Meta rolt geavanceerde analyseoptie uit binnen Incrementele Attribution

Meta introduceert een nieuwe ‘Geavanceerde’ optie binnen het kader van Incrementele Attribution, exclusief beschikbaar voor adverteerders met toegang tot deze functie. De update maakt het mogelijk om in Ads Manager afzonderlijke kolommen toe te voegen aan rapportages, waarmee prestaties op basis van verschillende attributie-instellingen kunnen worden vergeleken. Dit biedt diepere inzichten in de werkelijke impact van campagnes.

Incrementele conversies zijn conversies die uitsluitend plaatsvinden dankzij advertentie-exposure, in tegenstelling tot conversies die waarschijnlijk toch zouden zijn gebeurd – zoals sommige view-through en remarketing-conversies. Een belangrijk voordeel is dat deze inzichten nu beschikbaar zijn zonder dat adverteerders hun standaard attributiemodel hoeven te wijzigen naar een incrementeel model.

De rapportage van incrementele conversies is beschikbaar vanaf 1 april. In een begeleidende video wordt een voorbeeld getoond waarin het verschil tussen reguliere en incrementele resultaten klein is, vooral bij brede targeting en minimale remarketing. Tegelijkertijd wordt duidelijk dat het verschil aanzienlijk kan oplopen in remarketing-scenario’s, wat nieuwe vragen oproept over de daadwerkelijke effectiviteit van remarketingstrategieën.