HET SUCCESVERHAAL VAN KELME

Auteur Nick Heurter

Toen het grootste Spaanse sportmerk Kelme aangaf de samenwerking met Maatwerk Online te willen aan gaan, waren we wel erg trots! Kelme gaf aan meer met hun Facebook fans te willen doen. Daarom hebben we gezamenlijk een campagne gestart. Met de campagne werden er uiteindelijk 159 NAW gegevens verzameld en meer dan 200 relevante Facebook fans gegenereerd!

Hoe zat de campagne in elkaar?

Er is een Facebook App gemaakt door Maatwerk Online waar men kon aangeven wat het leukste artikel is op de website van Kelme. Iedereen die zijn gegevens invulde, kreeg sowieso een kortingscode van 30% voor in de webshop. Daarnaast maakte je dan ook gelijk kans op jouw favoriete artikel. Met deze actie blijf je heel erg relevant voor de gewenste Facebook fans; alleen sportsminded mensen zullen meedoen aangezien ze alleen sportartikelen kunnen winnen.

Hoe werd de campagne gepromoot?

Diverse promotiekanalen werden ingezet om deze actie goed in beeld te brengen bij de doelgroep. Te weten:

  • De website van Kelme
  • De nieuwsbrief van Kelme
  • Facebook pagina van Kelme
  • Facebook advertenties gericht op de doelgroep d.m.v. juiste targetting
  • Facebook Custom Audiences gericht op mensen die eerder al wat bij Kelme hadden besteld
  • Facebook Remarketing advertenties zodat webshop bezoekers op Facebook de actie weer in beeld kregen.

Hoe zag de campagne eruit?

Door middel van diverse Facebook berichten werd de campagne kenbaar gemaakt. Wat voorbeelden:

Daarnaast werden er ook gewone statusupdates gebruikt om de actie kenbaar te maken:

Deel dit artikel
Kopieer naar clipboard
Kopieer deze URL