Verdubbeling organische bezoekers met de kennisbank van je dromen

Eileen Jaquet Content Specialist & Projectmanager

Je bent nooit “uitgeschreven

Het belangrijkste voor DigiBach was natuurlijk om gevonden te worden op termen als “Bach bloesem” en “Bach therapie”. De specialistische kennis van Jolanda gecombineerd met linkbuilding zorgde daar voor mooie zoekposities.

Uiteindelijk was er voor elk relevant zoekwoord content geschreven, goed voor rond de 500 bezoekers per dag. Nu kwam de uitdaging hoe we toch relevante content konden blijven toevoegen, om de groei door te zetten. Wat ons betreft ben je namelijk nooit uitgeschreven: je kunt altijd content toevoegen om meer mensen naar je site te trekken.

Ruim 500 EXTRA organische
bezoekers per dag

Kennisbank voor DigiBach over dromenduidingen

We besloten een kennisbank te vullen met artikelen over droomduidingen, met veel zoekvolume en relatief weinig concurrentie. Inmiddels is die kennisbank goed voor meer dan de helft van het dagelijks aantal organische bezoekers.

Klikken op basis van het zoekwoord “dromen”

Vertoningen op basis van het zoekwoord “dromen”

Een onderwerp dat kansen biedt, maar ook aansluit bij de doelgroep

Het doel van de artikelen was het vergroten van de bekendheid van Bach therapie onder mensen die daar (nog) niet gericht naar zoeken, maar ook het vergroten van de naamsbekendheid van DigiBach zelf.

De droomduidingen boden niet alleen goede kansen, het sluit bovendien perfect aan bij de doelgroep van DigiBach. De perfecte manier dus om daar op een laagdrempelige manier meer in zicht te komen.

De losse artikelen begonnen al snel te ranken op top 3 posities.

Na een half jaar was de kennisbank groot genoeg om ons in de ogen van Google een expert in droombetekenis te maken. De hoofdpagina sprong de top 3 binnen.

Inmiddels is de kennisbank dus goed voor meer dan de helft van de organische bezoekers. Opvallend: ook het aantal branded searches steeg met 110% in dezelfde periode.

Blijven toevoegen

We blijven de kennisbank nog steeds uitbreiden. Elk nieuw artikel dat we toevoegen haalt nu direct een toppositie (vaak zelfs #1) op relevante zoektermen.

Wat zegt ons maatje Eileen over deze case?

Meer weten
over deze case?