Weet je nog niet welke dienst het beste bij jou past? Vraag dan vrijblijvend een strategische brainstormsessie aan!
We geven om elkaar, om anderen, om de resultaten van klanten.
Google heeft een nieuwe functie aangekondigd met betrekking tot structured data waarmee retailers hun verzendinformatie kunnen weergeven in shopping gerelateerde zoekresultaten. De retailers kunnen “ShippingDetails structured data” gebruiken om belangrijke informatie over hun verzendbeleid en elke productoptie die de zoekers van dienst kunnen zijn, te markeren.
Wanneer een retailer de structuurgegevens toevoegt aan productpagina’s, wordt het resultaat weergegeven zoals hieronder:
Volgens Schema.org zijn dit de typen entiteiten die de retailers kunnen gebruiken om verschillende verzendkosten en levertijden weer te geven:
Google legt uit dat deze methode voor het gebruik van schema ervoor zorgt dat jouw verzendgegevens alleen in aanmerking komen voor weergave in bepaalde zoekresultaten van Google.
Als je jouw verzendgegevens ook wilt weergeven in onbetaalde vermeldingen binnen Google Shopping en andere resultaattypen, moet je de verzendinstellingen configureren in Merchant Center.
Wil je hier graag gebruik van maken, maar weet je niet hoe? Ons SEO team helpt je hier graag mee. Neem geheel vrijblijvend contact op.
Frank van Dijk
27 nov 2023
Reinier Roodhorst
21 nov 2023
28 sep 2023