Weet je nog niet welke dienst het beste bij jou past? Vraag dan vrijblijvend een strategische brainstormsessie aan!
We geven om elkaar, om anderen, om de resultaten van klanten.
Bijvoorbeeld met ‘Facebook Offers’. Wat is het, hoe werkt het en vooral: hoe zet je ze in? Dat beschrijf ik in deze blog. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld.
Facebook zelf omschrijft het als volgt: ‘Bepaalde bedrijven, merken en organisaties kunnen kortingen delen met hun klanten door het plaatsen van een aanbieding op hun Facebook-pagina. Als iemand die aanbieding ‘claimt’. Die aanbieding kan zowel op de fysieke locatie van het bedrijf als online in worden geleverd.
In mijn ogen is deze manier van Facebook adverteren een ‘natuurlijkere’ manier dan de standaard advertenties die rechts in beeld staan op Facebook. Facebook Offers lijken nog niet door iedereen te worden gezien als een advertentie. Met als gevolg dat de consumenten zich minder irriteren aan de advertentie. En laten we eerlijk zijn: jij zou een goede deal toch ook in je newsfeed voorbij willen zien komen?
We hebben een Facebook Offer ingezet om de Gratis Online Scan die Maatwerk Online weggeeft, onder de aandacht te brengen:
Hoe werken Facebook Offers?
Na het opzetten van een Facebook offer start je met het promoten d.m.v. advertenties. Hierbij kan je zelf bepalen wie (fans, niet-fans, vrouwen, mannen, etc.) jouw advertenties mogen zien. Je kan je aanbieding dus heel gericht onder de mensen brengen.
Voor Maatwerk Online pakte bovenstaande campagne goed uit. Een overzicht van de cijfers:
In principe heb ik dus 23 leads (potentiële klanten) voor krap € 23. Heb jij een marketingkanaal dat beter scoort? Ik ben benieuwd!
Chanté Raghoenath
08 mei 2023
Lars Maat
20 sep 2022
29 apr 2022