Maatwerk Online
Home > Case-healthclub-nu

Hoger rendement uit de leads

Fitnessclub Healthclub NU in Heemstede daagde ons uit met een probleemstelling. Deze club haalde via online marketing wel veel leads binnen, maar die leads werden geen klanten. Wat bleek, ze richtten zich op het verkeerde type leads. Met een gerichte strategie in zowel Google AdWords als social advertising heeft Maatwerk Online dit probleem opgelost.

Resultaten Healthclub NU

Wij geloven in de filosofie dat Google leidend is in een project als dit. Wanneer mensen zelf actief via Google zoeken, is de kans immers groot dat ze lid willen worden van de sportschool. Met die gedachte heeft Maatwerk Online een strakke Google AdWords campagne opgezet.

Op het moment van schrijven (september 2017) draait onze campagne bijna 9 maanden. Met mooie resultaten:

  • Kosten per conversie in AdWords zijn sinds de start gedaald van € 11,25 naar € 5,57
  • Het conversieratio van AdWords verkeer is gestegen van 3,87% naar 11,41%
  • Het vertoningsaandeel is gestegen van 20,33% naar 76,97%
     

Ook heeft Maatwerk Online een social advertising campagne opgestart. De insteek hierbij is dat we ons niet richten op simpelweg iedereen in de regio. Door middel van gerichte doelgroepen (zogenaamde custom audiences) bereiken we de juiste mensen. De resultaten daarvan:

  • Kosten per conversie via Facebook advertising zijn sinds de start gedaald van € 21,43 naar € 8,86
  • Het conversieratio van Facebook verkeer is gestegen van 2,92% naar 8,00%
     

Het belangrijkste: de leads die nu binnenkomen, worden wél klanten. SEA en social advertising door Maatwerk Online levert voor Healthclub NU waardevolle leads op!

Ook deze resultaten ervaren?

Neem vrijblijvend contact op!