LinkedIn Adverteren

De mogelijkheden van het grootste professionele online netwerk ter wereld!

Honderdduizenden professionals wereldwijd zijn lid van het online platform LinkedIn. Hier wordt kennis gedeeld en vooral veel genetwerkt. Het mooie aan LinkedIn is dat het een professioneel netwerk betreft, waardoor men zich over het algemeen serieuzer gedraagt. Dit maakt het een fijn platform om bijvoorbeeld een b2b doelgroep te bereiken of te zoeken naar nieuw personeel. We vertellen graag meer over de mogelijkheden van LinkedIn adverteren.

01

Waarom het interessant is voor jouw bedrijf

We horen het je bijna denken en we leggen dat graag aan je uit. We benoemden al even dat het publiek op LinkedIn over het algemeen een stukje serieuzer is. Bovendien zijn er meerdere mogelijkheden binnen het platform om die doelgroep aan te spreken. Via de advertentieomgeving binnen LinkedIn kan hier gebruik van worden gemaakt.
Zo is er de mogelijkheid om InMail te versturen, advertenties weer te geven in de feed van bezoekers en zelfs om in de rechterkolom van het platform zichtbaar te zijn. Deze verschillende manieren om zichtbaar te zijn kunnen uiteraard worden gecombineerd om de doelgroep zo effectief mogelijk te benaderen!
De combinatie van de uitgebreide mogelijkheden en de waardevolle doelgroepen binnen het platform maken LinkedIn adverteren uitstekend geschikt voor verschillende uitdagingen zoals bijvoorbeeld:

  • Recruitment
  • Leadgeneratie
  • Websitebezoekers genereren
  • Naamsbekendheid verhogen
  • Branding

02

De voordelen van LinkedIn adverteren

De verschillende voordelen die LinkedIn biedt werden al kort benoemd. Toch zijn het er te veel om ze niet apart en individueel toe te lichten. Daarom staat hieronder een lijstje van de voordelen die LinkedIn adverteren biedt!

  • Gemakkelijke optimalisatie voor mobile en desktop

Binnen de advertentie omgeving van LinkedIn is het je gemakkelijk gemaakt om de advertenties aan te passen naar het device van de gebruiker. Ideaal!

  • Uitstekend geschikt voor naamsbekendheid vraagstukken

Vanwege de hoge professionele mate van engagement zijn naamsbekendheidsuitdagingen goed aan te vliegen middels LinkedIn adverteren.

  • Ontzettend veel targeting mogelijkheden

LinkedIn biedt mogelijkheden voor targeting die je nergens anders tegen komt. Wat dacht je bijvoorbeeld van selecties op basis van functietitel, bedrijf, bedrijfsnaam, bedrijfsgrootte, aantal jaren werkervaring, sector en nog vele anderen.

  • Bezoekers en leads genereren was nog nooit zo makkelijk

Het genereren van meer website bezoekers of leads wordt gemakkelijker omdat, opnieuw, de doelgroep professioneel en zakelijk ingesteld is.

  • Gemakkelijk zaken zoals een whitepaper delen

Sommige content doet het op andere social kanalen niet zo goed, terwijl het op LinkedIn juist een fantastisch middel kan zijn. Men download daar vanwege de zakelijke insteek bijvoorbeeld veel eerder een whitepaper in ruil voor hun, vooraf ingevulde, NAW gegevens. Een win-win situatie dus!

  • E-maillijsten van leads uploaden om vergelijkbare doelgroepen aan te maken

Hoewel dit ook op bijvoorbeeld Facebook een optie is, werkt het op LinkedIn nog nét even wat gemakkelijker. De LinkedIn professionals bieden namelijk leads van veel hogere kwaliteit.

03

De aanpak van onze Facebook advertentie specialisten

Als Facebook advertentie specialist helpen we jou graag om meer klanten uit het internet te halen. Daarom kan je jouw Facebook advertenties laten uitbesteden aan een online marketing partij zoals Maatwerk online.

Toch kijken wij altijd eerst naar de doelstellingen en mogelijkheden die daarbij passen. We gaan samen met jou bekijken welk budget er nodig is om jouw campagne tot een succes te maken. Zo ontstaat er een maatwerk aanpak die de kans op succes met Facebook adverteren nóg groter maakt. Heb je nog vragen of zou je eens willen brainstormen? Neem dan contact met ons op!