Zoekmachine Optimalisatie uitbesteden

Zorg voor meer ‘gratis’ bezoekers naar je site!

SEO staat zoals je wellicht wel weet voor zoekmachine optimalisatie. Maar wat levert SEO of SEO uitbesteden nu voor je op? Het best kan je dat natuurlijk lezen op onze resultaten-pagina waar je ook wat casestudies kan vinden over onze SEO-campagnes. Maar kort gezegd is het doel van zoekmachine optimalisatie: een grotere vindbaarheid in de zoekmachines Google & Bing waardoor je meer relevante website-bezoekers krijgt. Ben je benieuwd naar hoe we dit voor je zouden aanpakken? Neem gerust contact met ons op!

Neem contact op!

01

SEO Aanpak: wat is belangrijk met zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is voor de meeste marketeers redelijk ingewikkeld. Dat komt mede doordat de zoekmachines SEO niet ondersteunen en dan ook niet goed uitweiden over hoe je nu hoog in de gratis resultaten kan komen. Gelukkig heb je daar ons voor. We hebben in de afgelopen jaren veel getest en kunnen zeggen dat we inmiddels wel weten waar Google & Bing naar kijken en wat ze belangrijk vinden.

Bij Maatwerk Online verdelen we SEO altijd in 3 belangrijke pijlers

02

Waar kijken we naar als we de SEO willen gaan aanpakken.

  • On-site / Technische aspect

De hoofdvraag die we in deze SEO pijler beantwoorden is: Hoe goed is de techniek van de website (ofwel: on-site SEO)? Hierbij checken we bijvoorbeeld onderstaande punten:

    • Hoe snel is je website?

 

    • Is de site veilig (https)?

 

    • Is je site mobiel vriendelijk?
  • On-page SEO:

Hoe goed past de content op de site bij de zoekintentie die de ‘zoeker’ heeft?

Deze klinkt al wat ingewikkelder misschien, maar het is hierbij vooral belangrijk om na te denken welke zoekintentie iemand heeft bij een bepaalde zoekterm.

Stel: iemand zoekt op ‘voetbalschoenen kopen’, dan is het simpel. Deze persoon is van plan om voetbalschoenen te kopen en is dus op zoek naar de beste aanbiedingen.

Als iemand zoekt naar ‘welke voetbalschoen is het beste voor iemand met brede voeten?’. Dan is de intentie van de persoon heel anders. We kunnen content goed aanpassen op deze vraag door hier antwoord op te geven. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een onderzoek te doen naar welke schoenen perfect zijn voor iemand met brede voeten. Met de uitkomst hiervan kunnen we perfecte content maken die veel voetballers met brede voeten verder kan helpen.

Per zoekterm die interessant is voor je bedrijf gaan we de intentie bepalen en hierop gaan we content creëren. Uiteraard schrijven we dit voor je uit!

  • Off-page SEO:

De meest besproken pijler binnen zoekmachine optimalisatie: off-page SEO. Ook wel verkrijgen van website-autoriteit of linkbuilding genoemd. Dit is de meest besproken pijler omdat SEO voor 60% / 70% bestaat uit off-page SEO.

Ook zijn er veel tegenstanders van linkbuilden en zijn er veel verschillende theorieën over. Toch is het een feit dat iedere website die in een bepaalde branche er qua bezoekers bovenuit stijgt een hoge website-autoriteit heeft. Ofwel: veel goede backlinks heeft naar een website. Kortom: dit is een erg belangrijke pijler.

In een ander artikel op OnlineMarketing.nl hebben we al eens een artikel geschreven over de perfecte linkbuilding strategie. In dat artikel kun je meer lezen over deze pijler en hoe we dat bij Maatwerk Online aanpakken.

03

Nieuwsgierig geworden om SEO aan ons uit te besteden?

We begrijpen dat meeste vragen over SEO nog niet voor jou beantwoord zijn. Daarom gaan we graag het gesprek met je aan om te achterhalen of zoekmachine optimalisatie überhaupt wel voor jou interessant is. Naast SEO uitbesteden zijn we ook jouw partner voor Social, SEA, CRO en Webdevelopment. Onze experts staan voor je klaar om te achterhalen wat voor jouw bedrijf en doelstelling de meest geschikte oplossing is. Neem gerust contact met ons op en we zetten de koffie voor je klaar!