Ruim € 32.000,- aan extra omzet met een beoogde ROAS van 400% 

Axel de Boer SEO Specialist

Bambulah is in Europa één van de grootste aanbieders op het gebied van klamboes. De klamboes zijn handmade vanuit Bali, waarbij ultieme bescherming gecombineerd wordt met een sfeervolle uitstraling. Met name de zomermaanden zijn belangrijk voor Bambulah, omdat de temperatuur in deze periode stijgt en de muggenoverlast toeneemt. 

De zomer is dan ook het belangrijkste moment om de verkoop van de klamboes een boost te geven. Samen met de klant hebben we nagedacht over een oplossing die niet alleen veel tijd wint, maar ook constante impact maakt.  

Voor Bambulah is de zomer hét moment om impact te maken, omdat dit de periode is waarbij de vraag naar klamboes toeneemt. De focus ligt hierbij op een toenemende verkoop, zonder verhoging van het aantal consultancy uren en mediabudget.  

Ruim € 32.000,- aan extra omzet met een beoogde ROAS van 400%

Samen met Bambulah hebben we een Google Ads Script gebouwd, waarbij we een koppeling maakten met de temperatuur en de luchtvochtigheid in de landen waarin onze campagnes actief waren. Op basis van externe data worden campagnes automatisch beheerd, terwijl er rekening wordt gehouden met het smart bidding algoritme van Google. Met dit ‘Local Mosquito Weather Script’ maken we maximale impact! Zo hebben we in totaal € 8.000,- aan consultancy uren bespaard en hebben we in combinatie met onze beoogde ROAS van 400% ruim € 32.000,- aan extra inkomsten behaald. Met deze duurzame strategie verwachten we de komende 5 jaar zo’n € 40.000,- te besparen én € 160.000,- aan extra omzet te realiseren. 

Onze aanpak bestaat uit drie fases: Doelstelling & budget, Strategie & doelgroep en Oplossing & implementatie. Hét recept voor deze fantastische resultaten.

Doelstelling & budget  

Tot eind april 2022 beheerden we alle campagnes handmatig, waarbij we in de zomerperiode zo’n 20 tot 25 uur bezig waren om enkel de weersvoorspellingen van alle verschillende landen in de gaten te houden. Hierbij pasten we zelf onze campagnebudgetten aan, wat neer kwam op zo’n € 8.000,- aan consultancy uren. Dé uren die we liever gebruiken als mediabudget om de verkoop te verhogen. Samen met de klant namen we 20 uur om tot een oplossing te komen. Hierbij was onze doelstelling om onze uren zo efficiënt mogelijk in te zetten, waardoor er meer mediabudget beschikbaar zou komen.  

Strategie & doelgroep 

Om de doelstelling te behalen was het noodzakelijk om te bepalen welke stappen we konden automatiseren. We maakten een matrix met alle handmatige activiteiten inclusief de uren die het kosten in combinatie met de uiteindelijke impact. Dit gaf ons direct de mogelijkheid om een efficiëntere methode te creëren.  

Oplossing & implementatie  

Nog voordat de zomerperiode begon, ontwikkelden we het ‘Local Mosquito Weather Script’. Op basis van externe data konden we de campagnes automatisch beheren én hielden we rekening met het smart bidding algoritme van Google. Zo hoefden we ons niet meer zelf te buigen over de temperaturen en luchtvochtigheid in de verschillende landen, en werd er direct herkent of het ideaal weer was voor muggen. Nadat we het script met succes in Nederland getest hadden, werd dit ook in de overige Europese landen ingezet. Dát maakt onze strategie niet alleen multi-inzetbaar, maar ook super uniek!  

Het ‘Local Mosquito Weather Script’ van Bambulah biedt verschillende mogelijkheden die ervoor zorgen dat de resultaten iedere zomer blijven toenemen. Enkele mogelijkheden zijn:  

  • Continu checken van de weersverwachtingen van alle landen waar we campagnes draaien. 
  • Als de factoren voor ideaal muggenweer aanwezig zijn, worden er in dit land automatisch (landspecifieke) video- en display campagnes geactiveerd op een custom intent doelgroep. 
  • De video- en display campagnes worden automatisch onderbroken als het in de komende periode geen ideaal muggenweer is. 
  • Bij ideaal muggenweer wordt het dagbudget, max cpc en ROAS-targets bij iedere campagne verhoogd.

Wat zegt ons Maatje Axel over deze case?

Meer weten
over deze case?