Google Adwords case: ROI van 2400%

- Ruben de Vries - 21 februari 2014

In dit artikel

Begin december 2013 is er een samenwerking gestart tussen Maatwerk Online en CERTIPRO. Voor 3 maanden lang werd er een overeenkomst afgesloten om door middel van gerichte Google Adwords campagnes meer klanten aan te leveren bij CERTIPRO. De resultaten tot nu toe (eind februari 2014):

Google Adwords campagne

Maatwerk Online heeft een Google Adwords campagne opgezet die volledig is gericht op de zoekwoorden waar CERTIPRO zich op richt en op de doelgroep van CERTIPRO. Door middel van gerichte advertenties (die constant worden bijgeschaafd en geoptimaliseerd) vonden steeds meer potentiële klanten van CERTIPRO de weg naar hun site. De return on investment voor CERTIPRO is enorm:

De resultaten na 3 maanden adverteren

  • Er is in totaal bijna € 400 uitgegeven aan Google Adwords kliks
  • Daarvoor zijn we 9,457 keer in beeld geweest bij de doelgroep
  • Daar hebben we 430 mensen mee richting de site getrokken
  • Meerder mensen hebben via dit kanaal een informatieaanvraag gedaan
  • Potentiële omzet: minimaal € 10.000!

Dat is dus een ROI (return on investment) van 2400%! En dan hebben we het alleen over de aanvragen die aantoonbaar via Google Adwords zijn binnengekomen.

De toekomst

Mede door de fijne samenwerking als de fantastische resultaten heeft CERTIPRO besloten om de samenwerking met Maatwerk Online voort te zetten. Sterker nog, een eventuele uitbreiding van de samenwerking wordt nu besproken.

Ruben de Vries Online Marketeer

Gelezen

244 keer

Deel

Laat een reactie achter