Display advertising

Display Advertising is ideaal om in iedere fase van de Customer Journey in te zetten!

Bij veel online advertentiemogelijkheden draait het om het bereiken van mensen die al een vorm van intentie hebben laten zien. In normaal Nederlands betekent dit dat zij zelf aangeven waar ze naar op zoek zijn. Letterlijk zelfs! Googles zoekresultaten en advertenties worden getoond aan de mensen die ernaar zoeken en zijn dus veel later in de customer journey van toepassing. Met display advertising is het mogelijk om een doelgroep eerder te bereiken, nog voordat zij zelf aangeven ergens naar op zoek te zijn. We vertellen je graag hoe dit werkt.

01

Wat is display advertising?

Het draait bij display advertising met name om de banners die je online regelmatig tegenkomt. Aan de randen van webpagina’s of tussen tekstblokken door bijvoorbeeld. In het verleden verkochten websites vaak zelf hun bannerruimtes aan anderen die daarin wilden adverteren. Er werd dan een advertentie geplaatst waarna de adverteerder zijn vingers gekruist hield, hopend dat de banner iets op zou leveren.

Nu kunnen deze ruimtes veel effectiever worden ingezet. Met bijvoorbeeld het Google-netwerk is het mogelijk om specifieke campagnes op te stellen voor een bepaalde doelgroep.

Hierbij is er ontzettend veel ruimte om details aan te passen.Het resultaat is dat je als adverteerder gebruik kunt maken van alle kennis die je over een doelgroep hebt, waardoor je heel precies op hun behoefte in kunt spelen en aan ieder individu op het juiste moment een boodschap op maat kunt laten zien via display.

02

Voor welke situaties is display geschikt?

Display advertising is geschikt voor verschillende uitdagingen. Hieronder zijn enkele voorbeelden weergegeven van situaties waarbij display advertising een goed idee kan zijn.

  • Brand awareness verhogen

Een nieuw merk, een aangepast merk of een merk dat nog niet zoveel bekendheid geniet is vaak een uitdaging. Zo’n merk moet zich nog bewijzen en nestelen bij de doelgroep. Met display advertising wordt de doelgroep geprikkeld en leren zij op een natuurlijke manier waar het merk voor staat.

  • Nieuw product onder de aandacht brengen

Een innovatief, nieuw product kent vaak nog geen behoefte bij de doelgroep. Zij weten niet eens dat het bestaat en zullen er dus ook niet actief naar op zoek gaan. Met display advertising kunnen zij toch worden aangesproken en maakt de doelgroep kennis met een nieuw product.

  • Specifieke doelgroepen aanspreken

Hoe beter een campagne zich richt op specifieke personen, hoe lager de kosten uitvallen. Je hoeft dan namelijk veel minder mensen aan te spreken. Met display advertising kan de campagne heel specifiek voor bepaalde personen worden ingezet. Zo blijven de kosten laag en komt jouw boodschap alleen terecht bij de juiste personen! Hierdoor is de kans groter dat je er ook sales weet uit te halen.

  • Retargeting voor meer sales

Stel, iemand is in jouw webshop een product aan het bekijken. Dat product komt zelfs in het winkelmandje terecht, maar dan besluit diegene toch om zijn of haar browser te sluiten en niet tot een aankoop over te gaan. Jammer, want het scheelde maar een haar! Met display advertising is het mogelijk om hen het product nogmaals te laten zien wanneer zij daarna bijvoorbeeld hun social media pagina bekijken. Zo vergroten we de kans, door middel van retargeting, dat zij terugkomen om het product alsnog aan te schaffen. Dit werkt ook voor bedrijven die diensten aanbieden!

03

Display advertising uitbesteden? We staan voor je klaar!

We zijn zelf erg enthousiast over display advertising, maar we kunnen ons voorstellen dat het lastig kan zijn om hier zelf mee te beginnen. Jouw display advertising uitbesteden kan dan een goed idee zijn. Lijkt dat je wat? Neem dan gerust contact met ons op om de mogelijkheden eens door te spreken. We vetellen je dan graag wat we voor je kunnen betekenen!