LinkedIn Lead Gen Forms: de ultieme leadgenerator!

Met meer dan 645 miljoen gebruikers is LinkedIn een gigantisch platform. Niet gek dus dat bedrijven van over de hele wereld hier hun gekwalificeerde leads verzamelen. Sterker nog, LinkedIn is voor veel B2B marketeers het belangrijkste kanaal. Binnen de advertentieomgeving van LinkedIn vind je de LinkedIn Lead Gen Forms. Dit is dé ultieme leadgenerator! Met mobiel-geoptimaliseerde technologie zorgen deze Lead Gen Forms voor leadgeneratie, zonder dat gebruikers naar een landingspagina op een website worden gestuurd. Bovendien converteren gebruikers met maar één klik, waardoor de conversiepercentages vaak erg hoor liggen. Klinkt goed toch? Daarom is het de hoogste tijd om hier eens uitgebreid in te duiken.

Wat zijn LinkedIn Lead Gen Forms precies?

Met LinkedIn Lead Gen Forms stop je een formulier in je advertentie. Dit formulier is al ingevuld met de informatie van gebruikers op basis van hun profiel. Zij hoeven daardoor veel minder velden in te vullen. Bovendien hoeven ze niet van LinkedIn af om het formulier te verzenden!

Je kunt het formulier in je gesponsorde content-campagnes plaatsen om leads te verzamelen, toevoegen aan nieuwe campagnes of insluiten bij campagnes die al draaien. Ze werken namelijk met alle verschillende advertenties die beschikbaar zijn bij LinkedIn sponsored content en inMail. Bovendien zijn Lead Gen Forms natuurlijk beschikbaar op zowel mobiel als desktop.

Linkedin Lead Gen Forms voorbeeld

De voordelen van LinkedIn Lead Gen Forms

Wat dan nu precies de voordelen van LinkedIn Lead Gen Forms zijn, dat lees je hieronder:

  1. Specifiek ontworpen voor mobiel gebruik

De LinkedIn Lead Gen Forms zijn specifiek ontworpen voor mobiel gebruik. Met maar liefst 63 miljoen unieke mobiele LinkedIngebruikers per maand is dat ontzettend belangrijk natuurlijk. Uiteraard werken ze ook op desktops.

  1. Gebruiksgemak

De formulieren vermijden wrijving en maken het zo veel gemakkelijker voor gebruikers om te converteren. Zij hoeven geen lange formulieren met veel veld in te vullen. Twee keer klikken en het is gepiept. Hierdoor genereer je veel meer leads.

  1. Meer informatie tegen dezelfde conversieratio

Je kunt om meer informatie van je gebruikers vragen zonder dat dit invloed heeft op je conversieratio. Alle informatie wordt namelijk vooraf ingevuld, dus je hoeft alleen maar de juiste ervaring voor je gebruiker te creëren. Zo kun je alle gegevens krijgen die je maar wenst.

  1. Dubbele conversies

Je kunt met LinkedIn Lead Gen Forms dubbele conversies behalen. Ten eerste krijg je de contactgegevens van de gebruiker wanneer zij zich aanmelden of je call to action voor je Lead Gen Form volgen. Vervolgens kun je een link naar je bedankpagina plaatsen, van waar ze ook nog eens naar je website komen en je de kans hebt om hen nogmaals een aanbod te doen!

Hoe werken LinkedIn Lead Gen Forms voor gebruikers?

LinkedIn geeft gebruikers de kans om zich in de app te registreren, een bestand te downloaden of op een call to action te klikken die je hebt aangeduid in je formulier. Wanneer zo’n gebruiker op je advertentie klikt verschijnt er een ingevuld formulier met informatie uit hun profiel. De gebruiker hoeft alleen nog maar op bevestigen te klikken en de informatie te verzenden!

Er komt dan een lijstje met de informatie van die specifieke gebruiker naar je toe, waar je dus alle (contact-)gegevens in terug kunt vinden. Die gebruiker is nu dus een lead die je kunt nabellen, mailen of anderzijds bereiken. Zo simpel is het!

Waarom zou een gebruiker dit doen?

Een gebruiker vult natuurlijk niet zomaar een formulier in. Het is juist handig om hen daar iets voor terug te geven. Wij vinden documenten zoals whitepapers bijvoorbeeld goed werken. Dat is een stuk content met waardevolle informatie of tips voor je doelgroep. Deze bied je met het Lead Gen Form gratis aan. De gebruiker hoeft alleen maar op bevestigen te drukken. Zo ruil je de whitepaper voor hun contactgegevens en warmen zij meteen op voor jouw merk. Je hebt hen immers al een beetje geholpen met deze weggever!

Leads verzamelen en converteren!

Net stipten we al even aan dat je de leads die je met je Lead Gen Forms hebt verzameld na kunt bellen. Daarnaast heb je nog een hele stapel andere opties om van deze leads ook daadwerkelijk klanten te gaan maken. Koppel bijvoorbeeld een geautomatiseerde e-mailflow aan je Lead Gen Form en benader je leads vanuit daar meteen na hun conversie! Stuur ze bijvoorbeeld extra informatie of een nieuw aanbod, waar je vervolgens met je eigen sales weer op aan kunt haken. Wat je ook met de leads uit je advertenties doet, zorg dat je deze achterna gaat om ze tot nieuwe klanten te converteren!

Aan de slag met LinkedIn Lead Gen Forms!

Wil je nu ook aan de slag met LinkedIn Lead Gen Forms? Ga dat dan vooral doen! Kom je er even niet uit of zou je wat extra tips kunnen gebruiken? Dan staan onze Linkedin Advertising specialisten natuurlijk voor je klaar. Laat het ons in die gevallen dus gerust weten als we iets voor je kunnen betekenen!