Meta voegt “Apparaatplatform” toe aan waarderegels voor betere advertentietargeting

Meta heeft de functie ‘Value rules’ uitgebreid door de optie Apparaatplatform toe te voegen, waarmee adverteerders de waarde kunnen aanpassen die wordt toegekend aan mobiele versus desktopgebruikers. Met ‘Value rules’ kunnen adverteerders aangeven welke doelgroepen of voorwaarden waardevoller zijn voor hun bedrijf, waardoor het advertentie-algoritme van Meta hierop wordt afgestemd zonder dat doelgroepen worden uitgesloten.

Met het nieuwe criterium ‘Apparaatplatform’ kunnen adverteerders biedingen verhogen of verlagen om de advertentieweergave op mobiele of desktopapparaten te prioriteren, gebaseerd op hun eigen data-inzichten. Bijvoorbeeld: als desktopkopers een hogere levenslange waarde (LTV) hebben vanwege een grotere koopintentie en lagere retourpercentages, kunnen adverteerders de biedingen voor desktopgebruikers verhogen om de waarde te maximaliseren.

Deze functie helpt adverteerders om data-gedreven beslissingen te nemen en hun advertentiebudget te optimaliseren door zich te richten op waardevollere gebruikerssegmenten, terwijl het algoritme nog steeds andere kansen kan verkennen.