Active Health Center

Meer dan 100+ nieuwe aanmeldingen voor deze onbekende behandeling

Sportscholen Active Health Center in Leidschenveen en Ypenburg onderscheiden zich van andere fitnesscentra door de aanwezige kennis op het gebied van gezondheid en bewegen. Iedereen is in de sportschool welkom. Van klein tot groot, met of zonder lichamelijke beperkingen. Ze willen in de omgeving van Den Haag bekend staan als dé sportschool waar de mensen echt resultaat boeken op het gebied van gezondheid en bewegen.

Naast fitness bieden ze ook fysiotherapie aan. Active Health Center biedt ook Hydrotherapie aan. Hydrotherapie is een vorm van fysiotherapie waarbij je beweegt in water van 31º Celsius.

Omdat Hydrotherapie nog onbekend is in de regio vroeg Active Health Center aan ons hoe wij ervoor kunnen zorgen dat meer mensen zich gaan aanmelden voor de behandeling.

De basis

Voor de mensen die al weten wat hydrotherapie is hebben we al een goede basis gelegd. Met een holistische SEO & SEA-strategie hebben we ervoor gezorgd dat Active Health Center altijd in beeld is als iemand zoekt naar hydrotherapie.

Naast een SEO & SEA-strategie is de ervaring op de landingspagina zelf ook heel belangrijk. We kwamen erachter dat er geen informatieve pagina was over de hydrotherapie behandeling. Om een effectieve landingspagina voor de campagne te creëren hebben we gebruik gemaakt van een pagebuilder. Voor het maken van een pagina via een pagebuilder is er geen code kennis nodig. Dit bespaarde ons veel tijd en zorgde tegelijk voor een informatieve en effectieve landingspagina. Bij het maken van de pagina hebben we de pijnpunten van de doelgroep meegenomen en tegelijk ook de meest gestelde vragen beantwoord. Deze kennis is aanwezig door jarenlange ervaring met hydrotherapie.

De Social campagne

De volgende stap was om een effectieve Social Advertising campagne op te zetten. We hebben gekozen voor Facebook/Instagram als kanaal omdat we uit ervaring weten dat we met deze kanalen mensen kunnen bereiken met een latente behoefte. Een latente behoefte is een behoefte die onbewust leeft bij de consument en die aangewakkerd kan worden door middel van bijvoorbeeld reclame of persoonlijke verkoop. En Facebook en Instagram zijn daar perfecte middelen voor, omdat we advertenties rechtstreeks op iemands feed kunnen vertonen.

 

De uitdaging was om de juiste doelgroep te bereiken voor de hydrotherapie behandeling. Het is namelijk niet mogelijk om te targeten op mensen die lichamelijke klachten. Interesse targeting was dus geen optie. Om de juiste mensen te bereiken hebben we het volgende gedaan:

  • De campagnedoelstelling ingesteld op nieuwe aanmeldingen.
  • Mensen in de regio getarget met een leeftijd boven de 45. Dit is de leeftijdscategorie die het meest gebruik maakt van hydrotherapie.

We hebben voor die campagnedoelstelling gekozen zodat de advertenties alleen worden vertoond aan mensen die zich hoogstwaarschijnlijk gaan aanmelden voor de behandeling. De eerste stap is om de pixel te installeren. Dan gaat de pixel namelijk data verzamelen. Facebook gaat dan op basis van het algoritme en de data uit de Facebook Pixel de advertenties tonen aan de juiste mensen.

We hebben gekozen om alleen mensen boven de 45+ te bereiken omdat dit de mensen zijn die het meest gebruik maken van hydrotherapie. Volgens het onderzoeksinstituut Nivel is de gemiddelde leeftijd van mensen die gebruik maken van fysiotherapie 53 jaar. Daarnaast gaf Jeroen van het Active Health Center Team  aan dat de huidige hydrotherapie deelnemers boven de 45+ zijn.

 

Het moment dat iemand klikt komen ze terecht op de landingspagina van hydrotherapie, waar ze alles kunnen lezen over de behandeling. Op de pagina zelf kunnen ze zich ook direct aanmelden.

Het resultaat?

Via de Facebook en Instagram Ads hebben we binnen de eerste maand al meer dan 80 aanmeldingen binnen gehaald voor de hydrotherapie behandeling. En dat voor minder dan € 9 per aanmelding!

Door de geautomatiseerde koppelingen tussen de landingspagina en het CRM systeem, zijn al deze aanmeldingen ook nog eens automatisch in het leadsysteem terecht gekomen van Active Health Center. Er zijn geen mensenhanden aan te pas gekomen om al die aanmeldingen 1-voor-1 te uploaden in het systeem.

 

Naast aanmeldingen heeft de campagne ook voor heel veel engagement gezorgd. De advertenties zijn namelijk meer dan 290 keer geliket en 50 keer gedeeld! De reacties stonden vol met positieve ervaringen van mensen met hydrotherapie. Het engagement zorgde ervoor dat Active Health Center in de regio bekend staat als dé aanbieder van hydrotherapie behandelingen.

De campagne liep zo goed dat we uiteindelijk de campagne moesten stopzetten!

Ook aan de slag met succesvolle online campagnes?

Robert de Kok

SEA en CRO specialist

Contact Robert

Willem Nales

SEO specialist

Contact Willem

Furkan Erdogan

Social Advertising Specialist

Contact Furkan