Een stijging van 145% in het aantal aanmeldingen voor de open dag van Hogeschool IPABO!

Social Advertising Specialist

Hogeschool IPABO is een kleinschalige en praktijkgerichte pabo in Amsterdam en Alkmaar. Elk jaar volgen ruim 1.200 studenten de voltijd en deeltijd bacheloropleiding tot leraar basisonderwijs, de universitaire pabo en de associate degree Pedagogisch Educatief Professional (Ad PEP) bij IPABO.

Hogeschool IPABO zag een stagnatie in het aantal aanmeldingen voor de open dagen. Samen met de klant hebben wij nagedacht over een nieuwe strategische inzet om meer inschrijvingen binnen te halen voor de open dagen.

Voor Hogeschool IPABO is het erg belangrijk om zoveel mogelijk aanmeldingen te genereren voor de open dagen, omdat dit hét moment is om studenten te inspireren over de lerarenopleiding en ze te motiveren om zich in te schrijven voor de studie. Helaas hebben de cijfers van afgelopen jaren laten zien dat er een stagnatie plaatsvond in de aanmeldingen voor de open dagen. Om te voorkomen dat deze trend zich doorzette naar dit jaar, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe strategische invalshoek.

Een stijging van 145% in het aantal aanmeldingen voor de open dag van Hogeschool IPABO!

Door de social advertising campagne strategischer in te steken hebben we in vergelijking tot de vorige open dag campagnes ruim 145% meer leads binnengehaald.

De social campagnes stonden voorgaande jaren in de basis goed ingesteld. Toch zijn niet alleen de basisinstellingen belangrijk binnen social advertising, maar is vooral content nét zo belangrijk! En hier viel nog enige winst te behalen.

We hebben geëxperimenteerd met diverse afbeeldingen en call to actions. Daarnaast hebben we ook een aantal extra campagnes toegevoegd die specifiek gericht zijn op de verschillende opleidingen die Hogeschool IPABO aanbiedt. Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat de campagnes ook doelgroepen aanspreken die op zoek zijn naar een specialisatie binnen de pabo.

De grootste aanpassing die we hebben gedaan is het aanpassen van de content. Het gebruik maken van de juiste content kan een groot verschil maken in het succes van je social campagne.

Na een brainstorm tussen de klant en onze designers zijn we tot de volgende nieuwe afbeelding gekomen:

Deze afbeelding geeft in één oogopslag weer waar de advertentie over gaat, namelijk de open dag. Door puur de content te veranderen zien we een stijging in de resultaten. Niet alleen resulteerde dit in een stijging van het aantal leads, maar ook in een daling van de kosten. Deze zijn namelijk gedaald met 45%!

Wat zegt ons maatje Furkan over deze case?

Meer weten
over deze case?