Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Tegenwoordig heeft bijna iedereen Instagram: een app waar we de leukste foto’s delen en bekijken. Eerst maakte dit social media platform plaats voor de IGTV functie, maar sinds kort heeft Instagram weer een nieuwe functie geïntroduceerd, genaamd Instagram Reels! Dit is een tool om korte video’s te creëren met muziek of audio van andere gebruikers. Maar wat houdt Instagram Reels precies in en hoe gebruik je het? Ik leg het je graag uit!
Instagram Reels is, je raadt het al, een nieuwe functie van Instagram. Met deze nieuwe functie kun je leuke video’s opnemen, editen én voorzien van verschillende effecten en muziek. Een video is meestal niet langer dan 15 seconden. Als de video af is, kun je deze uiteraard delen op je Instagram account en zal deze te zien zijn voor al je volgers. De video kan ook heel de wereld overgaan, aangezien ze vertoond kunnen worden in het Explore gedeelte van Instagram.
Je kunt de Reels functie vinden op je eigen Instagram profiel. Hier heb je verschillende kopjes: een raster waar de door jou geplaatste foto’s staan en als je naar links swiped een overzicht van de met jou getagde foto’s. Nu komt er dus in het midden een nieuw kopje bij van Instagram Reels, waar soms ook het kopje van IGTV te vinden is.
Brazilië was het eerste land dat kennis mocht maken met deze nieuwe functie, maar sinds 5 augustus is deze nieuwe functie wereldwijd beschikbaar.
Nu kun je dus ook in Nederland experimenteren met deze leuke tool, check it out!
Waarschijnlijk klinkt het concept van Instagram Reels je erg bekend in de oren. Dit kan goed kloppen, aangezien Instagram Reels door veel mensen wordt vergeleken met de populaire app TikTok. Met TikTok kun je jezelf ook opnemen terwijl je danst, zingt of playbackt. Vervolgens kun je de video zelf bewerken en online plaatsen.
TikTok is voornamelijk populair onder kinderen en jongeren. Sommige filmpjes worden door duizenden mensen bekeken, geliked én gedeeld. Dit maakt TikTok, met zo’n 100 miljoen gebruikers, één van de meest gebruikte apps ter wereld.
Niet gek dus dat Instagram deze trend achterna wil gaan. Maar waarom introduceert Instagram deze nieuwe functie?
Instagram is nog steeds een populair social media platform. Alleen al in Nederland zijn er zo’n 5,6 miljoen Instagram gebruikers. Toch was er een daling te zien in de groei van het platform. Dit was dus voor Instagram een goede reden om in te spelen op deze videotrend. Met de nieuwe functie van Reels kan Instagram gebruikers aan zich binden én een hogere marktpositie innemen.
Instagram Reels biedt verschillende functionaliteiten. Zo heb je de keuze uit diverse opties, waarmee je jouw video kunt regisseren en opvrolijken.
Maar hoe begin je nu met het maken van een Instagram Reels video? Als eerste dien je natuurlijk een Instagram account te hebben. Vervolgens ga je naar de camera en zie je onderin de optie ‘Reels’. Hiermee kun je korte video’s opnemen en tegelijkertijd bewerken. Aan de linkerkant van het scherm vind je diverse bewerkingsopties. Zo kun je muziek toevoegen aan de video, de video versnellen en vertragen, visuele effecten toepassen én kun je een timer instellen voor tijdens het filmen. Na het stoppen van de video selecteer je een cover afbeelding en kun je een caption of eventuele hashtags toevoegen. Vervolgens kun je de video delen of opslaan voor later, et voilà! Je hebt zojuist je eerste Reel gemaakt!
Ook voor bedrijven biedt Instagram Reels veel mogelijkheden. Het is een goede manier voor het bereiken van een bepaald publiek en het creëren van nieuwe soorten content. Door gebruik te maken van Instagram Reels, vergroten bedrijven hun bereik én kunnen de video’s bijdragen aan promotie en sales. In de video’s kun je namelijk je producten en diensten promoten of een kijkje achter de schermen geven. Hierdoor raakt de potentiële klant geïnteresseerd en het verhoogt de kans dat zij iets willen kopen na het zien van de video.
Videocontent wordt al voor een langere tijd ingezet door bedrijven en is niet voor niets een populaire trend. Zo blijkt namelijk dat 64% van de consumenten een aankoop doet na het zien van een social media video.
Verder worden de Reels video’s door veel mensen bekeken. Doordat de Instagram Reels video’s worden getoond in het Explore gedeelte, wordt de zichtbaarheid en aanwezigheid van een bedrijf aanzienlijk vergroot.
Ook kunnen kijkers de video’s in hun eigen story zetten of delen met hun eigen netwerk. Op deze manier bereik je dus enorm veel mensen! Zeker in combinatie met IGTV content is het een ideale manier voor bedrijven om creatieve en authentieke content te maken, waarmee ze de doelgroep aan zich kunnen binden.
Wanneer is Instagram Reels nu interessant voor jou? Dat hangt heel erg af van jouw product en diensten maar ook van jouw doelgroep. Het is niet verkeerd om hier eens mee te testen. Wanneer je meer over de functie wilt weten kan je een van onze social media advertising specialisten sparren.
Bianca Bergshoeff
17 mei 2024
Chanté Raghoenath
08 jan 2024
Lars Maat
02 nov 2023