Hoe wij jou helpen

Eigenwijs en transparant

We zijn een beetje eigenwijs en leggen je graag uit hoe wij te werk gaan. We houden namelijk van transparantie. We vertalen jullie doelstellingen naar een online marketingstrategie en voeren deze vervolgens uit. Op deze manier worden jullie volledig ontzorgt en krijgen jullie grip op jullie groei. De resultaten en maandelijkse rapportages geven sturing, rust en overzicht. Wat er simpelweg voor zorgt dat jullie gaan groeien als een malle. 😉

Onze klanten

Onze klanten stellen terecht veel eisen aan ons als marketingbureau. Misschien klinkt het als een verrassing, maar zelf hebben wij ook een aantal eisen die wij aan onze klanten stellen:

  • Voordat we starten, zorgen we dat de website 100% gereed is om te converteren
  • Samen met onze klanten bouwen we een partnership op. Dat kan alleen wanneer je elkaar in real-life hebt gezien.
  • Wekelijks of tweewekelijks, willen we kunnen sparren over de resultaten met iemand binnen het bedrijf
  • Klanten die graag een jaarcontract willen, wijzen we de deur. Wij werken namelijk niet met jaarcontracten 😉
  • We werken met online georiënteerde bedrijven met een omzet van meer dan €750.000,- per jaar die een probleem hebben met het zetten van de volgende stap met hun bedrijf.

Hoe helpen we jouw bedrijf verder?
De stappen!

01

Wat zijn je bedrijfsdoelstellingen?

Voordat we de online marketing strategie bepalen, is het erg belangrijk om duidelijke doelen te stellen. Door het in kaart brengen van deze doelen, geven we richting aan de online marketing campagnes en kunnen we tijdig bijsturen op basis van de data. In een brainstormsessie bepalen we gezamenlijk de doelstellingen.
Benieuwd waar we over brainstormen?

02

Customer Journey
Het See-, Think-, Do-, Care model

Al jouw potentiële klanten bevinden zich in andere fases van de Customer Journey. Zo zijn er al mensen die precies weten dat ze jouw product nodig hebben. Ze wachten simpelweg nog op de juiste deal. Ook zijn er mensen die nog niet eens weten dat jouw product/dienst hun probleem verhelpt. Om deze reden benaderen we iedere doelgroep in de verschillende fases van de Customer Journey op een andere manier.

Het in kaart brengen van de Customer Journey doen we aan de hand van het See-, Think-, Do-, Care model. Zoals hieronder is weergegeven:

See-fase

In deze fase is jullie doelgroep nog niet specifiek op zoek naar een product of dienst maar hebben ze wel al een ‘probleem’. Al weten ze dit soms zelf nog niet. Het heeft dan ook nog geen zin om een commerciële ‘koop nu’ boodschap op deze mensen los te laten. Puur omdat de mensen hier nog niet klaar voor zijn. Wel is het goed om je bedrijfsnaam al bij de doelgroep kenbaar te maken. Naamsbekendheid en het delen van interessante en waardevolle content is in de See-fase het devies.

Think-fase

De doelgroep in de Think-fase is al een stuk verder in de Customer Journey. De doelgroep erkent het probleem dat ze hebben maar weten alleen nog niet precies wat de perfecte oplossing is. Uiteraard jouw product, maar hier zijn ze op dit moment nog niet van op de hoogte. Deze doelgroep kunnen we daardoor prima bereiken met een iets commerciëlere boodschap.

Do-fase

In de Do-fase, stellen we alles op alles om de doelgroep te laten converteren. Op dit punt in de Customer Journey weet de doelgroep wat ze nodig hebben. Het is nu zaak om de doelgroep duidelijk te maken dat jij hun probleem het beste oplost. Je zal dus aanwezig moeten zijn in o.a. de zoekmachines als ze specifiek zoeken naar een bepaald product of dienst (met evt. typenummer, specifieke kenmerken etc.). Maar ook de doelgroep die je in de See- en Think-fase hebt warmgemaakt overtuig je in deze fase door middel van Remarketing.

Care-fase

Ook op je huidige klantenbestand valt winst te behalen. Denk aan het verzamelen van reviews en up-sell of cross-sell mogelijkheden. Er zijn veel online mogelijkheden om juist deze doelgroep te bereiken. Dit vergt een eigen aanpak.

Samen de Customer Journey uitdenken?

03

Opbouwen en optimaliseren van de campagnes

Nadat de online marketing strategie is bepaald aan de hand van het See-, Think-, Do-, Care-model, is het nu tijd om deze strategie te implementeren. Daarbij doet iedere specialist het echte werk en heb jij als klant 1 contactpersoon binnen Maatwerk Online. Deze contactpersoon is zelf ook een specialist en kan dus in de meeste gevallen al jouw vragen in één keer beantwoorden. Geen accountmanagers dus 😉.

Ready voor de volgende stap?

We hebben specialisten op kantoor zitten in de volgende online marketing aspecten:

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat je topposities in Google gaat veroveren en behoudt in de toekomst. Ons doel: gratis verkeer naar je website.

Marketing Automation

Het gebruikmaken van automatiseringen om leads/prospects te binden en door de customer journey heen te helpen.

Zoekmachine adverteren

Zorg direct voor meer bezoekers door middel van zoekmachine adverteren. We bouwen en optimaliseren campagnes zodat deze rendabel zijn!

Conversie optimalisatie

Het verhogen van het aantal conversies op jullie website.

Social media adverteren

Breng je product of dienst onder de aandacht bij de doelgroep. We bouwen en optimaliseren campagnes zodat deze rendabel zijn!

Webdevelopment

Wij hebben ons er op toegelegd om een website meer te laten zijn dan een visitekaartje, want iedere website moet (in)direct geld opleveren.