Maatwerk Online behaalt tweede plek bij Digital Communications Awards!

- Furkan Erdogan - 24 september 2019

In dit artikel

Afgelopen vrijdag heeft Maatwerk Online met volle trots een tweede plek behaald bij de jaarlijkse Digital Communications Awards in de categorie Entertainment & Lifestyle! 🎉 Dit jaar werden er ruim 600 cases ingezonden waarvan er 130 op de shortlist terecht kwamen. De awards, die vrijdagavond werden uitgereikt in Berlijn, prijzen jaarlijks Europa’s meest innovatieve online projecten. 

Digital Communications Awards 2019

De Digital Communication Awards eren uitblinkende projecten, campagnes en innovaties op het gebied van online communicatie. Het DCA is sinds 2011 gelanceerd en gehost door de Quadriga University of Applied Sciences.

Onze Messenger Bot Campagne voor Club den Edel werd genomineerd voor een Digital Communication Award in de categorie Entertainment & Lifestyle. We namen het op tegen adidas met een FIFA 19 campagne en tegen de BBC met een Top Gear campagne. Ja, die populaire game en ja, die populaire TV-show 😱

Vol spanning hebben we in de avond van 20 september gewacht op de uitslag. Helaas hebben we in Berlijn niet de eerste plaats kunnen bemachtigen. Maar een tweede plek naast deze grote bedrijven voelt al als een overwinning! 🎉

De resultaten van de Messenger bot case

In overleg met Club Den Edel is besloten dat de Messenger bot aan één persoon 1 jaar gratis sporten weg mag geven. Een super prijs dus! En dat was ook te zien in de reacties op het Facebook bericht waarin we de prijs hebben bekend gemaakt. Het aantal opmerking liep maar liefst op tot 243 opmerkingen!

We begrijpen dat je nu ook benieuwd bent naar de resultaten. Ben je klaar voor duizelingwekkende cijfers? Er was een 100% openingsratio op de berichten van de Messenger bot. Misschien moeten we dat even herhalen: 100%! Daarnaast was ook het doorklikratio extreem hoog met 94,2%. In totaal hebben 344 mensen gecommuniceerd met de Messenger bot. Daar zaten uiteraard ook wat mensen bij die al lid van de sportschool zijn. Uiteindelijk zijn er onderaan de streep de volgende cijfers behaald:

✅ Behaald bereik in de doelgroep: 10.485;
✅ Meer dan 150 nieuwe leads;
✅ Openingsratio: 100%.

Ter info: Waddinxveen bestaat uit 27.713 inwoners. De advertentiekosten om deze campagne te promoten: € 411,40.

Wanneer start jij met een eigen Messenger bot?

Dit is slechts één van de vele succesvoorbeelden van Messenger bot campagnes die we bij Maatwerk Online draaien voor onze klanten. Benieuwd naar de Facebook Messenger bot mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op!

 

Furkan Erdogan Junior Social Advertising Specialist

Gelezen

169 keer

Deel

Laat een reactie achter