Conversie optimalisatie (CRO) is een logische vervolgstap binnen je online marketingstrategie die het rendement (ROI) van de website en advertentie uitgaven flink kan verbeteren. Zeker wanneer je plateaus bereikt binnen de activiteiten rondom SEO, SEA en de andere kanalen. Uiteindelijk zorgt CRO ervoor dat je méér rendement haalt uit hetzelfde aantal bezoekers. Alle kanalen profiteren van de investering in een succesvol CRO-traject. Hoe werkt conversie optimalisatie? Aan de hand van inzichten gegenereerd door gebruikersonderzoeken, webanalyses en AB-testen wordt de website continu verbeterd. Het einddoel: een betere bediening van de websitegebruikers voor een hoger rendement uit de online activiteiten. Conversie optimalisatie bestaat niet alleen uit AB-testen. Vanuit inzichten uit onder andere gebruikersonderzoeken en -testen, webanalyses en AB-testen wordt de website continu verbeterd. Hiermee krijgen we boven water wat de huidige gebruikers belemmert binnen de klantreis en wat kan leiden tot meer conversies. Strategie Doorlopend proces waarbij we datagedreven het rendement van de website gaan verhogen en je blijere klanten krijgt. Onderzoeken Wat willen je bezoekers nu echt? Wat staat hen momenteel in de weg? Middels gebruikerstesten en -onderzoek komen we hier achter. Onderzoeken Aan de hand van een vast framework maken we een Conversie & UX-analyse van je website met alle mogelijke verbeterpunten in een presentatie. Strategie Een website die zich aanpast aan de persoonlijke behoeftes van een individuele bezoeker draagt doorgaans bij aan een hogere conversie. Leadgeneratie De eerste pagina waarop je bezoekers binnenkomen is cruciaal. Klikken ze weg, of blijven ze? Wij creëren en optimaliseren jouw landingspagina. Strategie Is je website toe aan een modern jasje? Hoewel dit jasje vaak mooier is, betekent dit niet dat de resultaten daarmee vanzelfsprekend beter worden. Bij Maatwerk Online gaan we als CRO-specialisten verder dan de basis. Met de kennis van onze specialisten op het gebied van consumentenpsychologie, gebruikersvriendelijkheid (UX) en data wordt de website vanuit een solide fundering doorgaand verbeterd. Hiervoor zetten wij verschillende databronnen in voor een zo datagedreven mogelijk aanvalsplan. Het is belangrijk om met een doordacht plan te werken aan het verbeteren van de website. Onze specialisten brengen kennis en ervaring in met consumentenpsychologie, UX en data. Geen aanpassingen als de kleur van een knop, maar aanpassingen met echte impact. Bezoekers zijn mensen met wensen en behoeftes. Dit zullen wij nooit uit het oog verliezen. CRO Specialist
Conversie optimalisatie (CRO)
Haal het maximale uit je websitebezoekers
Bekijk CRO dienstenContact opnemen
Conversie optimalisatie diensten
CRO-traject
Gebruikerstesten & -onderzoek
CRO-analyse
Website personalisatie
Landingspagina optimalisatie
Website redesign
De magie van Maatwerk Online
Kennis van zaken
We gaan voor impact
Focus op de klant
Mark Heij