CRO traject

Het opzetten en juist inrichten van een SEO-, SEA- of Social Media campagne is de eerste stap naar het genereren van meer leads. Echter, als het merendeel van deze nieuwe websitebezoekers jouw website direct weer verlaat, zal je aan het eind van de streep niet de gewenste omzet uit je campagnes halen. Zonde van je investering dus! Onze specialisten tillen de gebruikerservaring op jouw website graag naar een hoger niveau, zodat je binnen no-time het maximale uit al je campagnes haalt.

De magie van Maatwerk Online

Bij Maatwerk Online gaan we als CRO-specialisten verder dan de basis. Met de kennis van onze specialisten op het gebied van consumentenpsychologie, gebruikersvriendelijkheid (UX) en data wordt de website vanuit een solide fundering doorgaand verbeterd. Hiervoor zetten wij verschillende databronnen in voor een zo datagedreven mogelijk aanvalsplan. Het is belangrijk om met een doordacht plan te werken aan het verbeteren van de website.

Obstakels wegnemen

Met een doordachte strategie

Hogere omzet

Uit hetzelfde marketingbudget

Meer conversies

Door verhoging van je conversiepercentage

Meer leads

Meer aanvragen, meer klanten

Onze werkwijze 

Wensen en doelstellingen in kaart brengen  

Na onze kennismaking kijken we eerst naar het huidige conversiepercentage op je website. We maken het volledige salesproces en aftercare inzichtelijk en gaan in gesprek met de klantenservice. Zij weten tenslotte wat de meest voorkomende vragen van jouw klanten zijn. Vervolgens kijken we kritisch naar de opgestelde jaardoelstellingen en bespreken we waarom jullie denken dat de conversies uitblijven. Wat zijn hier mogelijke oplossingen voor en wat hebben jullie zelf al geprobeerd? Zo krijgen we een goed beeld bij de fase waarin jullie je met de website en het bedrijf bevinden en welke kennis er al in huis is.  

Doelgroep analyse: wie zijn jullie ideale klanten?  

Om de stroom aan gebruikers op jouw website te veranderen naar terugkerende gebruikers, kijken we vervolgens specifiek naar je doelgroep. Tegen welke problemen lopen zij aan? En welke oplossing biedt jullie product/dienst voor deze problemen? Tijdens de analyse achterhalen we of er sprake is van een Product-Market fit. Met behulp van verschillende persona’s, de klantreis en een duidelijk waardepropositie canvas brengen we deze gegevens in kaart. 

Vergaren en analyseren van kwantitatieve en kwalitatieve data  

Vervolgens is het tijd om de data in te duiken! Kwantitatieve gegevens zoals de bounce rate, conversieratio en uitstappercentage helpen ons om de eerste potentiële knelpunten voor conversie in kaart te brengen. Maar ook kwalitatieve data zoals reviews, heatmaps, clickmaps, screenrecordings en onsite feedback zijn onmisbaar. Om vervolgens de gebruiksvriendelijkheid van je website te analyseren, voeren we een expert review uit. We focussen ons hierbij op meer dan 500+ best practices, een in-depth gebruikersanalyse evenals inzichten uit de neuromarketing. Tot slot prioriteren we alle inzichten. Met welke quick wins kunnen we direct aan de slag? Wat zijn de grootste knelpunten? En waar maken we de meeste impact mee?  

Meetplan  

Om de juiste acties in kaart te brengen, verdiepen we ons in een meetplan. Zo starten we met het (her)inrichten van GA4, zodat we de impact van alle wijzigingen die we doorvoeren goed inzichtelijk krijgen.  

Optimaliseren  

We starten direct met de optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Zijn er links die niet werken? Is er sprake van een trage websitesnelheid of bugs? Parallel hieraan beginnen we met het AB testen van onze aannames. Zo verbeteren we op korte termijn de conversieratio van jouw website en verhogen we de ROAS van je campagnes.  

Gedurende onze samenwerking zullen we bovenstaande stappen continu herhalen. Een website is immers nooit klaar en de wensen en behoeften van jullie potentiële klanten veranderen continu. Door te blijven experimenteren en door het gedrag van jullie websitegebruikers te blijven analyseren, kunnen we hier snel op inspelen en maken we een blijvende impact. 

Hogeschool IPABO

Een stijging van 145% in het aantal aanmeldingen voor de open dag van Hogeschool IPABO!

DigiBach

Verdubbeling organische bezoekers met de kennisbank van je dromen

Interchange

605% meer conversies tegen lagere kosten binnen een krappe arbeidsmarkt

De Kruiden Baron

Veel meer omzet met strategische e-mailmarketing

RVS Products

Organische groei door herstructurering categorieën

We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.

Awards 🏆

Deze Maatjes gaan het voor je regelen

Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.