Landingspagina Optimalisatie

Landingspagina’s ontwerpen die converteren

Effectieve landingspagina’s dragen direct bij aan de resultaten onder de streep. Aangezien het de eerste pagina is waarop een bezoeker binnenkomt is het belangrijk dat deze de bezoeker aanspreekt en vasthoudt. We willen het bounce-percentage zo laag mogelijk houden. Slecht ontwikkelde pagina’s verbranden bijna letterlijk geld.

Zonde! Los van het design is het ook belangrijk om rekening te houden met verschillende factoren die een rol spelen bij de bezoeker: hoofdzakelijk de motivatie en de behoeftes. Hoe kunnen we de pagina dusdanig vullen met tekst en afbeeldingen dat deze relevant is voor de bezoeker? Een mooie pagina is in de regel niet per se effectief en geoptimaliseerd voor conversie. Wij ontwikkelen landingspagina’s die conversiegericht zijn.

  • Conversiegerichte landingspagina’s die rekening houden met de bezoeker
  • Visueel aansprekende landingspagina’s die óók nog eens effectief zijn
Contact opnemenVerder lezen

Hoe optimaliseren we een landingspagina?

Om ervoor te zorgen dat we gezamenlijk een landingspagina lanceren die vanaf begin af aan voldoet aan de wensen en conversie eisen, lopen wij een op hoofdlijnen standaard proces door.

Goed om te weten

Gedurende het ontwikkelingsproces zijn er meerdere feedbackrondes: bij de oplevering van de schetsen en na oplevering van het daadwerkelijke design. Alles vindt plaats in goed overleg waarbinnen wij ook een adviserende rol op ons nemen om tot een optimale landingspagina te komen.

De doelgroep en landingspagina laten matchen

Sluit de inhoud van de landingspagina niet geheel aan bij de doelgroep, dan zien we dit terug in de resultaten. Hierom is het belangrijk dat niet alleen de landingspagina zelf in orde is, maar ook dat de juiste personen op de pagina landen.

Wij weten uit ervaring dat een persoon die Googelt een andere verwachting heeft dan iemand die op social media aan het scrollen is. Voor het beste resultaat wordt hier bij het ontwerp rekening mee gehouden.

Om deze reden ontwerpen we landingspagina’s op maat en maken geen gebruik van vaste templates. Wat voor de ene doelgroep werkt, sluit totaal niet aan bij de andere.

Teksten, afbeeldingen en de huisstijl

We bieden de mogelijkheid de teksten te schrijven, maar je kunt deze ook zelf aanleveren. Hetzelfde geldt voor de afbeeldingen. Wanneer de teksten en afbeeldingen worden aangeleverd voeren wij altijd een check uit. Mogelijke verbeteringen leggen wij dan graag voor.

  • “Is de tekst duidelijk en relevant genoeg?”
  • “Missen we nog informatie?”
  • “Sluiten de afbeeldingen aan bij de verdere inhoud?”

Vanzelfsprekend houden we binnen het totaal ontwerp te allen tijde rekening met de huidige tone of voice – onder andere u of je – en de huisstijl.

De magie van Maatwerk Online

Bij Maatwerk Online gaan we als CRO-specialisten verder dan de basis. Met de kennis van onze specialisten op het gebied van consumentenpsychologie, gebruikersvriendelijkheid (UX) en data wordt de website vanuit een solide fundering doorgaand verbeterd. Hiervoor zetten wij verschillende databronnen in voor een zo datagedreven mogelijk aanvalsplan. Het is belangrijk om met een doordacht plan te werken aan het verbeteren van de website.

Kennis van zaken

Onze specialisten brengen kennis en ervaring in met consumentenpsychologie, UX en data.

We gaan voor impact

Op maat gemaakte landingspagina’s die echt impact hebben op de bedrijfsdoelstellingen.

Focus op de klant

Bezoekers zijn mensen met wensen en behoeftes. Dit zullen wij nooit uit het oog verliezen.

Heb je een vraag over landingspagina optimalisatie?

Robert beantwoordt graag je vragen!

Telefoon: 010 30 30 222

Robert de Kok

CRO Specialist