Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
+501%
Boven doelstelling
Voor de opening van de Blankenburgverbinding (A24) heeft Flitsmeister een nieuwe feature ontwikkelt: automatisch tol betalen. Aan ons de uitdaging om nieuwe Flitsmeister gebruikers te laten kiezen voor Flitsmeister boven de twee andere concurrenten.
Flitsmeister is dé alles-in-1 app voor onderweg. Wat ooit begon als app voor het waarschuwen voor flitsers is met 4+ miljoen actieve gebruikers uitgegroeid tot de bekendste en meest gebruikte app voor rijdend Nederland. En daar kwam per december 2024 een nieuwe functie bij: automatisch tol betalen. Dankzij deze feature in de Flitsmeister app hoeven bestuurders niet iedere passage door de Blankenburgverbinding handmatig te betalen, maar gebeurt dit automatisch via de app.
Bij Maatwerk Online geloven we in de kracht van storytelling en dat doen we op verschillende manieren. In deze samenwerking zetten we niet alleen traditionele advertenties in, maar ook User Generated Content-video’s (UGC), gecreëerd in samenwerking met PixelX. Deze video’s zijn specifiek ontworpen om een jongere doelgroep te bereiken, met als doel hen op een authentieke manier te betrekken bij de innovatieve nieuwe features van Flitsmeister.
We werkten drie verschillende target audiences uit op basis van leeftijd en rij-gedrag. Voor iedere doelgroepen bedachten we andere assets creaties en kanalen.
Gen Z is opgegroeid in een digitale wereld en beweegt zich moeiteloos tussen verschillende platformen. Voor deze groep kozen we voor opvallende, visuele campagnes zoals Pre-Roll YouTube video’s, Stories en Shorts. In de Do-fase zetten we onder andere Search Ads en App Deeplinks in om conversiegericht te adverteren.
Millennials oriënteren zich breder, via zoekmachines, social én content. Voor deze doelgroep maakten we campagnes met meer diepgang, zoals display ads en location-based ads.
Deze groep is meer doelgericht in hun online gedrag. Ze reageren goed op informatieve advertenties met duidelijke voordelen. We gebruikten vooral display en SEA-campagnes, met een focus op concrete voordelen van het E-TOL systeem.
De voornaamste uitdaging was om specifiek personen te targetten die een grote mate van waarschijnlijkheid hadden om regelmatig door de Blankenburgverbinding te rijden. En omdat Flitsmeister – zeer terecht – de privacy voor hun gebruikers ten alle tijden willen beschermen konden we hiervoor geen gebruik maken van remarketing doelgroepen. De locatie van hun gebruikers worden overigens überhaupt niet gekoppelt aan gebruikersprofielen. Daarom moesten we opzoek naar alternatieve methodes en is het ons gelukt om door middel van AI een zo nauwkeurig mogelijke berekening te maken van de doelgroep die deze verbinding regelmatig zou kunnen gaan gebruiken.
Hieronder vind je een overzicht van de door ons ontwikkelde video’s en stilstaande visuals voor de Flitsmeister Tol. Voor elke variant zijn meerdere formaten gecreëerd, afgestemd op verschillende kanalen en toepassingen.
Voor deze campagne zijn drie unieke video varianten ontwikkeld, elk met een eigen uitwerking en meerdere formaten.
Alle gemaakte assets op basis van de gespecificeerde doelgroep kwamen samen in een strategie waarin DV360 (Display Banners op top-A posities zoals het AD, Nu.nl, maar ook Autoweek.nl), Demand Gen inclusief YouTube Pre-Roll video’s en Social Advertising op TikTok, Instagram en Facebook samenkwamen. En waarbij we gebruikers dus zo nauwkeurig mogelijk targetten door zoveel mogelijk data te combineren, om een zo realistisch mogelijk beeld te krijgen van het reisgedrag van onze doelgroepen. Functioneel innovatief.
Dit gecombineerd met een sterke samenwerking met het Flitsmeister team heeft tot geweldige resultaten geleid. Door echt samen met onze klanten als partners op te trekken combineer je de kennis van het klantteam samen met de kennis van onze in-depth marketing kennis. Dat leidt tot uitzonderlijke resultaten en is dé reden dat wij met al onze klanten nauw optrekken om samen resultaat te behalen.
De bovenstaande aanpak resulteerde in een bijzonder sterke campagne lancering waarbij we in nauwe samenwerking met het Flitsmeister team onze gezamenlijke doelstelling met 501% hebben overtroffen! Deze doelstelling was vastgesteld op aantal gebruikers dat hun voertuig zou aanmelden voor het automatisch tol betalen + het aantal passages dat door middel van de Flitsmeister app verwerkt zouden worden in de eerste 2 maanden na opening van de Blankenburgverbinding.
Over performance
Vraag een gratis groeianalyse aan waarin we kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!