Weet je nog niet welke dienst het beste bij jou past? Vraag dan vrijblijvend een strategische brainstormsessie aan!
We geven om elkaar, om anderen, om de resultaten van klanten.
Inmiddels hebben verschillende AdWords-accounts toegang gekregen tot de nieuwe Alpha interface. Deze interface ziet er niet alleen heel anders uit, maar heeft ook meer functies dan de huidige interface. Dit hebben ze uiteraard gedaan ter bevordering van het gebruik van de nieuwe interface. Heel slim weer vanuit Google. Een mooi voorbeeld van één van de nieuwe opties/features in de Alpha interface is de promotie extensie.
In deze blog leggen we je uit wat de promotie extensie is, hoe deze extensie zichtbaar is bij jouw tekstadvertenties en wat de voordelen zijn van de promotie extensie.
Wij horen je denken, wat houdt het in dan? Het is eigenlijk, zoals de naam al aangeeft, een extensie om een extra promotie in je advertentie weer te geven. Je kunt deze extensie dus het beste gebruiken om speciale aanbiedingen, promoties of sales bekend te maken. Promotie extenties zorgen ervoor dat een advertentie opvalt voor potentiële klanten. Hierdoor kan het aantal sales worden vergoot voor je bedrijf. Klanten kunnen dus een extra regel toevoegen aan hun huidige advertentie met een promotie die op dat moment geldig is. Bijvoorbeeld de Summer Sale: 10% korting met code: SUMMER. Handig hè?
Promotie extensies worden, net zoals andere extensies, weergegeven als een extra regel onder je advertentie. De promotie extensie wordt weergegeven in een aantrekkelijk format dat er direct uitspringt. Er is een mogelijkheid om een speciale gelegenheid door te geven als je de extensie aanmaakt. Deze wordt dan dikgedrukt weergegeven onder de advertentie.
De extensie wordt weergegeven in het Search-netwerk voor alle apparaten (mobiel, tablet & desktop). De extensie bevat, naast de promotie, 2 regels waar je de details over de promotie kwijt kunt. Als de klant op de Promotie extensie klikt, gaan ze direct naar de desbetreffende promotie pagina op de website. De CPC kosten zijn zoals ze normaal gesproken zijn bij extensies. Je betaalt dezelfde CPC kosten als voor een klik op de advertentie titel.
We zien meerdere voordelen maar de belangrijkste op een rij:
Uiteraard kan er, zoals bij elke extensie, het één en ander afgekeurd worden. Afkeuringen wil je ten alle tijden voorkomen, aangezien dit effect kan hebben op de kwaliteitsscore in het AdWords-account. Belangrijk dus om het volgende in acht te nemen:
Kort samengevat: helemaal top dus! Wij zien geen reden om deze extensie niet toe te voegen. Zijn er vragen, opmerkingen of wil je dit ook in je AdWords-campagne? Neem dan gerust contact met ons op!
Simeon Mast
07 jul 2023
Maatwerk Online
16 sep 2022
Willem Nales
30 aug 2022