Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
+208%
CTR
+126%
ROAS
WOOOF wilde hun acquisitiestrategie verder optimaliseren door hondeneigenaren al direct in de eerste fase van hun klantreis kennis te laten maken met de meest geschikte brok voor hun hond. De uitdaging was om creaties te ontwikkelen voor verschillende plaatsingen en platformen met de juiste informatie – passend bij die specifieke brok. Daarnaast wilden we de mogelijkheid hebben om flexibel te zijn in look and feel en snel te kunnen schakelen met betrekking tot A/B testen.
WOOOF is een bekend merk in de huisdierenbranche, gespecialiseerd in hondenvoer met een assortiment bestaande uit tien varianten hondenbrokken. Elk brok is ontwikkeld om te voldoen aan specifiek voedingsbehoeften van de hond: iedere hond is anders en heeft dus ook andere voedingsstoffen nodig. Of het nu gaat om puppy’s, honden met voedselgevoeligheden, of zeer actieve viervoeters, WOOOF biedt voor elke hond de juiste brok.
Het doel was dus om de acquisitiestrategie te optimaliseren door hondeneigenaren vroeg in de klantreis de juiste brok aan te bevelen. We liepen tegen de uitdaging aan om platform-specifieke creaties te ontwikkelen met de juiste informatie voor elke brok. Dit werd een uitdaging!
Om de specifieke voedingsbehoeften van honden beter te communiceren, hebben we in overleg met de klant uitvraag gedaan onder WOOOF-klanten om in kaart te brengen waar zij naar kijken en wat zij belangrijk vinden wanneer ze een hondenbrok overwegen. Dit onderzoek is ook gedaan om de juiste benamingen in kaart te brengen, zo werden er eerst USP’s gecommuniceerd als “bevordert de spijsvertering”, “zonder geur-, kleur- en smaakstoffen” en “hoge acceptatiegraad”. Dit is bijvoorbeeld omgezet naar “voor een gezonde ontlasting”, “natuurlijke hondenvoeding” en “ook voor kieskeurige eters”.
We hebben alle product specifieke kenmerken laten visualiseren in iconen, daar hebben we op doorgepakt door ook de eiwitbron van de brok (kip, rund, zalm of eend bijvoorbeeld) te laten visualiseren als iconen.
Om te voorkomen dat een designer extreem veel tijd nodig zou hebben om voor iedere brok creaties te laten ontwikkelen: voor meerdere platformen, in meerdere formaten (plaatsingen) en in meerdere templates, hebben we gekozen om te werken met Hunch.
De iconen hebben we in een spreadsheet verwerkt op productniveau, zodat we een ‘feed’ konden creëren om in te laden in Channable, die de catalogus voedt die we in Hunch gebruiken voor onze campagnes. Door de feedvelden uit te breiden met de icoonvelden, waren we in staat om per SKU de juiste iconen op te roepen, die dus automatisch werden aangepast afhankelijk van welke brok werd getoond.
Omdat we graag wilden A/B testen tussen verschillende creaties, hebben we drie specifieke templates ontwikkeld, waarmee de verschillende brok varianten gelijktijdig en effectief naast elkaar gepresenteerd konden worden. Dit stelde ons in staat om snel te testen tussen verschillende doelgroepen en de campagnes te optimaliseren zonder een designer nodig te hebben.
Met het integreren van dynamische creaties via Hunch hebben we de Social campagnes van WOOOF enorm kunnen verbeteren! De resultaten van deze campagne in vergelijking met de oude opzet (dezelfde doelgroep) leverde de volgende cijfers op:
We kunnen stellen dat de dynamische creaties een stuk relevanter gevonden werden door de doelgroep in tegenstelling tot standaard DPA’s. Daarnaast scheelde het ons team veel tijd door minder uren te besteden aan het ontwikkelen van creaties en het aanpassen van wijzigingen daarin. Vanuit hier gaan we door testen met doelgroep specifieke in-ad copy. 🚀
Vraag een gratis Social Audit aan waarin we echt kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!