Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
200+
Sollicitanten
-70%
CPA daling
Voorheen adverteerde Logistiek24 voornamelijk op Indeed. Dat werkte goed, maar de prijs per kwalitatieve lead lag erg hoog, rond de € 25,- per stuk. Daarbij was ook de afhankelijkheid van Indeed niet wenselijk. Vooral in de zomermaanden was Indeed het enige kanaal waar leads vandaan kwamen. Er moest dus een strategie vormgegeven worden om vrachtwagenchauffeurs te overtuigen om via Logistiek24 naar een baan te zoeken.
Logistiek24 is een recruitment- en uitzendbureau in de logistiek & vervoersbranche. Logistiek24 rekruteert chauffeurs en plaatst hen vervolgens bij haar klanten.
Samen met Logistiek24 hebben we ons gebogen over de doelgroep en het belang van een strategie die aansluit bij hun leefwijze. Onze nieuwe strategie moest gebruiksvriendelijk, snel en gemakkelijk zijn om de kans op conversie te vergroten. Vrachtwagenchauffeurs brengen veel tijd door in hun cabine met hun mobiel, waardoor iedere campagne mobielvriendelijk moest zijn.
Met deze achtergrond, de doelgroep, doelstellingen en probleemstellingen van de klant in gedachten, hebben we een online advertentiecampagne ontwikkeld waarbij we een Messengerbot hebben gepromoot. De enorme vraag naar vrachtwagenchauffeurs en de hoge kosten per sollicitant vormden een grote uitdaging, maar dankzij onze gerichte aanpak konden we een effectieve oplossing bieden.
De doelgroep ziet advertenties op de Facebook netwerken waarbij een klik zorgt voor een nieuwe gesprek in Messenger met de Messengerbot. De Logistiek24 Messengerbot stelt vervolgens gerichte vragen. Aan de hand van de antwoorden die de vrachtwagenchauffeurs geven stuurt de Messengerbot de chauffeurs naar de meest relevante vacatures op de website. Maar uiteraard niet voordat de Messengerbot de NAW-gegevens heeft achterhaald zodat de medewerkers van Logistiek24 kunnen nabellen. De bot is volledig geautomatiseerd zodat alle gesprekken van vrachtwagenchauffeurs met de bot zonder tussenkomst van medewerkers van Logistiek24 mogelijk zijn. Daarnaast wordt alle data automatisch geëxporteerd naar een Google Spreadsheet. Dit betekent dat Logistiek24 een duidelijke, automatisch gegenereerde bellijst heeft om de leads na te gaan.
De Logistiek24 Messengerbot is goed schaalbaar. Door de flow uit te breiden of juist in te krimpen past deze beter bij de gebruikers. Nadat de bot werd gelanceerd is er dan ook constant gewerkt aan de flow op basis van de gebruiksdata. Het gevolg hiervan is dat de flow steeds beter werkt voor de gebruikers en dat bovendien de advertentiekosten verder daalde. Immers: hoe effectiever de bot, hoe meer het mediabudget uiteindelijk oplevert natuurlijk.
Dankzij onze samenwerking met Logistiek24 hebben we indrukwekkende resultaten behaald: meer sollicitaties, lagere kosten per sollicitant, en dat met een laag mediabudget. Onze mobielvriendelijke advertentiecampagne met een Messengerbot verhoogde de interactie, wat leidde tot meer sollicitaties tegen lagere kosten, ondanks de hoge vraag naar vrachtwagenchauffeurs.
+200
Vraag een gratis Social Advertising audit aan waarin we echt kijken waar de meeste
winst te behalen valt voor jouw bedrijf!