Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
“Het midden- en klein bedrijf (MKB) benut de mogelijkheden van het internet nog steeds veel te weinig” is de stelling die door het onderzoek van TNS Nipo uit 2014 wordt bevestigd. Een aantal interessante cijfers uit dit onderzoek:
Deze twee feiten zorgen ervoor dat het gros van het MKB online nog steeds niet goed vindbaar is en dus niet het maximale haalt uit de mogelijkheden van tegenwoordig. Doordat consumenten geen zoekresultaten vinden van lokale bedrijven, bestellen zij veelal producten bij grote landelijke bedrijven of vragen zij daar hun offertes aan. Dit terwijl lokale bedrijven (zeker als het gaat om leveren in de regio) erg concurrerend kunnen zijn.
Het blijkt dat de bedrijfsprofielen, die overigens vaak gratis aangemaakt kunnen worden, vaak onvolledig zijn. Zo zijn gegevens op websites als de detelefoongids.nl en sociale media als LinkedIn en Facebook niet goed ingevuld of zijn deze inmiddels verouderd.
Ten eerste zorgt een goede vindbaarheid dat potentiële klanten de bedrijfswebsite kunnen vinden en zo op een ‘gratis’ manier bij het bedrijf terecht komen. Met ‘gratis’ bedoel ik dat er geen hoge advertentiekosten aan te pas zijn gekomen en dat deze nieuwe klanten bij het MKB aankloppen en niet andersom. Ze zijn dan opzoek naar de producten van het bedrijf en het bedrijf niet in nieuwe klanten. Dit biedt erg veel mogelijkheden en zo manoeuvreert het bedrijf zich in een luxe positie. Zoekmachine optimalisatie voor het MKB is dus zeker mogelijk!
Ten eerste hoeft het laten maken van een nieuwe website door de opkomst van nieuwe technieken geen uiterst grote investering meer te zijn. Het ligt er uiteraard wel aan wat voor bedrijfswebsite je wilt en wat de website voor techniek hiervoor nodig heeft.
Tip: Google eens op: Webdesign + [Plaatsnaam], en vraag bij drie verschillende lokale bedrijven eens een offerte aan. Vaak vallen de bedragen voor een nieuwe website een stuk lager uit dan van te voren wordt verwacht.
Ten tweede is het belangrijk om de (nieuwe) website goed in te richten, zodat deze goed gelezen kan worden door de zoekmachines en dan met name door Google. Hoe beter de website door Google wordt gewaardeerd des te meer bezoekers de zoekmachine doorstuurt naar de bedrijfswebsite. De combinatie van een goede website en meer bezoekers zorgt uiteindelijk voor meer aanvragen, meer naamsbekendheid, een betere uitstraling van het bedrijf en een hogere omzet.
Online marketing is voor relatief weinig geld in te zetten en met dit kleine budget kan een groot bereik worden behaald. Een bereik dat zich ook nog eens uitspreid over een langere periode. Zo is investeren in een website bijvoorbeeld geen weggegooid geld doordat dit geld over een langere periode wordt terugverdient. Hiernaast komen door internet marketing goed in te zetten klanten vaak bij het bedrijf aankloppen en niet andersom. Het wijst dus uit dat online marketing ook voor het MKB dus eigenlijk onmisbaar is geworden.
Jeroen Deuze
25 jul 2024
02 jul 2024
Frank van Dijk
14 mei 2024