Pinterest adverteren

Voor sommigen onbekend terrein, voor anderen onmisbaar: een groeiende 3,5 miljoen Nederlanders gebruiken Pinterest. Dit betekent dat er interessante advertentiemogelijkheden zijn. Maar, wat is Pinterest nou precies en hoe werkt het adverteren op dit platform? We leggen het je graag uit!

Pinterest adverteren uitbesteden

Pinterest is het ideale platform om visueel aantrekkelijke advertenties te plaatsen, gezien de sterke focus op beeldmateriaal en een doelgroep die op zoek is naar inspiratie. Veel bedrijven maken gebruik van Pinterest voor hun advertentiecampagnes. Hoewel sommige adverteerders succesvolle resultaten boeken, slagen niet alle Pinterest advertenties. Veel bedrijven experimenteren zonder duidelijke strategie, hopend dat hun advertenties uiteindelijk winstgevend zullen zijn. Dit is jammer, want adverteren op Pinterest kan een krachtig instrument zijn.

Met een doordachte Pinterest-advertentiestrategie kunnen wij jou helpen je bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Laat de visuele kracht en thematische focus van Pinterest in jouw voordeel werken. Geen mooie advertenties meer die niets opleveren, maar doeltreffende conversies die je doelgroep enthousiast maken en laten converteren.

Promoted Pins

Met deze standaard pins betaal je voor zichtbaarheid op de tijdlijn, de categoriepagina’s en binnen de zoekresultaten van je doelgroep.

Promoted Video Pins

Vergelijkbaar met de promoted pin komt een promoted video pin tevoorschijn bij de door jou ingestelde doelgroep, alleen is het nu een clip die geplaatst wordt als pin.

Promoted App Pins

Speciaal voor de promotie van een app kun je met een promoted app pin een doelgroep kennis laten maken met jouw app. Zij kunnen vanaf de pin meteen de app bekijken en downloaden, wat de kans op een conversie uiteraard verhoogt.

Promoted Carousels

Bij een promoted carousel staan er meerdere afbeeldingen in dezelfde pin. Deze worden één voor één weergegeven. Zo kun je verschillende details van je product of dienst belichten in dezelfde pin.

Strategie voor Pinterest advertenties

Adverteren op Pinterest zonder een gedegen strategie is als een reis maken zonder reisplan. Voordat we starten met het lanceren van advertenties, stellen we samen vast welke richting we op willen, welke KPI’s van belang zijn en op welke doelstellingen we ons gaan focussen. Op basis hiervan ontwikkelen we een strategie die past bij jouw bedrijf en de gestelde doelstellingen. Zo weten we precies wat nodig is om deze doelstellingen te bereiken.

Door middel van maandelijkse monitoring en rapportages bepalen we samen de beste vervolgstappen om de advertenties zo effectief mogelijk te maken. Gebaseerd op data optimaliseren we de campagnes met een test en learn mindset. We willen experimenteren om er zeker van te zijn dat onze inspanningen leiden tot maximale groei. Dit bevordert niet alleen de groei op de korte termijn, maar schept ook meer vertrouwen voor toekomstige aanpassingen.

Klaar om te groeien met Pinterest advertenties? Ons social media advertising team staat klaar om met jou samen te werken en jouw advertenties naar een hoger niveau te tillen. Neem vrijblijvend contact op en laat ons een kijkje nemen in jouw account. We zijn ervan overtuigd dat we jou verder kunnen helpen.

Deze Maatjes gaan het voor je regelen

Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.