Krijg in beeld welke verbeteringen doorgevoerd kunnen worden op de website en binnen de gehele klantreis. Gebaseerd op basis van feiten, cijfers en daadwerkelijke gebruikersfeedback. Meningen tellen niet langer. We zien veel bedrijven beslissingen nemen op basis van een onderbuikgevoel. Met gebruikersonderzoek neem je beslissingen die door data gedreven zijn en gebaseerd zijn op concrete bevindingen. Meningen kunnen de deur uit. Goed om te weten Het uitvoeren van gebruikersonderzoek is onderdeel van een conversie optimalisatie traject. Hoewel het zeker mogelijk is om een gebruikersonderzoek als losstaande dienst af te nemen, is het een overweging waard om direct een traject te starten. Uiteraard ben je geheel vrij de adviezen zelfstandig te implementeren, maar het is goed om te weten dat we je graag verder helpen om aan de slag te gaan met deze bevindingen. Met Hotjar voeren we in 95% van de gevallen onderzoek uit op basis van heat-, click- en scrollmaps. Deze ‘maps’ brengen in kaart waar bezoekers klikken en bovenal waar ze niet klikken. Scrollen zij tevens niet ver genoeg om je belangrijkste boodschap te zien? Dan moet dit opgelost worden. Hotjar biedt de mogelijkheid om opnames te maken van websitesessies. Je kunt bijna letterlijk over de schouder meekijken van een individu. Het kan heel interessant zijn om hier mogelijke patronen van breekpunten in de klantreis in te herkennen. Hoe kom je erachter wat exact speelt bij je bezoekers? Juist, door hen vragen te stellen. Dit is exact wat we aanraden. Wat we precies te weten komen van de bezoekers verschilt per website, onder andere van wat we al weten van de bezoekers. In hoeverre is Google Analytics juist ingericht: meet het wat het moet meten? Verder gaan we op zoek naar punten waar de website bezoekers verliest. Wanneer we deze gaten dichten, dan vergroten we de kans dat meer bezoekers ook klant worden. Gebruikersvriendelijkheid draagt bij aan conversie. Hoe gebruikersvriendelijk is de website werkelijk? Met (live) gebruikerstesten onder 5 à 10 proefpersonen die binnen de doelgroepen vallen achterhalen we 95% van de problemen. Ook weten we na deze testen wat wél werkt. Niets is interessanter dan van daadwerkelijke klanten feedback te krijgen. Door middel van een enquête achterhalen we de redenen waarom ze klant zijn (geworden), wat ze van de website vinden en waar we ze beter kunnen bedienen. Bij Maatwerk Online gaan we als CRO-specialisten verder dan de basis. Met de kennis van onze specialisten op het gebied van consumentenpsychologie, gebruikersvriendelijkheid (UX) en data wordt de website vanuit een solide fundering doorgaand verbeterd. Hiervoor zetten wij verschillende databronnen in voor een zo datagedreven mogelijk aanvalsplan. Het is belangrijk om met een doordacht plan te werken aan het verbeteren van de website. Onze specialisten brengen kennis en ervaring in met consumentenpsychologie, UX en data. Op maat gemaakte landingspagina’s die echt impact hebben op de bedrijfsdoelstellingen. Bezoekers zijn mensen met wensen en behoeftes. Dit zullen wij nooit uit het oog verliezen. Mark beantwoordt graag je vragen! Telefoon: 010 30 30 222 CRO Specialist
Gebruikersonderzoek
ONDERZOEK IS HET STARTPUNT VAN ALLE OPTIMALISATIES
Contact opnemenVerder lezen
Hoe ziet gebruikersonderzoek er uit?
Heat-, click- en scrollmap analyse
Sessie-opnames
Verzamelen klantfeedback
Google Analytics analyse
Uitvoeren gebruikerstesten
Enquêtes na conversie, aankoop of lead
De magie van Maatwerk Online
Kennis van zaken
We gaan voor impact
Focus op de klant
Heb je een vraag over het uitvoeren van gebruikersonderzoek?
Mark Heij