Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Na twee jaar was het weer zo ver. Na BrightonSEO in 2022 mocht ik nu met SMX München weer eens op pad naar een event in het buitenland om mijn SEO kennis te gaan verbreden. Over het algemeen staat SMX München bekend om een meer geavanceerd event als het gaat om zoekmachine marketing. In deze blog neem ik jou mee in mijn learnings.
De eerste inhoudelijke SEO talk was van Jes Scholz. Zij nam ons mee in de veranderingen die Google op het moment doormaakt. Google verandert meer in de richting van een persoonlijke assistent en het optimaliseren hiervoor gaat stapje voor stapje veranderen. De grootste winst zit hem in het laten begrijpen van je website in plaats van het optimaliseren voor zoektermen. Dit omdat Google met de komst van Gemini toch wel snapt waar je website over gaat.
Na een breder SEO presentatie nam Bastian Grimm ons mee in de kracht van large language models en hoe je deze kan gebruiken in je dagelijkse werkzaamheden. Een technische presentatie waar ik als specialist erg enthousiast van word.
Na de lunch was het tijd voor een presentatie van Wil Reynolds. Een goede Amerikaanse spreker die altijd op een mooie manier zijn boodschap over kan brengen. Hij nam ons mee in de veranderende rol die Google op het moment doormaakt. Zijn we nog wel echt zoekmachine optimalisatie specialisten of zijn we bezig met het beantwoorden van de vragen waar onze doelgroep tegenaan loopt.
Met SGE in ons achterhoofd zijn we al maanden bezig onze klanten zo goed als mogelijk voor te bereiden op de tijd die gaat komen. Tom Capper vertelt meer over wat de rol van SGE gaat zijn en of dit wel echt de toekomst van zoekmachines gaat zijn. Bing stijgt (bijna) niet in populariteit en de kwaliteit van de huidige SGE resultaten lijkt tegen te vallen.
Met de opkomst van AI verandert er veel in het creëren van content. Niet voor niets riep Google daarom EAT (en daarna EEAT) in het leven. Het maken van een checklist is niet de oplossing, vertelt Cindy Krum. EEAT is een mindset, maar is wel iets waar iedere website eigenaar mee bezig zou moeten zijn.
Bekend spreker Jono Alderson nam ons mee in waar content aan moet voldoen in het tijdperk waar AI creatie de standaard lijkt te zijn. Content blijft king en de kwaliteit hiervan is enorm belangrijk. Middels een goed onderzoek vooraf en een creatieve pen kun je content schrijven die zich onderscheidt en goed rankt in de zoekmachine, dit gaat in de komende jaren alleen nog maar belangrijker worden.
Aan de hand van SMX München zit mijn hoofd weer vol met toffe ideeën die ik direct voor klanten toe kan gaan passen. Ik heb in ieder geval veel gehad aan de presentaties en kijk met een enthousiast oog de toekomst van zoekmachine optimalisatie tegemoet.
Wil je weten hoe wij jouw SEO zouden verbeteren én ben je benieuwd wat dat dan gaat opleveren? Vraag vrijblijvend een SEO Audit aan waarin we jouw website gratis analyseren en een plan maken hoe dit beter kan!
Jeroen Deuze
25 jul 2024
02 jul 2024
Frank van Dijk
14 mei 2024