betrouwbare data op te halen. Het aantal kanalen dat data verzameld neemt toeen door de omvang van de data is goed inzicht verkrijgen eerder moeilijker geworden dan eenvoudiger. Maar het begint allemaal bij een Taggingplan waaruit blijkt wat we meten bij welke gebeurtenis op de website.
Stel dat je in je campagnes niet alleen wilt sturen op de omzet die voortkomt uit je campagnes, maar ook op de producten die leiden tot de minste retouren, dan is het ook mogelijk om dit mee te nemen in het Taggingplan. Het Taggingplan is dus ook daadwerkelijk een strategisch document.
Nog geen duidelijk taggingplan of de meetbaarheid nog niet 100% op orde vanuit je website of bijvoorbeeld vanuit je marketing automation tool t/m je website?
Met onderstaande platformen hebben wij uitgebreide ervaring als het gaat om het inrichten van de meetbaarheid.
“Staat je platform er niet tussen? Geen zorgen! Dankzij ons development team koppelen we met vrijwel alles.”
Meta
We sturen alle benodigde data door naar Meta om je advertentie campagnes zo goed mogelijk te sturen.
AdCalls
Ook de telefoontjes via je website kunnen meetbaar gemaakt worden via AdCalls.
Snapchat
We sturen alle benodigde data door naar Snapchat om je advertentie campagnes zo goed mogelijk te sturen.
Microsoft Advertising
We sturen alle benodigde data door naar Microsoft Advertising om je advertentie campagnes zo goed mogelijk te sturen.
WooCommerce
We sturen alle bestel (en indien nodig retour) informatie door naar je verschillende advertentie kanalen.
Shopify
Magento
Facebook Messenger
Met ons Facebook Messenger certificaat weten we alles over de Meta platformen, zoals Facebook, Instagram én Messenger.
Mailchimp
Als Tracedock partner gaan we adblockers, ETP- en ITP technologie uit de weg en realiseren we data waar we in de toekomst écht mee verder kunnen.
Blokkade van cookies leidt al tot 10-30% minder data. Door middel van Server Side Taagging veranderen wij jullie Third Party Data naar First Party Data voor jullie.
Third party cookies zijn een superpower voor marketeers, maar een nachtmerrie voor de privacy van internetgebruikers. Steeds meer browsers, software en smartphones blokkeren third party cookies. In 2024 zullen alle grote partijen dit type cookies blokkeren. Server Side Tagging is een geweldige oplossing om je tracking 100% nauwkeurig te houden.
Wij zorgen ervoor dat je Third Party Data wordt omgezet tot First Party Data via het Nederlandse platform van TAGGRS. Daarbij zorgen we ook voor direct inzicht in het aantal extra gemeten verkeer.
Kortom, we ondersteunen onze klanten door alles meetbaarheid te maken heeft wat van belang is voor het goed bijsturen in de marketing campagnes. Van het verkrijgen van zoveel mogeljk data door middel van Server Side Tagging t/m het inzichtelijk maken van alle verschillende touchpoints en die koppelen aan de verschillende kanalen.
Hulp nodig om jullie marketing campagnes volledig meetbaar te maken op de belangrijkste KPI’s?
Van samen kort sparren tot hulp bij de measurement van jullie website.
Vul je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
"*" geeft vereiste velden aan
Of….
We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.
Awards 🏆