Maatwerk Online
Home > Blog > Meer-omzet-door-de-nieuwe-promotie-extensies

Meer omzet door de nieuwe promotie extensies! Download als pdf

Inmiddels hebben verschillende AdWords-accounts toegang gekregen tot de nieuwe Alpha interface. Deze interface ziet er niet alleen heel anders uit, maar heeft ook meer  functies dan de huidige interface. Dit hebben ze uiteraard gedaan ter bevordering van het gebruik van de nieuwe interface. Heel slim weer vanuit Google. Een mooi voorbeeld van één van de nieuwe opties/features in de Alpha interface is de promotie extensie.

In deze blog leggen we je uit wat de promotie extensie is, hoe deze extensie zichtbaar is bij jouw tekstadvertenties en wat de voordelen zijn van de promotie extensie.

Wat is dat nou, die promotie extensie?

Wij horen je denken, wat houdt het in dan? Het is eigenlijk, zoals de naam al aangeeft, een extensie om een extra promotie in je advertentie weer te geven. Je kunt deze extensie dus het beste gebruiken om speciale aanbiedingen, promoties of sales bekend te maken. Promotie extenties zorgen ervoor dat een advertentie opvalt voor potentiële klanten. Hierdoor kan het aantal sales worden vergoot voor je bedrijf. Klanten kunnen dus een extra regel toevoegen aan hun huidige advertentie met een promotie die op dat moment geldig is. Bijvoorbeeld de Summer Sale: 10% korting met code: SUMMER. Handig hè?

Voorbeeld promotie extensie google adwords

 

Hoe wordt de Promotie extensie weergegeven?

Promotie extensies worden, net zoals andere extensies, weergegeven als een extra regel onder je advertentie. De promotie extensie wordt weergegeven in een aantrekkelijk format dat er direct uitspringt. Er is een mogelijkheid om een speciale gelegenheid door te geven als je de extensie aanmaakt. Deze wordt dan dikgedrukt weergegeven onder de advertentie.

Voorbeeld promotie extensie google adwords op desktop

De extensie wordt weergegeven in het Search-netwerk voor alle apparaten (mobiel, tablet & desktop). De extensie bevat, naast de promotie, 2 regels waar je de details over de promotie kwijt kunt. Als de klant op de Promotie extensie klikt, gaan ze direct naar de desbetreffende promotie pagina op de website. De CPC kosten zijn zoals ze normaal gesproken zijn bij extensies. Je betaalt dezelfde CPC kosten als voor een klik op de advertentie titel.

Dit zijn de grootste voordelen van de nieuwe Promotie Extensie

We zien meerdere voordelen maar de belangrijkste op een rij:

  • Een extra regel tekst onder de al uitgebreide tekstadvertentie
  • Direct je kortingen tentoonstellen in de zoekmachine
  • Pas de promotie extensie makkelijk aan ZONDER data te verliezen
  • Meer waarde toevoegen aan je advertentie
  • Verhoging van de omzet
  • Verbetering van het CTR-percentage
  • Makkelijk aangeven van wanneer tot wanneer je de promotie extensie wil laten zien met een flexibel schema
     

Vereisten Promotie Extensie

Uiteraard kan er, zoals bij elke extensie, het één en ander afgekeurd worden. Afkeuringen wil je ten alle tijden voorkomen, aangezien dit effect kan hebben op de kwaliteitsscore in het AdWords-account. Belangrijk dus om het volgende in acht te nemen:

  • Als een promotie verlopen is, denk er dan aan dit ook aan te passen in AdWords bij de promotie extensies. Anders wordt dit afgekeurd.
  • De promotie extensie moet relevant zijn voor de advertentie waarbij je het toepast. De promotie moet dus relevant zijn voor alle producten en/of diensten die worden aangeboden. Anders wordt de extensie afgekeurd.
  • Gebruik zoals gewoonlijk duidelijke spelling, opmaak & hoofdlettergebruik.
  • Gebruik van Trademarks is uiteraard niet toegestaan.
  • De promotie moet een promotie zijn. Klinkt heel logisch natuurlijk, maar als je deze extensie gebruikt voor extra product omschrijving of bijvoorbeeld een USP (Unique Selling Point) uit te lichten kan het worden afgekeurd.
  • Zorg ervoor dat de promotie ook daadwerkelijk van kracht is en dat de extensie doorlinkt naar de juiste pagina.
     

Hier wil je mee starten!

Kort samengevat: helemaal top dus! Wij zien geen reden om deze extensie niet toe te voegen. Zijn er vragen, opmerkingen of wil je dit ook in je AdWords-campagne? Neem dan gerust contact met ons op!

 

STEL JE VRAAG OVER DIT BLOGARTIKEL:

GESCHREVEN DOOR Anoek Vriens