Een stijgende ROAS van 0.2 naar 4.6 in slechts 2 maanden 

Bianca Bergshoeff SEA & Social Advertising Specialist

WOOOF produceert de lekkerste geperste hondenbrokken voor snelle kwispels. De hondenbrokken worden geproduceerd in Nederland met ingrediënten uit de EU. Met de allerbeste kwaliteit en een budget prijs is het hondenvoer van WOOOF een must voor alle hondenliefhebbers.

Toch stappen hondenbaasjes niet snel over naar andere voeding én dat maakt potentiële klanten aantrekken een uitdaging. Samen met de klant hebben we nagedacht over een passende strategie waarbij we hondenbaasjes overtuigen om WOOOF eens te proberen.  

Voor WOOOF is het belangrijk om potentiële klanten kennis te laten maken met hun brede assortiment. Hondenbaasjes zijn vaak niet actief op zoek naar nieuw voer, waardoor het een extra uitdaging is om deze groep te benaderen.  

Een stijgende ROAS van 0.2 naar 4.6 in slechts 2 maanden 

Samen met WOOOF hebben we ons gericht op een strategie die scoort. We bogen ons over de verschillende manieren waarop we tóch in top of mind kwamen bij potentiële klanten. Door meer aanwezigheid in de upper funnel te realiseren, lieten we hondenbaasjes die niet actief op zoek zijn naar nieuw voer toch kennis maken met WOOOF. Samen met WOOOF hebben we ons gericht op een strategie die scoort. We bogen ons over de verschillende manieren waarop we tóch in top of mind kwamen bij potentiële klanten. Door meer aanwezigheid in de upper funnel te realiseren, lieten we hondenbaasjes die niet actief op zoek zijn naar nieuw voer toch kennis maken met WOOOF.

Hiermee maakten we een enorme impact! Zo nam de merkbekendheid van WOOOF onder hondenbezitters toe, werd er extra verkeer naar de website vergaard, was er meer engagement op de social kanalen én betere performance van de remarketingcampagnes! Een geweldige prestatie die beloond werd met een enorme sprong van de ROAS. Zo……..

…schoot ROAS van 0.2 naar 4.6 in slechts 2 maanden!  

Tijdens de samenwerking met WOOOF richtten we ons op hetgeen dat speelt onder hondenbaasjes. Zo focussen we met onze strategie niet alleen op de kennismaking met WOOOF en informatieve blogs, maar ook op de klachten of symptomen van honden die mogelijk gerelateerd zijn aan voeding, waar hondenbaasjes niet altijd van op de hoogte zijn. Om die reden bestond onze aanpak uit drie fases: Testen, Schalen en Uitbreiden. 

Testen

Tijdens de Test fase maken we kennis met de doelgroepen en ontdekken we welke assets en communicatiestrategieën hierop aansluiten. Hierbij hebben we twee verschillende doelgroepen samengesteld, gebaseerd op interesses, gedrag en demografie. Daarnaast hebben we een brede advertentieset toegevoegd aan de campagne, zodat we een maximaal bereik kunnen realiseren. Iedere adset heeft drie advertenties met ieder eigen USP’s, creative en copy.  

Schalen  

In deze fase behouden we de winnende adset met de creative en copy uit de eerste fase. Daarnaast voegen we twee nieuwe adsets, creatives en copy toe om zo te blijven testen.

Uitbreiden

Na de eerdere fases kijken we welke twee adsets het best presteren. We voegen opnieuw nieuwe advertenties, creatives en copy toe om te blijven testen. Zo kunnen we met zekerheid zeggen dat de strategie altijd blijft scoren!  

 

Door de strategie ook toe te passen op de remarketing (noncustomers) en remarketing (customers), leren we sneller én kunnen we content beter afstemmen op de plaatsingen van de advertenties. Dit leidden tot fantastische resultaten, waaronder het vergroten van de bekendheid van WOOOF onder hondenbezitters. Hiermee startten we met succes meerdere customer journeys. 

Wat zegt ons Maatje Bianca over deze case?

Meer weten
over deze case?