Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Google heeft afgelopen maand na enige tijd een update gelanceerd voor Google mijn Bedrijf, met hierin een aantal nieuwe features. Enige tijd geleden schreven we al een blog over hoe je producten toevoegt aan je Google mijn Bedrijf vermelding, wat de laatste nieuwe feature was. In deze blog vertel ik je over alle nieuwe interessante features die sinds deze maand mogelijk zijn in Google mijn Bedrijf.
Eigenaren van een Google mijn Bedrijf account kunnen nu gemakkelijk zowel hun omslagfoto als logo aanpassen. Dit was voorheen al enige tijd beschikbaar, maar er was geen garantie dat Google ook daadwerkelijk voor deze foto’s zou kiezen. Sinds de update is dit verleden tijd en zullen de foto’s waar jij voor kiest ook daadwerkelijk getoond worden.
Daarnaast heeft Google aangegeven dat het in de nabije toekomst mogelijk gemaakt wordt om deze foto’s te voorzien met een beschrijving. Hierdoor kan je bezoekers meer informatie geven over de desbetreffende afbeelding. Stel, je voegt een foto toe van bijvoorbeeld een gerecht of een product, dan kun je hier meer informatie over geven.
Het is nu mogelijk om klanten te motiveren om jouw bedrijf via Google mijn Bedrijf te volgen door middel van aanbiedingen. Zodra de klant op ‘volgen’ klikt verschijnt er meteen een pop-up met hierin bijvoorbeeld een kortingscode of andere aanbieding. Deze kan vervolgens door de klant worden aangenomen of er kan voor worden bedankt.
Dit kan ervoor zorgen dat mensen eerder geneigd zullen zijn te kiezen voor jouw zaak i.p.v. een concurrent die nog niet werkt met dergelijke aanbiedingen. De mogelijkheden in deze feature zijn nog wel vrij beperkt, maar hier liggen zeker kansen.
Google maakt het makkelijker om klanten naar jouw Google mijn Bedrijfspagina te sturen door middel van het aanmaken van een korte URL. Zo kunnen bezoekers makkelijker je bedrijf vinden op Zoeken & Maps. De instelling hiervoor vind je onder ‘Informatie’ in het dashboard. Je kunt een korte URL aanmaken door je naam aan te passen zoals in onderstaande afbeelding te zien is:
Zodra de naam is ingediend, zal deze in behandeling worden genomen en kun je vervolgens jouw Google Mijn Bedrijf-account direct benaderen via:
‘g.page/{gekozennaam}’
Nog niet alle features zijn in Nederland beschikbaar, maar de verwachting is dat alle features in Nederland dit jaar worden uitgerold. De nieuwe features zorgen ervoor dat het steeds belangrijker wordt om je Google mijn Bedrijf up to date te houden om alles uit zoekmachine optimalisatie te halen.
Heb je hulp nodig bij het inrichten van jouw Google mijn Bedrijf? Laat het aan een van onze specialisten weten.
Frank van Dijk
21 nov 2024
Alanah van der Windt
14 okt 2024
Jeroen Deuze
25 jul 2024