Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
+100%
Organisch verkeer
+52,73%
Stijging in aanmeldingen
De vestiging van David Lloyd in Antwerpen zag dat hun aandeel in de organische resultaten binnen de regio flink verbeterd kon worden. Veel van hun concurrenten kwamen zowel in Google Maps, Google Local Pack als de reguliere organische resultaten eerder naar boven, waardoor er veel potentièle leden verloren gingen. Daarnaast ging er nu heel veel aandacht naar Ads en was er de nadrukkelijke wens om hier minder afhankelijk van te worden door de aandacht meer te gaan verdelen.
David Lloyd Clubs is een keten van gezondheidsclubs met meer dan 120 vestigingen verspreid over Europa, waarvan het merendeel zich bevindt in het Verenigd Koninkrijk. Qua omzet is het ‘t grootste gezondheids-, fitness- en vrijetijdsbedrijf binnen Europa.
De uitdaging was duidelijk: het aandeel in de organische resultaten verbeteren in de regio bij de vestiging van David Lloyd in Antwerpen.
Met schema opmaak kun je aan zoekmachines bepaalde delen/pagina’s van de website meer context geven, waardoor het voor zoekmachines makkelijker te begrijpen is wat de inhoud is van deze pagina’s.
Naar de mogelijkheden binnen schema opmaak kijkend, zagen we dat er voor gezondheidsclubs als David Lloyd unieke en relevant type schema’s zijn die je kunt gebruiken, met de naam: HealthClub. Binnen dit type opmaak kun je ook de NAP gegevens toevoegen. Een win-win situatie dus omdat we hiermee ok de locatiegegevens duidelijker kenbaar konden maken, wat voor lokale resultaten weer belangrijk was.
Citations zin online vermeldingen van je NAP gegevens in bijvoorbeeld bedrijfs- en of telefoongidsen. Hoe meer van dit soort vermeldingen online te vinden zijn over jouw bedrif/ vestiging, hoe beter dit is voor je online lokale performance. Met behulp van de tool Yext hebben we op grote schaal citations toe kunnen voegen voor de vestiging in Antwerpen.
Toen David Lloyd Antwerpen ging uitbreiden met tennis- en padelbanen is er een zoekwoordonderzoek gedaan en zijn er meteen geoptimaliseerde landingspagina’s aangemaakt voor deze diensten. Deze hangen nu ok onder de navigate met daarin alle clubfaciliteiten.
David Lloyd Clubs is een keten van gezondheidsclubs met meer dan 120 vestigingen verspreid over Europa, waarvan het merendeel zich bevindt in het Verenigd Koninkrijk. Qua omzet is het t grootste gezondheids-, fitness- en vrijetijdsbedrijf binnen Europa.
De tennis landingspagina
De padel landingspagina
Om meer context/duidelijkheid over een vestiging te geven is het belangrijk om zoveel mogelijk relevante categorieën toe te voegen. Hiermee verhoog je de kans om gevonden te worden als men zoekt op iets wat onder deze categorie valt. Naast de primaire categorie ‘fitnesscentrum® die al gekozen was, zijn de volgende extra categorieën toegevoegd.
Alle activiteiten die David Lloyd in Antwerpen aanbiedt als dienst, zin toegevoegd in het profiel onder het item
‘services’.
Reviews zin enorm belangrijk voor de lokale vindbaarheid en worden als belangrijke ranking factor gezien. Samen met David Lloyd is een plan bedacht om te automatiseren dat er bi leden na één maand lidmaatschap om een review wordt gevraagd. Daarnaast hebben we ook kenbaar gemaakt dat David Lloyd altijd dient te reageren op een geplaatste review, of deze nu negatief of positief is. Interactie creëren is in onze ogen belangrijk, ook om een stukje vertrouwen te geven aan potentièle leden.
David Lloyd is in November 2022 aan de slag gegaan met een Local SEO traject voor de vestiging in Antwerpen. Sindsdien is de zichtbaarheid aanmerkelijk verbeterd, wat zich heeft uitbetaald in een verdubbeling in organische websitebezoekers binnen 12 maanden.
David Lloyd is in November 2022 aan de slag gegaan met een Local SEO traject voor de vestiging in Antwerpen. Sindsdien is de zichtbaarheid aanmerkelijk verbeterd, wat zich heeft uitbetaald in een maandelijkse verdubbeling in organische website bezoekers.
Dit is te danken aan een strategie die voordelen heeft gehad voor zowel branded als non-branded zoekopdrachten. Zie links de performance per zoekwoord in januari 2024 vergeleken met januari 2023, toen we twee maanden zaten vanaf de start van het traject.
Niet alleen heeft de verbetering in online lokale zichtbaarheid geleid tot meer traffic, ook de aanvragen voor een lidmaatschap via organische resultaten is aanzienlijk verbeterd sinds de start van het traject. Links is de stijging te zien vanaf de periode november 2022 t/m juni 2023 versus juli 2023 t/m januari
2024.
385
november ’22 t/m juni ’23
588
+232
juli ’23 t/m januari ’24
Stijgingspercentage
Vraag een gratis SEO-audit aan waarin we echt kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!