Website redesign

Is je website of een pagina daarvan toe aan een modern jasje? Hoewel dit jasje vaak mooier is, betekent dit niet dat de resultaten daarmee vanzelfsprekend beter worden. Sterker nog: we zien vaak genoeg terug dat de resultaten juist afnemen. Dit wil je natuurlijk voorkomen.Wij baseren onze redesigns daarom op data. Hiermee verkleinen we het risico dat een redesign negatief uitpakt. We achterhalen welke delen van de website momenteel veel gebruikt worden en waarschijnlijk terug moeten komen op de nieuwe website. Het zou zonde zijn om delen weg te laten die vervolgens gemist worden door je bezoekers en vaste klanten. Gedurende de ontwikkeling bieden we de mogelijkheid om eerste versies te laten testen en beoordelen door de doelgroep. Zo dichten we de risico’s af en wordt een redesign juist de moeite waard!

Een redesign kan ook in kleine stappen

Je mag van ons verwachten dat we het beste resultaat voor je willen behalen. Daarom bekijken we altijd of een geleidelijke aanpassing van de website eventueel mogelijk is. De resultaten van geleidelijke aanpassingen aan een website zijn doorgaans beter. Doordat we elke aanpassing AB-testen krijgen we direct inzichtelijk wat de impact is.

Beschikt je website volgens onze check dus over voldoende verkeer? Dan doen we er als uitgangspunt verstandig aan niet te kiezen voor een volledig redesign in één keer, maar juist een stapsgewijs project.

Wel behoefte aan een volledig redesign vanwege rebranding of een andere goede reden? Natuurlijk denken wij ook dan graag met je mee om het best mogelijke resultaat neer te zetten.

Hoe benaderen wij een redesign?

Om gezamenlijk een redesign of aanpassing op te leveren, dat bovendien van begin af aan voldoet aan de wensen en conversie eisen, doorlopen wij standaard een proces. Dit doen wij om de kans te minimaliseren dat de aanpassing negatief is.

Hoe benaderen wij een redesign?

Om gezamenlijk een redesign of aanpassing op te leveren, dat bovendien van begin af aan voldoet aan de wensen en conversie eisen, doorlopen wij standaard een proces. Dit doen wij om de kans te minimaliseren dat de aanpassing negatief is.

Data verzamelen & doel bepalen

Allereerst verzamelen we zoveel mogelijk data over het huidige design. Hieruit kunnen we bruikbare informatie halen die toepasbaar is in het nieuwe design. Hier gaan we in op de details, omdat die vaak het verschil maken tussen een hit or miss. Verder beantwoorden we gezamenlijk een aantal cruciale vragen over het doel en de KPI’s van het redesign.

Design & Ontwikkeling

Hierna gaan we aan de slag met het design en de verdere ontwikkeling van de landingspagina. Afhankelijk van de grootte van de opdracht worden allereerst schetsen gemaakt, waarna we daadwerkelijk het design gaan ontwikkelen. Vanzelfsprekend ontwerpen wij voor conversie en houden we rekening met de huisstijl. Gedurende het ontwikkelingsproces kunnen eerste versies getest worden onder de doelgroep.

Impact & Livegang

Redesigns hebben vaak meer impact dan op het eerste gezicht het geval lijkt te zijn. Aan de achterkant speelt SEO bijvoorbeeld een grote rol. Wij schakelen onze SEO-specialisten altijd in om te zorgen dat de organische posities geen klap krijgen. Hierna staan alle lichten op groen. Na livegang blijven we alles doormeten.

Naarmate het proces vordert wordt het ingewikkelder en bovenal kostbaarder om zaken te wijzigen. Om deze reden duiken wij niet direct in het diepe, maar willen we voordat we daadwerkelijk aan de slag gaan zoveel mogelijk uitgedacht en beantwoord hebben. Hiermee verkleinen we de kans dat we tegen “Oh, ja…”-momenten aanlopen.

Gedurende het ontwikkelingsproces zijn er meerdere feedbackrondes: bij de oplevering van de schetsen en na oplevering van het daadwerkelijke design. Alles vindt plaats in goed overleg waarbinnen wij een adviserende rol op ons nemen en samen tot een optimaal resultaat te komen.

De magie van Maatwerk Online

Bij Maatwerk Online gaan we als CRO-specialisten verder dan de basis. Met de kennis van onze specialisten op het gebied van consumentenpsychologie, gebruikersvriendelijkheid (UX) en data wordt de website vanuit een solide fundering doorgaand verbeterd. Hiervoor zetten wij verschillende databronnen in voor een zo datagedreven mogelijk aanvalsplan. Het is belangrijk om met een doordacht plan te werken aan het verbeteren van de website.

Hogeschool IPABO

Een stijging van 145% in het aantal aanmeldingen voor de open dag van Hogeschool IPABO!

DigiBach

Verdubbeling organische bezoekers met de kennisbank van je dromen

Interchange

605% meer conversies tegen lagere kosten binnen een krappe arbeidsmarkt

De Kruiden Baron

Veel meer omzet met strategische e-mailmarketing

RVS Products

Organische groei door herstructurering categorieën

We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.

Awards 🏆

Deze Maatjes gaan het voor je regelen

Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.