Marketing Strategie

Bij Maatwerk Online geloven we dat een doordachte marketing strategie het verschil maakt tussen gewone campagnes en die met een echte impact op jouw bedrijfsdoelstellingen.

Een strategische benadering vs. je business

Bij Maatwerk Online snappen we dat dé perfecte strategie voor ieder bedrijf anders is. De marketing wereld kent verschillende ingrediënten om in te zetten, maar hoe de ingrediënten gemixed worden,  hangt helemaal af van jouw unieke bedrijfssituatie, doelstellingen en de huidige data die beschikbaar is. Dat is de basis van de strategie en gaan we ervoor zorgen dat alle doelstellingen en plannen goed meetbaar wordt gemaakt. Onze focus? Niet alleen op de kanalen, maar op wat echt telt: jouw bedrijfsambities, vertaalt naar een doordachte strategie, die rekening houdt met de markt, doelstellingen en Unique Selling Points (USP’s).

Jouw online marketing loopt als een trein, want het regent nieuwe leads. Maar wat is de impact van leads als die geen klant worden? Of je hebt veel converterende leads, maar een korte Customer Lifetime Value (CLV)? Wat is de impact van jouw retourpercentage op jouw
e-commerce business en hoe zorgen we dat we het aantal retouren beperken? Wil je een nieuwe markt betreden, maar weet je niet hoe je dit het beste kan aanpakken? Wij denken strategisch met je mee en kijken hoe jouw marketing prestaties zich verhouden tot jouw business en doelstellingen. Op die manier maximaliseren wij de impact van jouw marketingbudget, zowel voor de huidige doelen als voor de toekomstige uitdagingen.

Strategie voor iedereen

Of je nu een bedrijf bent zonder een marketingteam of een bedrijf mét een intern marketingteam dat op zoek is naar een sparringpartner, bij ons ben je aan het juiste adres. Samen met jou zorgen we voor een goed doordachte strategie die past bij jouw behoeften en doelstellingen.

Waarom strategie afnemen?

Doelgerichte aanpak

Met de bedrijfsdoelstellingen en ambities als basis van de strategie, zorgen we dat de alle mogelijkheden in kaart worden gebracht om deze te bereiken.

Marktinzicht

Voor het ontwikkelen van een strategie voeren we vooraf een diepgaand marktonderzoek uit, wat je een beter inzicht geeft in jouw doelgroep, concurrentie en kansen in de markt.

Groei en schaalbaarheid

Door te investeren in een strategie die jouw marketingactiviteiten plant en beheert leg je een solide basis voor de toekomstige groei en schaalbaarheid van jouw bedrijf.

Optimalisatie van ROI

Een goed doordachte strategie kan de Return on Investment (ROI) van marketingactiviteiten verbeteren door te focussen op de kanalen en tactieken die het meest rendabel zijn en het meeste impact maken.

Differentiatie & positionering

Een doordachte strategie kan je helpen om jouw bedrijf te onderscheiden van jouw concurrenten en een unieke positie in de markt in te nemen, wat jouw merkimago versterkt en klantenloyaliteit bevordert.

Flexibiliteit en aanpassingsvermogen

Met een strategie kan je je sneller aanpassen aan veranderende marktomstandigheden, waardoor je meer wendbaarder bent en beter kunnen inspelen op nieuwe kansen.

Risicovermindering

Een strategie, wat volledig gebaseerd zal zijn op huidige interne data en markt data, helpt bij het identificeren en verminderen van potentiële risico’s, waardoor we meer achter onze keuzes kunnen staan.

Efficiëntieverbetering

Een strategie stelt je in staat om jouw marketingactiviteiten te stroomlijnen en efficiënter te maken, waardoor je tijd en middelen bespaart.

Onze werkwijze

Marktanalyse

We gebruiken ons Marketing Model Canvas (MMC) om eerst zelf te verdiepen in de organisatie, markt, product/dienst en marketing niveau van jouw bedrijf.

Verdiepen

Tijdens deze fase vullen we verder de MMC in tijdens een workshopdag met jouw belangrijkste stakeholders. We brainstormen samen verder over jouw bedrijf en de visie waar we naartoe willen.

Brainstormen

We bundelen alle informatie, bepalen welke richtingen we op kunnen gaan en plannen een brainstormsessie met onze online marketing specialisten om ideeën te genereren en uit te werken voor elk vakgebied.

Visie creëren

Met de nieuwe inzichten wordt geanalyseerd welke richting het meeste impact zal maken op de opgestelde doelen en het meest rendabel zijn. Samen gaan we invulling geven aan deze richtingen en creëren we een nieuwe strategische visie met budgetten, vergelijkingen en voorbeelden.

Plan van aanpak

De nieuwe visie met daarin een volledig uitgewerkte strategie zullen we presenteren aan jullie. Na akkoord maken we een heldere roadmap met deadlines en takenverdeling en stellen de KPI’s goed in.

Start

De strategie gaat live! Wij zorgen dat alles meetbaar is en alles volgens plan blijft verlopen en nemen jou daar uiteraard in mee.

Evalueren

We houden alles goed in de gaten, waarborgen de KPI’s en rapporteren dit natuurlijk bij jullie.

Aanpassen

Het moment om wat aan te passen, indien nodig. Ook hier communiceren we goed tussen jullie en de specialisten

Dit zijn onze strategie workshops!

Is een gehele strategie traject te veel? Of wil je eerst graag in kaart hebben waar de potentie zit? Of heb je al een goed idee over jouw strategie, maar hulp nodig bij het uitwerken van jouw persona’s of klantreis? Dan zijn deze eenmalige workshops wat voor jou!

Marketing Model Canvas

In deze workshop gaan we op zoek naar de kern van jouw bedrijf. Dit kan je als basis gebruiken voor het interne marketing team. Je hebt een duidelijk overzicht gekregen van de potentie in jouw markt en welke strategieën hiervoor ingezet kunnen worden om deze zo goed mogelijk te benutten. Met deze inzichten kan jouw team gericht werken aan succes.

Persona Analyse

Is een gehele marktanalyse te veel, maar wil je wel dieper ingaan op je doelgroep? Dan kan je een persona analyse workshop afnemen. We doen onderzoek naar jouw doelgroep en geven vorm wie zij zijn en hoe je ze het beste kan benaderen. Dit is niet alleen handig voor je marketing strategie, maar vormt ook een belangrijke basis voor je communicatie naar buiten toe.

Customer Journey

In deze workshop brengen we de reis van je potentiële klanten in kaart met de bijbehorende touchpoints om hen het beste te kunnen bereiken. Met deze inzichten weet je welke kanalen het beste ingezet kan worden om maximale impact te verkrijgen. Dit geeft jou en jouw marketing team weer houvast en richting voor het behalen van jouw doelstellingen.

Benieuwd wat wij voor jouw strategie kunnen doen?

Laten we samen gaan voor het beste resultaat!

We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.

Awards 🏆