Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
+605%
Meer conversies
Er is al jaren een tekort aan personeel in de zorg. Met name door Corona en de algemene hoge werkdruk in deze branche, is het ziekteverzuim binnen de zorg flink gestegen. Samen met Interchange stonden we voor een uitdaging om meer zorgprofessionals te bereiken en te koppelen aan de juiste baan of opdracht.
Interchange helpt zorgprofessionals bij het vinden van passende banen in ziekenhuizen en klinieken, zowel nationaal als internationaal. Ze bieden persoonlijk advies en ondersteuning tijdens het sollicitatieproces.
Door de krappe arbeidsmarkt binnen de zorg en de concurrentie was het een uitdaging om meer leads te genereren tegen lagere kosten. De kosten per lead waren te hoog en de hoeveelheid leads die daadwerkelijk gekoppeld konden worden aan een baan of opdracht waren te laag. Wij stonden voor de uitdaging om een nieuwe strategie te ontwikkelen die perfect inspeelt op deze problemen.
Door te kijken naar alternatieve kanalen waar klikprijzen lager zijn, hebben we meer leads kunnen realisteren tegen dezelfde kosten. De klikprijzen in Search zijn meestal hoger dan andere type campagnes waarmee je hoger in de funnel adverteert. Een voorbeeld hiervan is Discovery. Via Discovery kunnen we meer mensen bereiken tegen dezelfde kosten door de lagere klikprijzen.
Overigens brengen advertentietypes hoger in de funnel een andere uitdaging met zich mee. Namelijk de targeting mogelijkheden. Lager in de funnel kun je heel specifiek targeten en dit gaat hoger in de funnel een stuk lastiger.
Om dit te tackelen moesten we een nieuwe strategie loslaten op de targeting mogelijkheden, waarbij we proberen om alleen de meest relevante mensen uit de doelgroep te bereiken. Omdat we het volste vertrouwen hadden in de campagne, hebben we een deel van het budget vanuit Search gealloceerd naar Discovery.
Dit is een voorbeeld van een Discovery advertentie op YouTube mobiel. De advertenties worden op de YouTube homepage vertoond en ook onder video’s die afspelen.
Dit is een voorbeeld van een Gmail advertentie. De doelgroep komt hier terecht nadat ze op de advertentie in hun mailbox hebben geklikt.
Google Discover is een feed van nieuwsberichten die vertoond worden op je mobiele telefoon. Hierboven zie je een voorbeeld van een Discovery advertentie op Google Discover.
De Discovery-campagne is een succesvol voorbeeld van een upper funnel-strategie die heeft bijgedragen aan de performance doelstellingen. Door gebruik te maken van eigen data en input van de klant Interchange, werd een relevante doelgroep gevormd met hogere conversie intentie. Hierdoor werden meer resultaten behaald zonder het budget te verhogen.
-92%
kosten per conversie
Vraag een gratis SEA-audit aan waarin we echt kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!