Landingspagina Optimalisatie

Effectieve landingspagina’s dragen direct bij aan de resultaten onder de streep. Aangezien het de eerste pagina is waarop een bezoeker binnenkomt is het belangrijk dat deze de bezoeker aanspreekt en vasthoudt. We willen het bounce-percentage zo laag mogelijk houden. Slecht ontwikkelde pagina’s verbranden bijna letterlijk geld.

Zonde! Los van het design is het ook belangrijk om rekening te houden met verschillende factoren die een rol spelen bij de bezoeker: hoofdzakelijk de motivatie en de behoeftes. Hoe kunnen we de pagina dusdanig vullen met tekst en afbeeldingen dat deze relevant is voor de bezoeker? Een mooie pagina is in de regel niet per se effectief en geoptimaliseerd voor conversie. Wij ontwikkelen landingspagina’s die conversiegericht zijn.

Hoe optimaliseren we een landingspagina?

Om ervoor te zorgen dat we gezamenlijk een landingspagina lanceren die vanaf begin af aan voldoet aan de wensen en conversie eisen, lopen wij een op hoofdlijnen standaard proces door.

Doel & doelgroep

Voordat we aan de slag gaan willen we weten wie de doelgroep is en wat het doel van de pagina is. Landingspagina’s worden effectiever wanneer je voor een specifieke groep schrijft en ontwikkelt. Waarbij het doel richting aangeeft.

Design & ontwikkeling

Het design en de verdere ontwikkeling van de landingspagina is de volgende stap. We maken allereerst schetsen gemaakt, waarna we na goedkeuring daadwerkelijk het design gaan ontwikkelen. Wij ontwerpen voor conversie en houden rekening met de huisstijl.

Testen & Optimaliseren

We testen en optimaliseren de landingspagina continu, onder andere door AB-testen. Nadat de landingspagina is gelanceerd wordt deze daadwerkelijk gebruikt door bezoekers. Deze inzichten worden toegepast ter verbetering van de resultaten.

De doelgroep en landingspagina laten matchen

Sluit de inhoud van de landingspagina niet geheel aan bij de doelgroep, dan zien we dit terug in de resultaten. Hierom is het belangrijk dat niet alleen de landingspagina zelf in orde is, maar ook dat de juiste personen op de pagina landen.

Wij weten uit ervaring dat een persoon die Googelt een andere verwachting heeft dan iemand die op social media aan het scrollen is. Voor het beste resultaat wordt hier bij het ontwerp rekening mee gehouden.

Om deze reden ontwerpen we landingspagina’s op maat en maken geen gebruik van vaste templates. Wat voor de ene doelgroep werkt, sluit totaal niet aan bij de andere.

Teksten, afbeeldingen en de huisstijl

We bieden de mogelijkheid de teksten te schrijven, maar je kunt deze ook zelf aanleveren. Hetzelfde geldt voor de afbeeldingen. Wanneer de teksten en afbeeldingen worden aangeleverd voeren wij altijd een check uit. Mogelijke verbeteringen leggen wij dan graag voor.

  • “Is de tekst duidelijk en relevant genoeg?”
  • “Missen we nog informatie?”
  • “Sluiten de afbeeldingen aan bij de verdere inhoud?”

Vanzelfsprekend houden we binnen het totaal ontwerp te allen tijde rekening met de huidige tone of voice – onder andere u of je – en de huisstijl.

Obstakels wegnemen

Met een doordachte strategie

Hogere omzet

Uit hetzelfde marketingbudget

Meer conversies

Door verhoging van je conversiepercentage

Meer leads

Meer aanvragen, meer klanten

Zo halen we meer conversies uit je bezoekers

Test & learn

We onderzoeken onze aannames. Die testen we en daar leren we van. Bewezen verbeteringen passen we website-breed toe. Eerst op hoofdlijnen en later op detailniveau. Zo sturen we op een hoger conversiepercentage en stijgt de waarde van al je marketing inspanningen.

Gebruikerservaring

We kijken telkens door de lens van jouw doelgroep. Welke gebruikerservaring krijgen zij? Hoe komt dit op hen over en zijn de te nemen stappen en processen net zo logisch voor hen als voor jou? De gebruikerservaring staat centraal, want die is onlosmakelijk verbonden met je conversiepercentage.

Vertrouwen

Jij weet wat je je doelgroep te bieden hebt, maar zij moeten hier ook op leren vertrouwen. Biedt de juiste gebruikerservaring en zij voelen zich veel eerder begrepen. Een bezoek aan je website is dan net als thuiskomen, en daar doen we het voor!

Hogeschool IPABO

Een stijging van 145% in het aantal aanmeldingen voor de open dag van Hogeschool IPABO!

DigiBach

Verdubbeling organische bezoekers met de kennisbank van je dromen

Interchange

605% meer conversies tegen lagere kosten binnen een krappe arbeidsmarkt

De Kruiden Baron

Veel meer omzet met strategische e-mailmarketing

RVS Products

Organische groei door herstructurering categorieën

We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.

Awards 🏆

Deze Maatjes gaan het voor je regelen

Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.