Nieuwe structured data mark up mogelijkheden voor retailers

- Axel de Boer - 20 oktober 2020
Structured data retailer

In dit artikel

Google heeft een nieuwe functie aangekondigd met betrekking tot structured data waarmee retailers hun verzendinformatie kunnen weergeven in shopping gerelateerde zoekresultaten. De retailers kunnen “ShippingDetails structured data” gebruiken om belangrijke informatie over hun verzendbeleid en elke productoptie die de zoekers van dienst kunnen zijn, te markeren.

Hoe zien deze Shipping Details er uit in de resultaten?

Wanneer een retailer de structuurgegevens toevoegt aan productpagina’s, wordt het resultaat weergegeven zoals hieronder:

shipping details schema

Volgens Schema.org zijn dit de typen entiteiten die de retailers kunnen gebruiken om verschillende verzendkosten en levertijden weer te geven:

  • Levertijd: de tijd tussen bestelling en levering.
  • Wordt niet verzonden: wanneer de bestemming van de klant niet beschikbaar is.
  • Verzendbestemming: geeft de bestemming van de klant aan.
  • Verzendkosten: geeft de verzendkosten van de bestemming van de klant aan.
  • Link naar verzendinstellingen: een link naar een pagina met details over de levertijd en het verzendtarief.

Google legt uit dat deze methode voor het gebruik van schema ervoor zorgt dat jouw verzendgegevens alleen in aanmerking komen voor weergave in bepaalde zoekresultaten van Google.

Als je jouw verzendgegevens ook wilt weergeven in onbetaalde vermeldingen binnen Google Shopping en andere resultaattypen, moet je de verzendinstellingen configureren in Merchant Center.

Hulp nodig?

Wil je hier graag gebruik van maken, maar weet je niet hoe? Een van onze SEO-specialisten helpt je hier graag mee. Neem geheel vrijblijvend contact op.

Axel de Boer SEO specialist & Analytics Goeroe

Gelezen

103 keer

Deel

Laat een reactie achter

black-friday-tips-online-marketing

Ook in 2020 een succesvolle Black Friday met deze tips!


- 12 november 2020
Gelezen 52 keer
Jens van Overbeek Content Specialist

Google Analytics 4 Property; wat moet je wel en vooral NIET doen?


- 27 oktober 2020
Gelezen 131 keer
Lars Maat Online Marketeer & Shopping Techneut
Structured data retailer

Nieuwe structured data mark up mogelijkheden voor retailers


- 20 oktober 2020
Gelezen 103 keer
Axel de Boer SEO specialist & Analytics Goeroe