Bereik je doelen met een doordachte strategie. Wij helpen je met het formuleren en implementeren van effectieve strategieën om je bedrijf te laten groeien.
Verhoog je online zichtbaarheid. Met onze expertise in SEO, SEA, social ads, CRO en meer helpen wij je om je doelgroep effectief te bereiken en je merk te versterken.
Ontwikkel en ontwerp met precisie. Van concept tot realisatie, wij leveren maatwerkoplossingen die jouw visie tot leven brengen.
Google is al enkele maanden bezig met het uitrollen van een nieuwe functie binnen Google mijn Bedrijf: het toevoegen van productcollecties aan je vermelding. Voorheen was het alleen mogelijk om producten te tonen door zogenaamde “posts” te plaatsen die een week zichtbaar waren binnen je vermelding. Deze nieuwe functie biedt jou de mogelijkheid om geheel gratis collecties van producten te bouwen en te tonen binnen jouw Google mijn Bedrijf vermelding. Zo kun je goed lopende producten nog meer onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep.
In een blog die we eerder schreven lees je waarom Google mijn Bedrijf al een waardevolle tool is voor jouw bedrijf en hoe je je account zo instelt dat je hier optimaal gebruik van kunt maken. Wil je ook met de productcollecties van Google mijn Bedrijf aan de slag? Lees hieronder dan hoe.
Als je in het menu klikt op producten toevoegen, word je aangeraden om tenminste drie collecties met ieder vijf producten toe te voegen.
Begin met het geven van een naam en een beschrijving van de productcollectie. Voor de naam heb je 58 beschikbare teksten, voor de beschrijving van de collectie zijn er 1.000 tekens beschikbaar.
Om je productcollectie te tonen dien je tenminste 1 product toe te voegen aan de collectie. Ieder product dient ook over een afbeelding te beschikken om getoond te worden.
Voor de productnaam en productbeschrijving heb je evenveel tekens beschikbaar als voor de productcollectie. Je kunt daarnaast voor ieder product ook een prijs toevoegen.
Tot slot kun je voor ieder product bepalen welke call-to-action zichtbaar is met “Een knop toevoegen”. Je hebt de keuze uit de volgende opties:
Achter deze knop hangt een URL die je brengt naar de pagina van het product op de website en ziet er als volgt uit:
Belangrijk: Werk met UTM-tags als je producten toevoegt aan je Google mijn Bedrijf vermelding. Zo weet je precies wanneer een vermelding in je Google mijn Bedrijf account heeft bijgedragen aan een verkoop. Dit is belangrijk voor het optimaliseren van je campagnes. Wij gebruiken de URL-builder van Ravel Tools om een unieke URL te maken. Een voorbeeld van hoe zo’n URL er dan uit komt te zien is:
www.voorbeeld.nl/product/?utm_source=google&utm_medium=mijnbedrijf&utm_campaign=kerst
Gebruik dus deze URL als je een product toevoegt in plaats van de standaard URL van het product op je website.
Waar tot voor kort de producten alleen nog werden getoond op mobiele apparaten, zijn deze tegenwoordig ook te zien op desktop:
Omdat het aandeel van no-click searches aan het stijgen is, is dit een zeer interessante functie en wij raden dan ook aan om hier mee aan de slag te gaan. Daarnaast is het een gratis manier om je producten onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Zonde om hier niets mee te doen dus.
Hulp nodig bij het toevoegen van producten aan je Google mijn Bedrijf vermelding of wil je SEO uitbesteden? Neem dan gerust contact op met onze specialisten.
Jeroen Deuze
25 jul 2024
02 jul 2024
Frank van Dijk
14 mei 2024