Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
+73%
Organisch verkeer
+124%
Top 3 posities
De doelgroep van Verpackungswelt is zowel B2C als B2B. De uitdaging is duidelijk: Alle doelgroepen bereiken en helpen met de best mogelijke landingspagina om van Verpackungswelt één van de autoriteiten op het gebied van verpakkingen in Duitsland te maken.
Verpackungswelt is één van onze Duitse klanten en is actief in de concurrerende markt van geschenkverpakkingen. De webshop biedt van alles aan, zoals cadeauverpakkingen, draagtassen en magneetdozen. Dit in standaard verpakkingen tot speciale verpakkingsoplossingen.
De website van Verpackungswelt heeft het potentieel om een grote speler in de verpakkingswereld te worden, maar de SEO-resultaten blijven achter. Uit een SEO-audit bleek dat er veel kansen liggen op het gebied van content, zoals het toevoegen van content op categoriepagina’s en het aanmaken van nieuwe categoriepagina’s voor bestaande producten. Ook zijn er mogelijkheden om nieuwe producten te introduceren. Met het beschikbare budget is het lastig om te concurreren met grote spelers zoals Amazon op autoriteit. Daarom richten we ons op content creatie en technische optimalisaties om de topical authority aanzienlijk te verhogen.
We weten van de klant dat het hoofdzoekwoord “geschenkboxen” is. Dit zoekwoord alleen al heeft gemiddeld 33.000 zoekvolume in Duitsland. En dan hebben we het alleen over dit specifieke zoekwoord zonder de variaties waarop gezocht wordt. Geschenkdoos als hoofdzoekwoord is veelomvattend. Hier vallen namelijk veel subcategorieën onder, zoals magneetdozen, kerstpakketten en vouwdozen, maar ook andere verpakkingsproducten zoals vloeipapier, draagtassen, noem maar op. Een breed scala aan productgroepen waarin we veel kansen zagen, maar ook veel ballen die we hoog moeten houden.
Na een uitgebreide contentgap-analyse en concreet contentplan, is de basis gelegd. We prioriteerde op basis van zoekwoordgroepen met de meeste potentie (hoge zoekvolumes, lage concurrentie, hoge posities en hoge CPC’s) In goed overleg met de klant creëerde we wekelijkse meerdere contentbriefings en teksten voor de bestaande pagina’s op de website. Met goede communicatie met de schrijfsters konden we direct aan de slag.
Naast het optimaliseren van bestaande pagina’s, identificeerden we nieuwe verkoopkansen voor Verpackungswelt. Na uitgebreide brainstormsessies introduceerden we een nieuwe categorie: geschenksets, bestaande uit 5 hoofdcategorieën en 17 subcategorieën. Elke categorie heeft nu eigen landingspagina’s met hoogwaardige content. Analyse toonde ook aan dat er veel vraag is naar geschenkdozen voor specifieke gebeurtenissen zoals verjaardagen, Valentijnsdag en geboortes, waarvoor we aparte landingspagina’s hebben gecreëerd.
Nieuwe gepersonaliseerde productpagina’s
Nieuwe categorie pagina: geschenksets
Het organische verkeer is met maar liefst 73% toegenomen en we hebben onze posities in de top 3 van zoekresultaten met 124% verhoogd.
Het hoofdzoekwoord “Geschenkboxen” stabiel op positie 1 met de kerstperiode op komst!
We zijn ervan overtuigd dat deze stabiele positie 1 vooral te danken is aan de toenemende thematische autoriteit. Dit zien we dan ook terug in de Visibility Index van Sistrix, waarin de zichtbaarheid meer dan verdubbeld is. Doordat Verpackungswelt aanzienlijk beter zichtbaar is voor relevante zoekwoorden, is de gemiddelde organische verkeerswaarde ook verdubbelt.
Buiten het proces van continu nieuwe zoekwoordgroepen targetten, blijven we ons ook richten op de essentiële basis van zoekmachineoptimalisaties. Door de vele categorie- en productpagina’s die worden toegevoegd op de website, merken we dat interne linkanalyses (door middel van o.a. Screaming Frog) en aanpassingen de posities zoekwoorden voor deze nieuwe pagina’s flink bevorderden. Ook door linkbuilding, structured data toevoegen voor onder andere de Frequently Asked Questions en tot slot een goede vertaalmachine voor goede en snelle communicatie met de Duitse klant 😉. Deze werkzaamheden zien we dan ook echt als de basis van onderstaande resultaten.
Zoekwoorden die 3 maanden geleden nog geen top 10 posities hebben worden nu dagelijks op geklikt: Dit alles heeft geleid tot een stijging van 72% in organische verkeer en bijna een verdubbeling in het aantal vertoningen in de SERP.
Vraag een gratis SEO-audit aan waarin we echt kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!