Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Nu Google wederom inzet op veranderingen die de SEO resultaten (de ‘gratis Google’ vermeldingen) nog verder naar beneden duwt (wijziging februari 2016), zal AdWords voor veel bedrijven nog belangrijker worden. Met als gevolg dat de concurrentie op een toppositie in Google AdWords hoger zal zijn. En dus duurder. Hoe verlaag je die AdWords kosten op de juiste manier?
Google heeft alle AdWords tekst advertenties van de rechterkant van het scherm weggehaald. In plaats daarvan komen er nu 4 tekstadvertenties bovenaan (in plaats van 3) en de rest komt onderaan de pagina. Het gevolg hiervan is dat de organische resultaten dus nog een plekje zakken. Bij veel zoekopdrachten zullen er alleen nog maar advertenties in beeld zijn boven de vouw (dus wat je ziet zonder naar beneden te scrollen). Daarmee lijkt het AdWords nog belangrijker te maken. Hieronder zie je bijvoorbeeld wat je ziet als je zoekt op ‘hotel amsterdam’: geen advertenties aan de rechterkant. En geen organische resultaten direct in beeld.
Deze verandering heeft ook voor de adverteerders gevolgen. Stond je normaal op plek 5 met je advertentie, dan was je altijd goed in beeld. Na deze wijziging betekent plek 5 dat je advertentie simpelweg onderaan de pagina staat. En daar zien veel minder mensen je advertentie. Deze wijziging zou voor sommige adverteerders dus betekenen dat de klikprijzen omhoog zullen gaan. Je moet tenslotte meer bieden om goed in beeld te komen. En meer kosten betekent minder winst. Tijd om de AdWords kosten dus te verlagen.
Overigens geldt dit niet voor Google Shopping: Shopping resultaten kunnen wel rechts verschijnen.
Er zijn meerdere dingen die je kunt proberen om je AdWords kosten te verlagen:
Wil je op de hoogte blijven van de blogs van Maatwerk Online? Geef je dan op voor de nieuwsbrief (1x per maand).
We zouden het op prijs stellen als je dit artikel deelt met je netwerk.
Thyra van der Schoor
01 mei 2024
Robin Jansma
28 mrt 2024
Reinier Roodhorst
21 nov 2023