Maatwerk Online officieel TraceDock partner

Auteur Lars Maat

In het constant veranderende online landschap, moet je als bureau mee ontwikkelen. Privacy is de laatste jaren een veel terugkerend item waar iedereen meningen over heeft. Het is zeker iets waar wij als online marketeers mee te maken hebben. Cookies, remarketing advertenties, etc. Wat mag wel en wat mag niet? Webbrowsers zijn hier ook mee bezig door de manieren waarop cookies worden verwerkt constant aan te passen. Maatje Nick heeft al in juni 2019 geschreven over hoe Apple hier met hun webbrowser systeem Safari mee omgaat. Ook Mozilla’s Firefox is hiermee bezig en geloof het of niet: ook Google Chrome heeft aangekondigd in de toekomst met de Chrome browser hier aan te werken.

TraceDock; de oplossing om alles zo goed mogelijk te kunnen meten

Sinds kort werken wij met TraceDock en deze partij zet (om het technisch uit te leggen) client based cookies om naar server side cookies met als gevolg dat we het verkeer van mensen die Adblockers gebruiken en mensen die via Safari/Firefox komen, WEL kunnen meten in Google Analytics. Bovendien is dit een AVG proof manier van werken.

Heel concreet zijn dit de voordelen:

  • Je meet meer bezoekers in Google Analytics.
  • We kunnen online campagnes beter attribueren zodat we beter de waarde kunnen inschatten van online campagnes.

We zijn dan ook enorm blij dat we met deze tool kunnen werken en dat we officieel TraceDock partner zijn.

Deel dit artikel
Kopieer naar clipboard
Kopieer deze URL