CRO onderzoek

Veel discussies over mogelijke verbeteringen aan de website beginnen met “We denken dat…”. Zonde, als je het ons vraagt. Je wilt niet gissen, maar concrete antwoorden op vragen als:

  • Waar je doelgroep daadwerkelijk naar op zoek is
  • Waar je mogelijke klanten kwijtraakt in de klantreis
  • De motivatie, behoeftes en twijfels van je doelgroep
  • Waar je website gebruikersvriendelijker kan worden

Krijg in beeld welke verbeteringen doorgevoerd kunnen worden op de website en binnen de gehele klantreis. Gebaseerd op basis van feiten, cijfers en daadwerkelijke gebruikersfeedback. Meningen tellen niet langer.

Hoe ziet gebruikersonderzoek er uit?

We zien veel bedrijven beslissingen nemen op basis van een onderbuikgevoel. Met gebruikersonderzoek neem je beslissingen die door data gedreven zijn en gebaseerd zijn op concrete bevindingen. Meningen kunnen de deur uit.

Inventarisatie

Welke data is al beschikbaar? Dit kunnen gegevens zijn uit Google Analytics, maar ook veel gestelde vragen bij de klantenservice. Bij de inventarisatie maken we de balans op van waar we meer onderzoek moeten doen naar de doelgroep. Tevens nemen we deze data mee in het vervolgonderzoek.

Strategie & Analyse

De inventarisatie is de basis voor het gericht uitvoeren van gebruikersonderzoek en verzamelen van data. Hierin nemen wij per onderdeel tools op en beschrijven we welk doel we exact willen bereiken per onderdeel. De uiteindelijke bevindingen worden geanalyseerd en opgesomd.

Rapportage

De bevindingen worden opgenomen in een rapportage waarbij de belangrijkste inzichten over de inhoud, het design en de gebruikersvriendelijkheid worden uitgelicht. De rapportage bevat algemene feedback, maar ook specifieke feedback als een bepaald deel van de website hier om vraagt.

Waar kan het gebruikersonderzoek uit bestaan?

Heat-, click- en scrollmap analyse

Met Hotjar voeren we in 95% van de gevallen onderzoek uit op basis van heat-, click- en scrollmaps. Deze ‘maps’ brengen in kaart waar bezoekers klikken en bovenal waar ze niet klikken. Scrollen zij tevens niet ver genoeg om je belangrijkste boodschap te zien? Dan moet dit opgelost worden.

Sessie-opnames

Hotjar biedt de mogelijkheid om opnames te maken van websitesessies. Je kunt bijna letterlijk over de schouder meekijken van een individu. Het kan heel interessant zijn om hier mogelijke patronen van breekpunten in de klantreis in te herkennen.

Verzamelen klantfeedback

Hoe kom je erachter wat exact speelt bij je bezoekers? Juist, door hen vragen te stellen. Dit is exact wat we aanraden. Wat we precies te weten komen van de bezoekers verschilt per website, onder andere van wat we al weten van de bezoekers.

Google Analytics analyse

In hoeverre is Google Analytics juist ingericht: meet het wat het moet meten? Verder gaan we op zoek naar punten waar de website bezoekers verliest. Wanneer we deze gaten dichten, dan vergroten we de kans dat meer bezoekers ook klant worden.

Uitvoeren gebruikerstesten

Gebruikersvriendelijkheid draagt bij aan conversie. Hoe gebruikersvriendelijk is de website werkelijk? Met (live) gebruikerstesten onder 5 à 10 proefpersonen die binnen de doelgroepen vallen achterhalen we 95% van de problemen. Ook weten we na deze testen wat wél werkt.

Enquêtes na conversie, aankoop of lead

Niets is interessanter dan van daadwerkelijke klanten feedback te krijgen. Door middel van een enquête achterhalen we de redenen waarom ze klant zijn (geworden), wat ze van de website vinden en waar we ze beter kunnen bedienen.

Obstakels wegnemen

Met een doordachte strategie

Hogere omzet

Uit hetzelfde marketingbudget

Meer conversies

Door verhoging van je conversiepercentage

Meer leads

Meer aanvragen, meer klanten

Zo halen we meer conversies uit je bezoekers

Test & learn

We onderzoeken onze aannames. Die testen we en daar leren we van. Bewezen verbeteringen passen we website-breed toe. Eerst op hoofdlijnen en later op detailniveau. Zo sturen we op een hoger conversiepercentage en stijgt de waarde van al je marketing inspanningen.

Gebruikerservaring

We kijken telkens door de lens van jouw doelgroep. Welke gebruikerservaring krijgen zij? Hoe komt dit op hen over en zijn de te nemen stappen en processen net zo logisch voor hen als voor jou? De gebruikerservaring staat centraal, want die is onlosmakelijk verbonden met je conversiepercentage.

Vertrouwen

Jij weet wat je je doelgroep te bieden hebt, maar zij moeten hier ook op leren vertrouwen. Biedt de juiste gebruikerservaring en zij voelen zich veel eerder begrepen. Een bezoek aan je website is dan net als thuiskomen, en daar doen we het voor!

Hogeschool IPABO

Een stijging van 145% in het aantal aanmeldingen voor de open dag van Hogeschool IPABO!

DigiBach

Verdubbeling organische bezoekers met de kennisbank van je dromen

Interchange

605% meer conversies tegen lagere kosten binnen een krappe arbeidsmarkt

De Kruiden Baron

Veel meer omzet met strategische e-mailmarketing

RVS Products

Organische groei door herstructurering categorieën

We worden gelukkig van blije klanten en successen. Maar laten we eerlijk zijn: awards winnen is stiekem ook gewoon fijn.

Awards 🏆

Deze Maatjes gaan het voor je regelen

Van degene die de strategie uitwerkt, tot degene die een bakkie koffie komt brengen. We behandelen iedereen als ons Maatje.