Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Veel discussies over mogelijke verbeteringen aan de website beginnen met “We denken dat…”. Zonde, als je het ons vraagt. Je wilt niet gissen, maar concrete antwoorden op vragen als:
Krijg in beeld welke verbeteringen doorgevoerd kunnen worden op de website en binnen de gehele klantreis. Gebaseerd op basis van feiten, cijfers en daadwerkelijke gebruikersfeedback. Meningen tellen niet langer.
We zien veel bedrijven beslissingen nemen op basis van een onderbuikgevoel. Met gebruikersonderzoek neem je beslissingen die door data gedreven zijn en gebaseerd zijn op concrete bevindingen. Meningen kunnen de deur uit.
Inventarisatie
Welke data is al beschikbaar? Dit kunnen gegevens zijn uit Google Analytics, maar ook veel gestelde vragen bij de klantenservice. Bij de inventarisatie maken we de balans op van waar we meer onderzoek moeten doen naar de doelgroep. Tevens nemen we deze data mee in het vervolgonderzoek.
Strategie & Analyse
De inventarisatie is de basis voor het gericht uitvoeren van gebruikersonderzoek en verzamelen van data. Hierin nemen wij per onderdeel tools op en beschrijven we welk doel we exact willen bereiken per onderdeel. De uiteindelijke bevindingen worden geanalyseerd en opgesomd.
Rapportage
De bevindingen worden opgenomen in een rapportage waarbij de belangrijkste inzichten over de inhoud, het design en de gebruikersvriendelijkheid worden uitgelicht. De rapportage bevat algemene feedback, maar ook specifieke feedback als een bepaald deel van de website hier om vraagt.
Heat-, click- en scrollmap analyse
Met Hotjar voeren we in 95% van de gevallen onderzoek uit op basis van heat-, click- en scrollmaps. Deze ‘maps’ brengen in kaart waar bezoekers klikken en bovenal waar ze niet klikken. Scrollen zij tevens niet ver genoeg om je belangrijkste boodschap te zien? Dan moet dit opgelost worden.
Sessie-opnames
Hotjar biedt de mogelijkheid om opnames te maken van websitesessies. Je kunt bijna letterlijk over de schouder meekijken van een individu. Het kan heel interessant zijn om hier mogelijke patronen van breekpunten in de klantreis in te herkennen.
Verzamelen klantfeedback
Hoe kom je erachter wat exact speelt bij je bezoekers? Juist, door hen vragen te stellen. Dit is exact wat we aanraden. Wat we precies te weten komen van de bezoekers verschilt per website, onder andere van wat we al weten van de bezoekers.
In hoeverre is Google Analytics juist ingericht: meet het wat het moet meten? Verder gaan we op zoek naar punten waar de website bezoekers verliest. Wanneer we deze gaten dichten, dan vergroten we de kans dat meer bezoekers ook klant worden.
Uitvoeren gebruikerstesten
Gebruikersvriendelijkheid draagt bij aan conversie. Hoe gebruikersvriendelijk is de website werkelijk? Met (live) gebruikerstesten onder 5 à 10 proefpersonen die binnen de doelgroepen vallen achterhalen we 95% van de problemen. Ook weten we na deze testen wat wél werkt.
Enquêtes na conversie, aankoop of lead
Niets is interessanter dan van daadwerkelijke klanten feedback te krijgen. Door middel van een enquête achterhalen we de redenen waarom ze klant zijn (geworden), wat ze van de website vinden en waar we ze beter kunnen bedienen.
Met een doordachte strategie
Uit hetzelfde marketingbudget
Door verhoging van je conversiepercentage
Meer aanvragen, meer klanten
We onderzoeken onze aannames. Die testen we en daar leren we van. Bewezen verbeteringen passen we website-breed toe. Eerst op hoofdlijnen en later op detailniveau. Zo sturen we op een hoger conversiepercentage en stijgt de waarde van al je marketing inspanningen.
We kijken telkens door de lens van jouw doelgroep. Welke gebruikerservaring krijgen zij? Hoe komt dit op hen over en zijn de te nemen stappen en processen net zo logisch voor hen als voor jou? De gebruikerservaring staat centraal, want die is onlosmakelijk verbonden met je conversiepercentage.
Jij weet wat je je doelgroep te bieden hebt, maar zij moeten hier ook op leren vertrouwen. Biedt de juiste gebruikerservaring en zij voelen zich veel eerder begrepen. Een bezoek aan je website is dan net als thuiskomen, en daar doen we het voor!
We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.
Awards 🏆
Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.
Alanah van der Windt
27 nov 2024
Frank van Dijk
21 nov 2024