Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
+208%
CTR
+126%
ROAS
WOOOF wilde hun acquisitiestrategie verder optimaliseren door hondeneigenaren al direct in de eerste fase van hun klantreis kennis te laten maken met de meest geschikte brok voor hun hond. De uitdaging was om flexibele en schaalbare creaties te ontwikkelen die perfect aansloten bij de verschillende platformen en plaatsingen en tegelijkertijd de boodschap zo relevant mogelijk te maken voor de doelgroep. Daarnaast wilden we de mogelijkheid hebben om snel te kunnen schakelen en effectief A/B-testen uit te voeren.
WOOOF is een bekend merk in de huisdierenbranche, gespecialiseerd in hondenvoer met een assortiment bestaande uit tien varianten hondenbrokken. Elk brok is ontwikkeld om te voldoen aan de specifieke voedingsbehoeften van honden: iedere hond is anders en heeft dus andere voedingsstoffen nodig. Of het nu gaat om puppy’s, honden met voedselgevoeligheden of zeer actieve viervoeters, WOOOF biedt voor elke hond de juiste brok.
Het doel was om hondeneigenaren vroeg in hun klantreis te voorzien van de meest relevante boodschap, afgestemd op de specifieke behoeften van hun hond. Hiervoor hebben we een slimme, datagedreven aanpak ontwikkeld waarbij dynamisch gepersonaliseerde assets centraal stonden.
Om de communicatie te optimaliseren, hebben we in samenwerking met WOOOF onderzoek gedaan naar de beslisfactoren van hun klanten. Dit hielp ons om de juiste benamingen en USP’s te bepalen. Waar eerst termen als “bevordert de spijsvertering” en “zonder geur-, kleur- en smaakstoffen” werden gebruikt, hebben we dit omgezet naar meer klantgerichte termen zoals “voor een gezonde ontlasting” en “natuurlijke hondenvoeding”.
Om de advertenties nog relevanter te maken, hebben we alle productkenmerken visueel weergegeven met iconen. Dit omvatte niet alleen de belangrijkste voordelen per brok, maar ook de eiwitbron (bijvoorbeeld kip, rund, zalm of eend). Door deze aanpak konden we de boodschap snel en helder overbrengen op de doelgroep.
Een grote uitdaging bij deze aanpak was het efficiënt ontwikkelen van creaties voor meerdere brokvarianten, platformen en formaten. In plaats van handmatig elke advertentie te ontwerpen, hebben we een geautomatiseerde werkwijze opgezet. Via een slimme feed, waarin alle productkenmerken en iconen op SKU-niveau waren verwerkt, konden we dynamische advertenties genereren die automatisch de juiste visuals en teksten toonden per doelgroep.
Om continu te verbeteren, hebben we drie specifieke advertentie-templates ontwikkeld waarmee verschillende brokvarianten gelijktijdig en effectief naast elkaar konden worden gepresenteerd. Dit stelde ons in staat om op grote schaal te A/B-testen en campagnes razendsnel te optimaliseren zonder afhankelijk te zijn van designcapaciteit.
Dankzij deze aanpak hebben we de social campagnes van WOOOF aanzienlijk verbeterd. De resultaten spreken voor zich.
Door dynamisch gepersonaliseerde assets in te zetten, werden de advertenties veel relevanter voor de doelgroep dan standaard DPA’s. Bovendien bespaarde het ons team veel tijd, doordat we minder uren hoefden te besteden aan het ontwikkelen en aanpassen van creaties. De volgende stap? We blijven doorontwikkelen en testen met doelgroep-specifieke in-ad copy om de relevantie en impact nog verder te vergroten.
Vraag een gratis Social Audit aan waarin we echt kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!