Hoe wij jou helpen Eigenwijs en transparant We zijn een beetje eigenwijs en leggen je graag uit hoe wij te werk gaan. We houden namelijk van transparantie. We vertalen jullie doelstellingen naar een online marketingstrategie en voeren deze vervolgens uit. Op deze manier worden jullie volledig ontzorgt en krijgen jullie grip op jullie groei. De resultaten en maandelijkse rapportages geven sturing, rust en overzicht. Wat er simpelweg voor zorgt dat jullie gaan groeien als een malle. 😉 Hoe helpen we jouw bedrijf verder? 01 Wat zijn je bedrijfsdoelstellingen? 02 Customer Journey Al jouw potentiële klanten bevinden zich in andere fases van de Customer Journey. Zo zijn er al mensen die precies weten dat ze jouw product nodig hebben. Ze wachten simpelweg nog op de juiste deal. Ook zijn er mensen die nog niet eens weten dat jouw product/dienst hun probleem verhelpt. Om deze reden benaderen we iedere doelgroep in de verschillende fases van de Customer Journey op een andere manier. Het in kaart brengen van de Customer Journey doen we aan de hand van het See-, Think-, Do-, Care model. Zoals hieronder is weergegeven: See-fase In deze fase is jullie doelgroep nog niet specifiek op zoek naar een product of dienst maar hebben ze wel al een ‘probleem’. Al weten ze dit soms zelf nog niet. Het heeft dan ook nog geen zin om een commerciële ‘koop nu’ boodschap op deze mensen los te laten. Puur omdat de mensen hier nog niet klaar voor zijn. Wel is het goed om je bedrijfsnaam al bij de doelgroep kenbaar te maken. Naamsbekendheid en het delen van interessante en waardevolle content is in de See-fase het devies. Think-fase De doelgroep in de Think-fase is al een stuk verder in de Customer Journey. De doelgroep erkent het probleem dat ze hebben maar weten alleen nog niet precies wat de perfecte oplossing is. Uiteraard jouw product, maar hier zijn ze op dit moment nog niet van op de hoogte. Deze doelgroep kunnen we daardoor prima bereiken met een iets commerciëlere boodschap. Do-fase In de Do-fase, stellen we alles op alles om de doelgroep te laten converteren. Op dit punt in de Customer Journey weet de doelgroep wat ze nodig hebben. Het is nu zaak om de doelgroep duidelijk te maken dat jij hun probleem het beste oplost. Je zal dus aanwezig moeten zijn in o.a. de zoekmachines als ze specifiek zoeken naar een bepaald product of dienst (met evt. typenummer, specifieke kenmerken etc.). Maar ook de doelgroep die je in de See- en Think-fase hebt warmgemaakt overtuig je in deze fase door middel van Remarketing. Care-fase Ook op je huidige klantenbestand valt winst te behalen. Denk aan het verzamelen van reviews en up-sell of cross-sell mogelijkheden. Er zijn veel online mogelijkheden om juist deze doelgroep te bereiken. Dit vergt een eigen aanpak. 03 Opbouwen en optimaliseren van de campagnes Nadat de online marketing strategie is bepaald aan de hand van het See-, Think-, Do-, Care-model, is het nu tijd om deze strategie te implementeren. Daarbij doet iedere specialist het echte werk en heb jij als klant 1 contactpersoon binnen Maatwerk Online. Deze contactpersoon is zelf ook een specialist en kan dus in de meeste gevallen al jouw vragen in één keer beantwoorden. Geen accountmanagers dus 😉. We hebben specialisten op kantoor zitten in de volgende online marketing aspecten: Marketing Automation Conversie optimalisatie Het verhogen van het aantal conversies op jullie website. Webdevelopment
De stappen!
Het See-, Think-, Do-, Care modelZoekmachine optimalisatie
Zoekmachine adverteren
Social media adverteren