CRO traject

Het opzetten en juist inrichten van een SEO-, SEA- of Social Media campagne is de eerste stap naar het genereren van meer leads. Echter, als het merendeel van deze nieuwe websitebezoekers jouw website direct weer verlaat, zal je aan het eind van de streep niet de gewenste omzet uit je campagnes halen. Zonde van je investering dus! Onze specialisten tillen de gebruikerservaring op jouw website graag naar een hoger niveau, zodat je binnen no-time het maximale uit al je campagnes haalt.

Een vrouw met krullend haar zit glimlachend aan een bureau in een moderne kantooromgeving. Op de achtergrond is een andere persoon zichtbaar die aan een tafel werkt. Een muur heeft een opdruk met de tekst
Een man met een baard zit aan een tafel en werkt op een laptop. Hij kijkt naar het scherm en lijkt te glimlachen. Op de achtergrond staat een whiteboard.

De magie van Maatwerk Online

Bij Maatwerk Online gaan we als CRO-specialisten verder dan de basis. Met de kennis van onze specialisten op het gebied van consumentenpsychologie, gebruikersvriendelijkheid (UX) en data wordt de website vanuit een solide fundering doorgaand verbeterd. Hiervoor zetten wij verschillende databronnen in voor een zo datagedreven mogelijk aanvalsplan. Het is belangrijk om met een doordacht plan te werken aan het verbeteren van de website.

step higher

Obstakels wegnemen

Met een doordachte strategie

step2kopie

Hogere omzet

Uit hetzelfde marketingbudget

step higher

Meer conversies

Door verhoging van je conversiepercentage

schermafbeelding 2022 06 30 om 17.27.18

Meer leads

Meer aanvragen, meer klanten

Onze werkwijze 

Wensen en doelstellingen in kaart brengen  

Na onze kennismaking kijken we eerst naar het huidige conversiepercentage op je website. We maken het volledige salesproces en aftercare inzichtelijk en gaan in gesprek met de klantenservice. Zij weten tenslotte wat de meest voorkomende vragen van jouw klanten zijn. Vervolgens kijken we kritisch naar de opgestelde jaardoelstellingen en bespreken we waarom jullie denken dat de conversies uitblijven. Wat zijn hier mogelijke oplossingen voor en wat hebben jullie zelf al geprobeerd? Zo krijgen we een goed beeld bij de fase waarin jullie je met de website en het bedrijf bevinden en welke kennis er al in huis is.  

Doelgroep analyse: wie zijn jullie ideale klanten?  

Om de stroom aan gebruikers op jouw website te veranderen naar terugkerende gebruikers, kijken we vervolgens specifiek naar je doelgroep. Tegen welke problemen lopen zij aan? En welke oplossing biedt jullie product/dienst voor deze problemen? Tijdens de analyse achterhalen we of er sprake is van een Product-Market fit. Met behulp van verschillende persona’s, de klantreis en een duidelijk waardepropositie canvas brengen we deze gegevens in kaart. 

Vergaren en analyseren van kwantitatieve en kwalitatieve data  

Vervolgens is het tijd om de data in te duiken! Kwantitatieve gegevens zoals de bounce rate, conversieratio en uitstappercentage helpen ons om de eerste potentiële knelpunten voor conversie in kaart te brengen. Maar ook kwalitatieve data zoals reviews, heatmaps, clickmaps, screenrecordings en onsite feedback zijn onmisbaar. Om vervolgens de gebruiksvriendelijkheid van je website te analyseren, voeren we een expert review uit. We focussen ons hierbij op meer dan 500+ best practices, een in-depth gebruikersanalyse evenals inzichten uit de neuromarketing. Tot slot prioriteren we alle inzichten. Met welke quick wins kunnen we direct aan de slag? Wat zijn de grootste knelpunten? En waar maken we de meeste impact mee?  

Meetplan  

Om de juiste acties in kaart te brengen, verdiepen we ons in een meetplan. Zo starten we met het (her)inrichten van GA4, zodat we de impact van alle wijzigingen die we doorvoeren goed inzichtelijk krijgen.  

Optimaliseren  

We starten direct met de optimalisatie van de gebruiksvriendelijkheid van je website. Zijn er links die niet werken? Is er sprake van een trage websitesnelheid of bugs? Parallel hieraan beginnen we met het AB testen van onze aannames. Zo verbeteren we op korte termijn de conversieratio van jouw website en verhogen we de ROAS van je campagnes.  

Gedurende onze samenwerking zullen we bovenstaande stappen continu herhalen. Een website is immers nooit klaar en de wensen en behoeften van jullie potentiële klanten veranderen continu. Door te blijven experimenteren en door het gedrag van jullie websitegebruikers te blijven analyseren, kunnen we hier snel op inspelen en maken we een blijvende impact. 

DSC 4720 1
Hekkenwereld

Verdubbeling van het aantal organische klikken door het herstructureren van de website

slide1 image
De Kruidenbaron

De Recepten Route naar Succes: 1000 bezoekers per maand extra door creative content creatie

iStock 1140828812
David Lloyd

Met Local SEO optimalisaties een verdubbeling in organisch verkeer binnen 12 maanden!

pexels george dolgikh 551816 1666065 scaled
Verpackungswelt

+73% organisch verkeer én +124% top 3 posities!

iStock 859916128
Logistiek24

200+ nieuwe sollicitanten met een CPA daling van 70%!

We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.

Awards 🏆

drawn arrow down left
channable logo BW copy
dutch search awards 2
Ontwerp zonder titel 21
fast growing company 2022
cde4e059 8926 4d54 86d7 9e58beb0fe11
FONK150 icoon 2024 wit
2022
black white leadinfo
TAGGRS Normal Partner Badge
Ontwerp zonder titel 3

Deze Maatjes gaan het voor je regelen

Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.