De laatste 5 maanden is er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder de klanten van Maatwerk Online. We hebben hier ontzettend veel respons op gekregen, waarvoor dank. Aan de hand van de reacties van de klanten, hebben we het businessmodel van Maatwerk Online wat veranderd. In dit artikel leggen we alles stap voor stap uit.Het belangrijkste: wat is de beoordeling van onze klanten?Met gepaste trots hebben we de cijfers van onze klanten gezien:
Uiteraard zijn we trots op deze cijfers. Maar zoals er te zien is: er is nog ruimte tot verbetering. To be continued…Ruimte tot verbetering bij Maatwerk OnlineVanuit de klanten zijn er ook (uiteraard anoniem) een aantal zaken aangegeven waar we kunnen verbeteren. We zijn direct met deze punten aan de slag gegaan en aan de hand daarvan willen we graag Maatwerk Online 2.0 presenteren. De punten die we gaan verbeteren:1. Andere online kanalen gebruikenDe klanten geven aan dat ze weten dat we bij Maatwerk Online over een brede kennis beschikken. Variërend van SEA tot SEO en van Analytics tot conversie optimalisatie. De nadrukkelijke wens is er om per onderdeel te kijken of we hier nog winst kunnen behalen bij klanten. Als we op dit moment bijvoorbeeld voor een klant alleen adverteren in Google, dan zou die klant dus willen weten of we ook op andere vlakken nog winst kunnen behalen. Vanwege tijdgebrek is dit niet altijd mogelijk geweest. We gaan hier nu hard aan werken.2. Rapportage aanpassingenBij Maatwerk Online werken we altijd met hand ingevulde raportages. Dit dwingt ons om altijd in de cijfers te zitten en op de hoogte te zijn i.p.v. automatisch ingevulde rapportages waar dit niet het geval is. In deze rapportages proberen we altijd een zo compleet mogelijk beeld te schetsen. Vanuit het klanttevredenheidsonderzoek is nu naar voren gekomen dat er meer behoefte is aan het belangrijkste: wat levert al het werk ons op. Daarom gaan we de rapportagebestanden aanpassen. We zullen meer focus leggen op wat het belangrijkste is voor de klanten.Maatwerk Online 2.0: let’s go!We zijn direct aan de slag gegaan met alles wat we hebben gelezen in de resultaten. Uitbreiding van het team bleek hierin noodzakelijk. Daarom is per 1 juli Anoek Vriens gestart als Senior SEA specialist bij Maatwerk Online. Iets waar we enorm blij mee zijn vanwege haar grote ervaring met Google AdWords campagnes. Dit zorgt er voor dat er meer tijd beschikbaar komt om met het 1e verbeterpunt aan de slag te gaan: voor iedere klant kijken naar het grotere plaatje. Welke marketingkanalen kunnen we nog meer inzetten voor onze klanten? Uiteraard gaan we dit per klant bekijken. Dit is een tijdrovende klus omdat we het wel goed willen doen. Kwaliteit is en blijft namelijk belangrijk! We zullen de klanten waar het van toepassing is, één voor één benaderen met onze bevindingen.We zullen de komende weken ook per klant het rapportage document gaan aanpassen waar nodig. Op die manier komen we ook terug op het 2e verbeterpunt dat uit het onderzoek naar voren is gekomen.Extra: nieuwe look-and-feelDeze wijzigingen zorgen er voor dat we het gevoel hebben dat we met Maatwerk Online grote stappen maken naar nog betere resultaten voor onze klanten. We hebben gelijk het gevoel dat de huidige look-and-feel van het bedrijf (het logo, de uitstraling) hier niet meer bij past. Daarom wordt er op dit moment achter de schermen hard gewerkt aan een nieuwe look-and-feel. We hopen alles op onze 4e verjaardag (1 september 2017) te kunnen lanceren. Voor die tijd komen we met de verbeterpunten bij de klanten langs.