Facebook Business Manager maken + Two Factor Authentication instellen

Auteur Lars Maat

Wij raden klanten altijd aan om zelf een eigen advertentieaccount aan te maken. Het moment dat een andere partij een advertentie account aanmaakt, blijft die partij altijd de eigenaar. Als je zelf een advertentie account aanmaakt, blijf jij voor altijd de eigenaar. Echter heeft dit ook zijn nadelen. Vanuit een privé Facebook account kan je maar één advertentieaccount aanmaken. Daarnaast kan je ook slechts één Facebook Pixel aanmaken. Het aanmaken van doelgroepen blijft ook gelimiteerd. Zo is het niet mogelijk om aangepaste/vergelijkbare doelgroepen aan te maken.   Kort samengevat brengt het aanmaken van een Facebook Business Manager vele voordelen met zich mee. Ben jij benieuwd hoe je een Facebook Business Manager aanmaakt? In deze blog leggen we stapsgewijs uit hoe je dat doet! Daarnaast leggen we jou ook graag uit hoe je Two Factor Authentication kan instellen.

Wat is een Facebook Business Manager?

Een Facebook Business Manager account is een account waarin je al je advertentieaccounts, Facebook Pixels en Facebook Pagina’s bijeen kunt brengen. Vanuit de Facebook Business Manager is het ook mogelijk om verschillende functionaliteiten te verkrijgen die je vanuit een privé advertentieaccount niet hebt. Een van de belangrijkste functionaliteiten is dat je nu ook een klantenlijst kan uploaden op Facebook om je oude klanten te targeten met een nieuwe actie of een look a like doelgroep maken op basis van je klantenlijst.

Facebook Business Manager aanmaken: stap voor stap!

Is het aanmaken van een Facebook Business Manager moeilijk? Helemaal niet! In dit stappenplan lopen we er samen doorheen. Om te beginnen ga je naar business.facebook.com.

Bedrijfsmanager

Klik vervolgens op ‘Account aanmaken’ rechtsboven op de website en vul je bedrijfsnaam in, je eigen naam en je zakelijke e-mailadres in. Let erop dat je geen speciale tekens gebruikt bij bedrijfsnaam.

Bedrijfsmanager account aanmaken

Vul de volgende gegevens in. Zorg ervoor dat dit overeenkomt met je bedrijf voor de facturatie.

Voordelen van Facebook Businessmanager

We hebben alle voordelen en mogelijkheden van een Facebook Businessmanager ten opzichte van een persoonlijk advertentieaccount voor je op een rijtje gezet:

  • Toegang tot meerdere advertentieaccounts en Facebook bedrijfspagina’s. Dit kan namelijk via een persoonlijk niet.
  • Advertentieaccounts instellen op locatie, valuta en tijdzone.
  • Maakt samenwerken met partnerbedrijven mogelijk.
  • Biedt extra functies die niet beschikbaar zijn op Facebook, zoals het delen van (meerdere) Facebook-pixels, het uploaden van catalogi, apps, projecten, etc.
  • Het is met een Facebook Businessmanager mogelijk om rapporten uit te draaien van meerdere advertentieaccounts tegelijks.
  • Extra stap van beveiliging mogelijk via twee staps verificatie.
  • Aangepaste doelgroepen aanmaken is alleen mogelijk via Facebook Business Manager.
Audiences FB manager

Tweestapsverificatie instellen

Je bedrijf beschermen van cyberaanvallen wordt belangrijker dan ooit. Om te starten met Facebook Advertising koppel je ook vaak een creditcard of bankrekening aan je Business Manager. Op het moment dat een ongewenste gebruiker inlogt op je Facebook kunnen ze met jouw geld advertenties draaien. Dat wil je natuurlijk voorkomen! Je kan natuurlijk je eigen account goed beschermen, maar vaak heeft een Facebook Business Manager meerdere gebruikers. Je beschermt je eigen account met een sterk wachtwoord, maar je kan niet garanderen dat alle andere gebruikers dat ook doen. Met behulp van een Facebook Business Manager is het mogelijk om bij elke gebruiker de veiligheid te garanderen. Om de veiligheid te beschermen kan je tweestapsverificatie (Two Factor Authentication) inzetten. Tweestapsverificatie is eigenlijk een extra laag van bescherming. In de meeste gevallen log je in op Facebook door je e-mailadres en wachtwoord in te voeren en je zit in het account! Met tweestapsverificatie komt daar nog een stapje bij. Zo krijg je bijvoorbeeld een code via SMS of in je e-mail om te bevestigen dat jij daadwerkelijk inlogt. Zo stel je het in voor alle gebruikers die toegang hebben tot je Facebook Business Manager: Ga naar Bedrijfsinstellingen.

  • Ga naar Bedrijfsgegevens en klik op Bewerken.
  • Selecteer onder Tweestapsverificatie de optie Vereist voor iedereen of Alleen vereist voor beheerders. Als je tweestapsverificatie wilt uitschakelen, klik je op Niet vereist. Wij adviseren dat je de optie “Vereist voor iedereen” kiest. Zo zorg je ervoor dat iedereen die toegang heeft tot de Business Manager een goed beveiligd account heeft.
  • Klik op Opslaan

Facebook Business Manager: een must voor elk bedrijf!

Het aanmaken van een Business Manager brengt dus vele voordelen met zich mee. Tot het uitdraaien van uitgebreide rapporten tot extra beveiligingstoepassingen. Dit zijn functionaliteiten die je niet terug kunt vinden in een persoonlijk advertentieaccount. Kom je er aan de hand van onze handleiding er niet uit? Wij helpen je graag! Je kunt ook direct Maatwerk Online toegang geven tot jouw Business Manager (of onderdelen daarvan) door in de Partner Settings ons als partner toe te voegen. Je kan dan onderdelen van de Business Manager delen met ons als partner. Je hebt hiervoor wel ons Business Manager ID nodig. Deze kan je uiteraard opvragen bij je contactpersoon van Maatwerk Online.

Deel dit artikel
Kopieer naar clipboard
Kopieer deze URL