Een Facebook bedrijfspagina aanmaken? Zo doe je dat!

- Furkan Erdogan - 15 november 2019

In dit artikel

Wij komen zat bedrijven tegen die denken dat de beste manier, om je doelgroep te bereiken, per e-mail is. Maar vaak gaat een mailtje naar een prospect niet verder dan de secretaresse of wordt direct gearchiveerd. Wij zijn ervan overtuigd dat het bereiken van je doelgroep via Facebook ook kan. Weet je waarom? Omdat jij er wellicht ook op zit. Jij bent naast een medewerker/eigenaar van een bedrijf ook gewoon mens. Een mens dat op Instagram, Facebook of LinkedIn zit.

Het is dan ook belangrijk om als bedrijf een goed ingerichte Facebook bedrijfspagina te hebben. Lees in dit artikel hoe je snel en gemakkelijk een Facebook bedrijfspagina kunt aanmaken!

Wat zijn de voordelen van een Facebook bedrijfspagina?

Ik kan mij voorstellen dat je nu denkt: Wat heb ik eigenlijk aan een Facebook pagina voor mijn bedrijf? Daarom heb ik een aantal belangrijke voordelen voor jouw bedrijf op een rijtje gezet:

  • Op Facebook kun je je bedrijf promoten door te adverteren met je producten of services aan je doelgroep.
  • Je kan het imago van je bedrijf versterken.
  • Door te linken naar je website in je paginaberichten kan je meer bezoekers op je website krijgen.
  • Facebook kan je inzetten als klantenservice kanaal. Denk bijvoorbeeld aan klantcontact en het behandelen van eenvoudige vragen.
  • Creëren van loyale fans.
  • Je ideale klanten (beter) leren kennen.

Reden genoeg om een Facebook bedrijfspagina aan te maken, toch?

In 7 stappen een Facebook bedrijfspagina maken

Je kan geen Facebook bedrijfspagina aanmaken zonder dat je een Facebook profiel hebt. Heb je nog geen persoonlijk Facebook profiel? Ga dan naar Facebook en vul het formulier in dat je te zien krijgt. Nu je jouw persoonlijke Facebook account hebt aangemaakt kan je direct aan de slag. Als je deze 7 eenvoudige stappen volgt ben je straks de trotse bezitter van jouw eigen Facebook bedrijfspagina.

  • 1. Klik op “maken” en klik vervolgens op “Pagina”.
  • 2. Vervolgens selecteer je wat voor soort pagina je wilt maken. In dit geval klik je dus op ‘Bedrijf of merk’.
  • 3. Vul je de naam van je pagina in en kies een categorie. Zorg ervoor dat je de juiste omschrijving kiest.
  • 4. Vervolgens vul je de adresgegevens en het telefoonnummer in en klik je op ‘doorgaan’. Je kunt ervoor kiezen om je adres niet weer te geven. Dat kan handig zijn als je geen fysieke winkel hebt.
  • 5. Je krijgt nu de mogelijkheid om een profielfoto en omslagfoto toe te voegen. Je kunt dit ook overslaan en later pas doen.
  • 6. Gefeliciteerd! Je hebt nu je eigen Facebook bedrijfspagina.
  • 7. Druk op “alle paginatips bekijken” om jouw Facebook bedrijfspagina compleet te maken.

Extra tips om je bedrijfspagina een succes te maken

Nu je een bedrijfspagina hebt opgezet kun je gelijk van start gaan. Hier heb je 3 extra tips die je direct kunt toepassen!

1. Plaats geweldige content: Denk na vanuit je doelgroep. Wat zou je doelgroep ervan vinden? Gaat het ze aanspreken? Denk je dat ze het gaan liken? Zorg ook voor variatie in je content. Plaats zowel video’s als foto’s.

2. Plaats een link naar je Facebook pagina in je e-mail handtekening: Via je handtekening kunnen mensen naar jouw Facebook pagina. Daarnaast is dit een makkelijke manier om ze bewust te maken van jouw pagina.

3. Pagina up-to-date houden: Zorg dat je regelmatig iets plaatst op je Facebook bedrijfspagina. Zo blijf je goed zichtbaar onder je doelgroep en kan je jouw kennis delen!

Furkan Erdogan Junior Social Advertising Specialist

Gelezen

37 keer

Deel

Laat een reactie achter