Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Terwijl we door de laatste periode van 2023 navigeren, ben je waarschijnlijk al bezig met het plannen van je betaalde Social Media strategie voor 2024. Maar het gaat niet alleen om vooruit plannen; het gaat erom voorop te blijven lopen. Als we terugkijken op het afgelopen jaar, beseffen we wederom dat de digitale marketingwereld een dynamisch speelveld is, altijd in beweging. Dat betekent ook dat prognoses maken voor komende periodes altijd lastig blijft. We hadden bijvoorbeeld ook niet kunnen voorspellen wat er allemaal met Twitter is gebeurd nadat Elon Musk dit platform heeft omgetoverd tot ‘X’. Ook hadden we verwacht dat TikTok search al een veel grotere rol zou hebben, maar dit laat nog op zich wachten. Voorspellingen doen in deze branche is als jongleren met digitale vraagstukken, maar laten we toch eens een duik nemen in de Social Media trends die we in 2024 kunnen verwachten.
In een tijd waar performance marketing haar grenzen nadert, is het cruciaal voor merken om weer aandacht te besteden aan het opbouwen van een eigen community van loyale klanten. Google en Meta advertising hebben ons veel gebracht, maar het is tijd om te investeren in je eigen kanalen. Denk aan je e-maildatabase, website, app en vooral je eigen Social Media-profielen. Deze ‘semi-owned’ media bieden de kans om gericht je doelgroep te bereiken, iets wat in de snel veranderende digitale wereld van grote waarde is. Je merkidentiteit moet sterk te voelen en zichtbaar zijn online, dus focus op branding.
In 2024 blijft UGC een grote rol spelen. Authenticiteit is de sleutel tot betrokkenheid en resultaat. TikTok heeft al aangegeven hun financieringsprogramma uit te breiden, waardoor creators nog meer mogelijkheden krijgen. Merken moeten zich richten op het omarmen van content gemaakt door creators op hun eigen Social Media-kanalen, wat resulteert in betrokkenheid en verbinding met de doelgroep. We hebben al eerder gezien dat dit het vertrouwen vergroot bij de doelgroep en zorgt voor enorm bereik.
Korte video’s blijven in 2024 de markt domineren. Platforms zoals TikTok hebben deze trend versneld, en we kunnen verwachten dat short form video-formaten de standaard worden in grote Social Media-apps. Merken moeten zich aanpassen en de transitie maken naar short form video’s om relevant te blijven en de aandacht van de doelgroep te trekken, maar ook te behouden. Mensen raken nou eenmaal steeds sneller afgeleid. Dit wisten we al en dit zal ook blijven. Daarom is het motto echt: kort maar krachtig.
Dit is eentje die heel belangrijk is om als Social Marketeer rekening mee te houden. Vergeet niet dat Social Media-apps steeds meer worden gebruikt als zoekmachines, vooral voor de jongere generatie. Het gebruik van trefwoorden op je eigen Social Media-kanalen wordt belangrijker dan ooit. Investeren in je Social Media-kanalen is niet alleen goed voor je community, maar het verbetert ook je vindbaarheid in zoekresultaten.
Social commerce, oftewel winkelen via Social Media-kanalen, is niks nieuws. Dit kennen we al een tijdje. Bijna alle grote Social Media-apps hebben recent e-commerce-functies gelanceerd. TikTok, met zijn recente uitrol van shopping in Amerika, leidt de weg. Waar TikTok tot nu toe voornamelijk een branding- en communitybuilding-kanaal is geweest kan daar nu dus echt verandering in komen. Misschien boost dit ook het gebruik van de search ads op TikTok.
We hebben het al inmiddels een paar jaar over de toenemende rol van AI. Tenzij je onder een steen leeft weet je dat ook en heb je er al mee te maken gehad. Van het schrijven van captions tot het genereren van contentkalenders, de mogelijkheden zijn enorm. Hoewel er zorgen zijn over de impact van AI, biedt het ook kansen om marketinginspanningen efficiënter te maken en de kwaliteit van werk te verbeteren. De opkomst van AI in betaalde Social Media brengt opwindende mogelijkheden met zich mee:
2024 belooft een spannend jaar te worden voor Social Media, en met de juiste strategie en tools blijf je een stap voor op de concurrentie. De veranderingen in het digitale medialandschap dwingen merken om opnieuw uit te vinden hoe ze hun doelgroep benaderen. Dus, bereid je voor op een jaar vol kansen en uitdagingen, en zorg ervoor dat je op de hoogte blijft van deze spannende Social Media trends! Boek een gesprek met een van onze Social Advertising Specialisten om jouw strategie voor 2024 eens even onder de loep te nemen. Wie weet liggen er wel hele toffe kansen voor jouw bedrijf op Social Media!
Bianca Bergshoeff
17 mei 2024
Lars Maat
02 nov 2023
Chanté Raghoenath
08 mei 2023