Organische groei door herstructurering categorieën

RVS Products is al 15 jaar dé RVS specialist. Met een groot assortiment RVS producten en een sterke website was het nu tijd om een SEO strategie uit te rollen om zo de enorme potentie in zoekvolumes te gaan benutten.

Jeroen Deuze Director SEO

RVS Products heeft de afgelopen jaren een grote groei doorgemaakt. In deze jaren is de website steeds verder uitgebreid met producten en categorieën. Inmiddels zijn er meer dan 15.000 productpagina’s en enkele honderden categorieën.

Het doel is het herstructureren van de website om te optimaliseren voor gebruiker en voor SEO.

Na heel veel zoekwoorden te hebben geanalyseerd, zoekwoordonderzoeken te hebben uitgevoerd en content briefings gemaakt te hebben,

hebben we in een half jaar tijd een groei van 40% in het organische verkeer weten te bewerkstelligen.

Stap 1:
SEO audit

Analyse van de website op de drie SEO pijlers; Content, Techniek en Linkbuilding.

Stap 2:
High over zoekwoordonderzoek

Het uitvoeren van een zoekwoordonderzoek op overkoepelend niveau. Op deze manier hebben we de clusters/categorieën van de website kunnen bepalen en dit kunnen doorvertalen naar een ideale structuur.

Stap 3: Zoekwoordonderzoek per cluster

Vervolgens hebben we per cluster/categorie een verdiepend zoekwoordonderzoek uitgevoerd. Op deze manier hebben we de subcategorieën kunnen bepalen en hebben data verzameld om de pagina’s te kunnen optimaliseren.

Stap 4:
Contentbriefings per cluster

Hierna hebben we voor de (sub)categoriepagina’s content briefings geschreven op basis van het uitgevoerde zoekwoordonderzoek. Vervolgens kon RVS Product zelf de geoptimaliseerde teksten schrijven.

Wat zegt ons maatje Jeroen over deze case?

Meer weten
over deze case?