Een omzetstijging van meer dan 18% in één maand tijd 

Eileen Jaquet Content specialist & Projectmanager

TIMS is een online dierenwinkel met een ruim assortiment producten. De dierenwinkel biedt haar klanten de meest scherpe prijzen aan en heeft een enorm krachtige service en klantenbehoud. De website van TIMS is een belangrijke factor om niet alleen klantbinding, maar ook -werving aan te gaan. Samen met TIMS hebben we ons gebogen over een strategie waarbij we op korte termijn meer klanten en orders kunnen binnenhalen..

Toch stappen hondenbaasjes niet snel over naar andere voeding én dat maakt potentiële klanten aantrekken een uitdaging. Samen met de klant hebben we nagedacht over een passende strategie waarbij we hondenbaasjes overtuigen om TIMS eens te proberen.  

Hondenbaasjes stappen niet snel over naar andere voeding én dat maakt potentiële klanten aantrekken een uitdaging.

In één maand een omzetstijging van meer dan 18%

Samen met TIMS hebben we ons gebogen over de conversie optimalisatie van de website. Hierbij doken we in mogelijke oplossingen, waarbij we potentiële klanten vanaf het eerste moment meteen wilden overtuigen om hun aankopen bij TIMS te doen. Zo creëerden we een pop-up die we continu bleven testen. Het resultaat? Meer transacties, meer omzet én meer nieuwe klanten!

Onze aanpak bestaat voornamelijk uit testen. Dát is namelijk de kracht van conversie optimalisatie! Zo maakten we gebruik van verschillende AB en ABC testen die perfect in kaart brachten waar nieuwe websitebezoekers naar op zoek zijn.  

AB test

Om websitebezoekers die niet bekend zijn met TIMS te overtuigen, ontwikkelden we een pop-up die we aan 50% van de nieuwe websitebezoekers toonden. In deze pop-up konden websitebezoekers gebruik maken van 10% korting in ruil voor hun email. En dat werkte! Zo zat er een significant verschil in het aantal nieuwe websitebezoekers die daadwerkelijk een aankoop deden. Daarnaast steeg ook de omzet in no time, ondanks het feit dat websitebezoekers gebruik maakten van een kortingscode. Met de pop-up ontstonden er dus niet alleen meer aankopen, maar ook meer aankopen van een hoger bedrag. Dat gaf de omzet op korte termijn een boost. Een geweldig resultaat!

We gaan altijd voor maximale impact en zijn nooit klaar met testen! Daarom richtten we ons al snel na de stijgende resultaten van de AB test op mogelijke vervolgtesten.

ABC Testen

Hierbij wilden we naast een kortingspercentage, ook kijken wat de impact was van het weggeven van een met een kortingsbedrag in euro’s. Zo namen we 10% van de gemiddelde orderwaarde zodat de marges gelijk bleven. Vervolgens creëerden we verschillende pop-ups. Zo ontvingen 33% van de websitebezoekers een pop-up met 8 euro korting (variant 2), 33% ontving een pop-up met 10% korting (variant 1) en de overige websitebezoekkers ontvingen niets (originele variant). Vanuit de resultaten bleek dat de pop-up met 8 euro korting nóg aantrekkelijker was voor nieuwe websitebezoekers dan de variant met de procentuele korting aangezien het aantal aankopen significant hoger lag dan tijdens de eerdere AB test.

Met een extra controle checkten we of iedere bestelling waarbij gebruik werd gemaakt van de 8 euro korting, ook daadwerkelijk nieuwe klanten waren. Zo wisten we zeker dat TIMS niet onnodig korting weg zou geven. De pop-up met 8 euro korting zorgden voor fantastische resultaten, waardoor nieuwe websitebezoekers nu standaard 8 euro welkomstkorting ontvangen. Vanzelfsprekend zullen we deze pop-ups blijven doortesten om het resultaat te maximaliseren!

 

Wat zegt ons Maatje Eileen over deze case?

Meer weten
over deze case?