TIM's

Even voorstellen, TIM's

TIM’s Dierenspeciaalzaak (TIM’s) is zoals de naam al aangeeft dé specialist in benodigdheden voor huisdieren. Samen met de dierenliefhebbers van de klantenservice zorgt Wouter niet alleen dagelijks voor blije en gezonde huisdieren, maar ook voor gelukkige baasjes! Het specialistische assortiment onder de noemer “TIM’s keuze” maakt dat je bij TIM’s niet de meest bekende merken vindt. Het draait namelijk om de huisdieren en wat voor hen het allerbeste is, met dat in het achterhoofd worden de producten in het assortiment zorgvuldig uitgekozen! Maar soms worden baasjes afgeleid wanneer zij online aan het winkelen zijn, hierdoor blijven er winkelwagentjes vol leuke speeltjes en lekkere snacks achter. Zonde! Om alsnog voor blije huisdieren te zorgen, zochten we een manier om deze afgeleide baasjes opnieuw te activeren!

De strategie

Met de SEA en Social Advertising campagnes die we voor TIM’s beheren zijn ze maandelijks verzekerd van groeiend websiteverkeer. We maakten alleen wel opvanuit de geanalyseerde data, dat er toch flink wat baasjes afgeleid leken te raken. We vonden het aantal achtergelaten winkelmandjes behoorlijk groot. Door een geautomatiseerde e-mailflow in te zetten konden we een groot gedeelte van deze “cart leavers” alsnog bereiken. Om hen een zetje geven om de bestelling af te ronden gaven we ze een persoonlijke 10% kortingscode cadeau die maar enkele dagen geldig was.  

Maar, met een geautomatiseerde e-mailflow kun je natuurlijk alleen de mensen bereiken die hun mailadres al hebben achtergelaten. We brachten in kaart welk percentage van de totale cart leavers we nu niet konden bereiken en gingen naar de tekentafel. We besloten de cart leaver campagne uit te breiden naar Facebook en Instagram. Door gebruik te maken van de ‘aanbieding’ advertenties, heb je de mogelijkheid om tijdelijke, gepersonaliseerde kortingscodes uit te delen aan een specifieke doelgroep. Dit advertentietype wordt in Nederland niet vaak gebruikt, maar best wat voordelen!  

Aanbieding-advertenties werken als volgt: mensen in je doelgroep krijgen de advertentie met de kortingscode te zien en hebben de mogelijkheid om deze aanbieding te bewarenWanneer men dit doet, herinnert Facebook/Instagram de persoon met een notificatie, vlak voor de code verlooptnog eens aan de aanbieding. Daarmee creëer je dus nóg een moment om de cart leaver te bereiken. 

Het resultaat

Deze innovatieve manier om cart leavers terug te halen heeft er, in dit geval, toe geleid dat er maar liefst 220 verlaten winkelmandjes zijn hersteld tegen een ROAS van 360%! Dit alles in een periode van 2 maanden tijd. Zoals je in het onderstaande overzicht kunt zienligt de conversieratio van deze campagne op zo’n 38%! 

Is dit alles? Natuurlijk niet! Deze campagne gaan we verder uitbouwen en opschalen. Dit kunnen we onder anderen doen door te testen met de duur van de remarketingdoelgroep die we nu opnemen: door deze op te delen in verschillende perioden geven we onszelf de mogelijkheid daar te testen met de afbeeldingen, tekstvarianten enzovoorts.  

Ook aan de slag met succesvolle online campagnes?

Ben jij benieuwd wat wij voor jouw online marketing kunnen betekenen? Neem dan gewoon eens contact met ons op en we sparren samen over mogelijkheden!

Neem contact met ons op